Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag jäster bara saffransbullarna en gång. De är det enda söta jag bakar - en enda gång per år.

Matbrödet är grovt med råg och graham, utöver vetemjölet. Plus en massa frön. Det behöver två jäsningar för att få ut all smak.
Ok... efter katternas inträde i hemmet så slutade jag baka sötebröd för jag bakade mest till ridskolan och det känns sådär med katter även om bordet är torkat... men jäser bara en gång iaf..
 
Vaknar också orimligt tidigt numera. Kan tycka att det är lite trist ibland. Finns inte så mycket att göra tidiga mornar på helgerna. :laugh:

Nej precis, ingen annan är ju vaken heller 😅 brukar slå igång nån film och sen försöka vara ute ur lägenheten vid 11..
Hade man vart pigg där vid 06 så hade jag gärna tagit en promenad eller så, men är ofta MOS.
 
Vaknade också tidigt, har ätit frukost nu så tar och åker och handlar! Inte direkt störigt iof 😅

Om jag ska störa mig på något så är det att de tagit bort skiljeväggarna vid kassorna där man packar sina påsar, tyckte det var bra att ha dem där. Och på att jag tycker det är svårt att planera handlingen nu när vi bytt veckodag för byte med barnet…
 
Läste nu på morgonen om en mamma vars dotter var "fel" klädd då hon hade en "pojkt-shirt" trots att det var en flicka. Vad är det för jävla dumheter?! :rage:

Det är BARN, barn ska ha kläder de kan leka i, det ska inte vara könskodat utan ungar ska få ha vilken t-shirt de vill och trivs i. Andra ska ge :devil: i om en pojke har rosa och leker med dockor eller en flicka har blått och leker med bilar. Vad har gått fel? När jag växte upp fanns det kläder av en och samma storlek, yngre syskon ärvde av sina äldre och man lekte med vad man ville oavsett vilket kön man hade. :banghead:

Ja, jag fick dockor, nej, jag tyckte inte om dem så jag lekte inte med dem och jag slutade få dockor. Min bror och jag fick en bilbana och en järnväg som var mycket roligare i julklapp, INGEN ifrågasatte att jag klättrade i träd eller byggde kojor som barn, varför ska vuxna idioter kommentera och könsindela ungar? :turd::turd::turd:
 
Åh kan relatera, morgonhumör är inte att leka med!

Jag har egentligen inte dåligt morgonhumör men vill vara ifred. Det var perfekt när jag delade en lägenhet med en kursare under en termin på Ultuna, vi hade samma inställning. Vi sa "morrn" och åt sedan vår frukost i tystnad innan vi cyklade iväg. Hennes pojkvän (som av förklarliga skäl sov där ofta) visste om det här men var en sådan där äckelkäck typ direkt på morgonen :cautious: Jag lovar, det var många gånger han var nära döden från oss båda! :rofl: Han kunde alltså försöka läsa tidningen för oss medan vi mer eller mindre satt och morrade som en dobermann som tänker hugga :cautious:

Edit: Min dåvarande pojkvän höll föredömligt käften på morgonen :love: :D
 
Senast ändrad:
Läste nu på morgonen om en mamma vars dotter var "fel" klädd då hon hade en "pojkt-shirt" trots att det var en flicka. Vad är det för jävla dumheter?! :rage:

Det är BARN, barn ska ha kläder de kan leka i, det ska inte vara könskodat utan ungar ska få ha vilken t-shirt de vill och trivs i. Andra ska ge :devil: i om en pojke har rosa och leker med dockor eller en flicka har blått och leker med bilar. Vad har gått fel? När jag växte upp fanns det kläder av en och samma storlek, yngre syskon ärvde av sina äldre och man lekte med vad man ville oavsett vilket kön man hade. :banghead:

Ja, jag fick dockor, nej, jag tyckte inte om dem så jag lekte inte med dem och jag slutade få dockor. Min bror och jag fick en bilbana och en järnväg som var mycket roligare i julklapp, INGEN ifrågasatte att jag klättrade i träd eller byggde kojor som barn, varför ska vuxna idioter kommentera och könsindela ungar? :turd::turd::turd:
Hittade det jag störde mig på.
https://www.expressen.se/debatt/jag-blev-utskalld-for-att--mitt-barn-hade-fel-klader/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 106
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 174
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 300
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp