Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jättekonstigt. Om du har skrivit något i en av bigrupperna borde du ju få träff på ditt namn. Det var inte i någon annan lokal köp- och säljgrupp eller liknande då?
Nej, det var en biodlingsgrupp. Jag får upp inlägg som jag gjort, men inte hennes inlägg. Hon kan ju ha tagit bort den.
 
Nej, det var en biodlingsgrupp. Jag får upp inlägg som jag gjort, men inte hennes inlägg. Hon kan ju ha tagit bort den.
Blir ju i och för sig lite konstigt från hennes sida också. Men hon har kanske skrivit ner ditt namn, osv. Hon vill väl sälja också, tänker jag, och behöver hålla koll på vilka som vill köpa! Hade ni kommit överens om vem som skulle kontakta vem när du skulle ta emot dina bin?
 
Blir ju i och för sig lite konstigt från hennes sida också. Men hon har kanske skrivit ner ditt namn, osv. Hon vill väl sälja också, tänker jag, och behöver hålla koll på vilka som vill köpa! Hade ni kommit överens om vem som skulle kontakta vem när du skulle ta emot dina bin?
Jag förutsatte att hon skulle höra av sig då det är hon som vet när bina är leveransklara. Men så blev jag osäker. Många bin har ju redan rensningsflugit.
 
Åt mackor med kallt pålägg. Nu har jag ordentlig tandvärk (i tanden som lagades nyligen). Ska jag orka ha det så här nästan en månad, innan jag har besök hos tandläkaren och kan ta upp det, eller ska jag ringa på måndag? Vill inte springa hos tandläkaren jämt. Förlorar ju liksom inkomst också varje gång jag är borta från jobbet.
 
Åt mackor med kallt pålägg. Nu har jag ordentlig tandvärk (i tanden som lagades nyligen). Ska jag orka ha det så här nästan en månad, innan jag har besök hos tandläkaren och kan ta upp det, eller ska jag ringa på måndag? Vill inte springa hos tandläkaren jämt. Förlorar ju liksom inkomst också varje gång jag är borta från jobbet.
Vet inte vad du gjort för lagning men det kan kännas (ömma/ila) i upp till ett par veckor utan att något är fel. Har den tiden passerat så ring och rådgör.
 
Vet inte vad du gjort för lagning men det kan kännas (ömma/ila) i upp till ett par veckor utan att något är fel. Har den tiden passerat så ring och rådgör.
Jag vet inte heller vad det är för lagning. Men det blödde när de lagade. I övermorgon är det två veckor sedan jag var hos tandläkaren.
 
Skit. Satte en deg på jäsning. När jag tittade till den jäste den fint.

Nu skulle jag baka ut den och då har den sjunkit ihop. Knådade den en sväng på bakbordet och tryckte ut den i långpanna. Nu ser den inte ut att jäsa mera alls!
Jag har inget frukostbröd imorgon om det misslyckas kapitalt. Detta har aldrig hänt på de typ 50 år jag bakat bröd. :banghead:
 
Skit. Satte en deg på jäsning. När jag tittade till den jäste den fint.

Nu skulle jag baka ut den och då har den sjunkit ihop. Knådade den en sväng på bakbordet och tryckte ut den i långpanna. Nu ser den inte ut att jäsa mera alls!
Jag har inget frukostbröd imorgon om det misslyckas kapitalt. Detta har aldrig hänt på de typ 50 år jag bakat bröd. :banghead:
Jag har slutat jäsa före utbakningen jäser extra tid efter utbakningen istället...
 
Jag har ändrat ett 15 årigt koncept efter nytt recept på sötebullar.... Då började jag tänka till om jäsning.... jag vill inte kavla ut jäsning...
Jag jäster bara saffransbullarna en gång. De är det enda söta jag bakar - en enda gång per år.

Matbrödet är grovt med råg och graham, utöver vetemjölet. Plus en massa frön. Det behöver två jäsningar för att få ut all smak.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 106
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 192
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 300
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp