Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska beställa gardiner och STÖR MIG SATAN på att så fort gardinerna blir bredare så blir de längre också. Ja, jag vill ha mycket tyg. I kontoret har jag exempelvis två fönster där ALL gardin ska vara på ena sidan av fönstret. Det innebär INTE att jag har högre till taaaaaak :arghh: Orkar inte hålla på och lägga upp allting.
Det finns fållband som man stryker fast. Så slipper man sy.
 
@Mirre och @SaraXX jag trodde den tiden var förbi när kvinnor förväntades ta ansvar inte bara för sig själva, sina barn och sin partner utan också för sina ex. med tanke på hur mycket mer upplyst vårt samhälle är idag och hur mycket mer jämställt det faktiskt är så borde det där aldrig hända. Tyvärr verkar det vara precis lika illa som för 20-30 år sedan. Helt vansinnigt!

Jag sa till skolan för drygt 20 år sedan när jag fullständigt tröttnade på att de alltid la allt på mig att jag är inte min expartners mamma. Jag varken har eller vill ha kontakt mer än absolut minimum för barnens skull och jag tänker verkligen inte ha mer kontakt för att skolan inte kan gå de vanliga vägarna istället för att lägga det på mig. Det hände faktiskt aldrig mer sålänge de lärarna var inblandade.
 
@Mirre och @SaraXX jag trodde den tiden var förbi när kvinnor förväntades ta ansvar inte bara för sig själva, sina barn och sin partner utan också för sina ex. med tanke på hur mycket mer upplyst vårt samhälle är idag och hur mycket mer jämställt det faktiskt är så borde det där aldrig hända. Tyvärr verkar det vara precis lika illa som för 20-30 år sedan. Helt vansinnigt!

Jag sa till skolan för drygt 20 år sedan när jag fullständigt tröttnade på att de alltid la allt på mig att jag är inte min expartners mamma. Jag varken har eller vill ha kontakt mer än absolut minimum för barnens skull och jag tänker verkligen inte ha mer kontakt för att skolan inte kan gå de vanliga vägarna istället för att lägga det på mig. Det hände faktiskt aldrig mer sålänge de lärarna var inblandade.
Jag var på en get together med strax över tio män jag aldrig träffat förut. Jag hade inte arrangerat något, och visste inte ens vad han som drog ihop det hette. Jag var alltså enda kvinnan där. Gissa vem servitören gick fram till för att fråga om alla var där, om matbeställningen stämde och när vi ville äta....
 
😳😳 Herregud, du blev väl inte tvungen att betala det?
Nej. Han betalade till slut. Men den som ringde mig menade alltså att om pappans halva inte blev betald så skulle vi mista platsen alt. jag skulle betala hela. Jag funderade då på att anmäla kommunen, jag kunde ju ha varit en misshandlad exfru som pappan gjorde livet surt för på alla sätt han kunde liksom. Jag orkade inte dra i det dock.

Edit: Jag vill förtydliga att jag har en bra relation med barnens pappa (men inte på nivån betala hans räkningar).
 
@Mirre och @SaraXX jag trodde den tiden var förbi när kvinnor förväntades ta ansvar inte bara för sig själva, sina barn och sin partner utan också för sina ex. med tanke på hur mycket mer upplyst vårt samhälle är idag och hur mycket mer jämställt det faktiskt är så borde det där aldrig hända. Tyvärr verkar det vara precis lika illa som för 20-30 år sedan. Helt vansinnigt!

Jag sa till skolan för drygt 20 år sedan när jag fullständigt tröttnade på att de alltid la allt på mig att jag är inte min expartners mamma. Jag varken har eller vill ha kontakt mer än absolut minimum för barnens skull och jag tänker verkligen inte ha mer kontakt för att skolan inte kan gå de vanliga vägarna istället för att lägga det på mig. Det hände faktiskt aldrig mer sålänge de lärarna var inblandade.
Jag ska svara på lärarens mail och tänkte skriva precis det. Jag är inte exets mamma, han får ta ansvar för sig själv.


Ja man kan tycka att vi borde kommit längre i utvecklingen än så men nej, tydligen inte.
 
Jag skulle åka och skriva på anställningsavtalet för nya jobbet. Givetvis kom jag dit när det var lunchstängt. Får sitta här och häcka tills de öppnar igen.
 
Råkade rulla förbi en fartkamera lite för fort häromdagen (ca 10-11 km för fort på 70-väg) för att jag var lite för disträ och inte tänkte på hur fort jag körde. Självklart var den igång och blixtrade till.

Jag brukar köra lagligt men det spelar ju ingen större roll just nu. Störigt att jag körde för fort en dag då den var igång.
 
Råkade rulla förbi en fartkamera lite för fort häromdagen (ca 10-11 km för fort på 70-väg) för att jag var lite för disträ och inte tänkte på hur fort jag körde. Självklart var den igång och blixtrade till.

Jag brukar köra lagligt men det spelar ju ingen större roll just nu. Störigt att jag körde för fort en dag då den var igång.
Åh vad surt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 107
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
24 361
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 639
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 300
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp