Gör en polisanmälan också!Banksekretess
Jag är mest lättad över att de kunde stoppa allt och att inga pengar skickats ut. Nu är det jag som spärrar mitt personnummer överallt ...
Hur vet du att stannar vid det här försöket?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gör en polisanmälan också!Banksekretess
Jag är mest lättad över att de kunde stoppa allt och att inga pengar skickats ut. Nu är det jag som spärrar mitt personnummer överallt ...
Det har jag redan gjort.Gör en polisanmälan också!
Hur vet du att stannar vid det här försöket?
Kan bara hålla med.Dåligt att inte kunna göra det i förväg...
Jag inser att jag i senaste garderobsstädningen rensat bort ett linne och shorts jag brukat använda då jag behöver sova i kläder.
Hemma sover jag utan, men nu ska jag sova på hotell, visserligen bara med mina barn, men de vill nog inte se mig naken
Hur tänkte jag egentligen då jag rensade? "Har inte använt de här på 2 år, släng"?
Inte för mig, men tror knappast att tonåringar tycker det är trevligt. Jag hade inte velat se mina föräldrar nakna då jag var i den åldern.Är det ett bekymmer om dina barn ser dig naken?
Inte för mig, men tror knappast att tonåringar tycker det är trevligt. Jag hade inte velat se mina föräldrar nakna då jag var i den åldern.
Jag valde att själv ha kläder på mig i den åldern (eller till exempel handduk i bastun) men det var min egen nakenhet som var jobbig, inte andras. Särskilt inte bekanta vuxna. Det går ju vara diskret med det desutom, men jag förstår att det är olika i olika familjer.Inte för mig, men tror knappast att tonåringar tycker det är trevligt. Jag hade inte velat se mina föräldrar nakna då jag var i den åldern.
Det blir T-shirt och trosor, stör mig mest bara på att jag gjort mig av med något jag vid närmare eftertanke hade velat ha kvarJag valde att själv ha kläder på mig i den åldern (eller till exempel handduk i bastun) men det var min egen nakenhet som var jobbig, inte andras. Särskilt inte bekanta vuxna. Det går ju vara diskret med det desutom, men jag förstår att det är olika i olika familjer.
Norrlands familjära bastukultur kan vara något av en chock för även äldre ungdomar upptäckte jag när vi hade besök söderifrån.
Du kan ju använda en handduk eller morgonrock bara? En vanlig T-shirt och ett par trosor känns också som att det borde räcka utmärkt.
Min 15-år son hade INTE uppskattat att se sin mamma naken.Min dotter är iofs knappt tolv år men just nakenhet bekymrar henne inte. Jag tänker att om vi går till simhallen är vi ju nakna där
Min 15-år son hade INTE uppskattat att se sin mamma naken.
Och det har jag full respekt för. Jag hade inte heller velat se min pappa naken i den åldern. (Inte nu heller).
Så olika det kan vara. Jag såg tämligen ofta mina föräldrar i bara mässingen hemma när jag var barn. Vi badade bastu ihop och det var inget konstigt. Mitt eget barn har sett mig naken många gånger.Jag inser att jag i senaste garderobsstädningen rensat bort ett linne och shorts jag brukat använda då jag behöver sova i kläder.
Hemma sover jag utan, men nu ska jag sova på hotell, visserligen bara med mina barn, men de vill nog inte se mig naken
Hur tänkte jag egentligen då jag rensade? "Har inte använt de här på 2 år, släng"?
Ja det är nog väldigt olika mellan familjer. Jag har inte sett min pappa naken sedan jag var i sjuårsåldeen, det samna gäller min son.Så olika det kan vara. Jag såg tämligen ofta mina föräldrar i bara mässingen hemma när jag var barn. Vi badade bastu ihop och det var inget konstigt. Mitt eget barn har sett mig naken många gånger.
Det ändrade nog först när jag och nu barnet kom i tonåren.
Varför inte bara trosor och så en tröja/linne nära sängen?
Jag har alltid tyckt att nakenhet är fruktansvärt jobbig. Jag vill inte va naken inför någon (om jag inte har sex) och jag vill absolut inte se nån naken. Ingen annan i familjen har varit buskablyg.Inte för mig, men tror knappast att tonåringar tycker det är trevligt. Jag hade inte velat se mina föräldrar nakna då jag var i den åldern.
Påfåglar kallar jag sådana. De går runt o tycker de är världsbäst på allt.Han är fan helt sanslös. Jag har aldrig tålt honom men alltså detta tar fasen priset.
Det ska du inte behöva, VC har ju hela tiden tagit emot folk med covid och bör vid det här laget ha väl inarbetade rutiner för det. För dig är det ju extraviktigt. Och provtagning är ju så kort besök att det är under gränsen för smittsam exponeringstid, så det ska inte vara någon fara för dem som hjälper dig. Utgår såklart från att de har skild lokal för det. Och om de inte har rutiner (vilket känns helt bisarrt långsökt tre år in i pandemin) så får de väl skicka hemsjukvården till dig helt enkelt.Isolering!
Här sitter jag hemma mol allena. Inte ens en vovve att prata med. Påsken är full av skojiga evenemang och jag kan inte besöka ett enda av dem.
SÅÅÅ länge sen covid kom och jag är fullvaccinerad - ändå fick jag det för allra första gången nu! Hade jag inte kunna få det i typ november när allt ändå var trist, händelselöst och grått!
Avkomman ska handla om jag behöver nåt. Och jag ska smyga in på vc för att ta prover som njurmottagningen vill ha. De helt enkelt säger att vc får vidta skyddsåtgärder. Kommer känna mig som en skurk.