Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mosebacke Hostel i Stockholm.
Snålheten bedrog visheten förra helgen, jag borde ha bokat ett känt alternativ istället för ett okänt som låg bättre geografiskt. Har avverkat uppåt 1000 hotellnätter och rummet på Mosebacke Hostel var nog faktiskt i den sämsta percentilen. :meh:
Jag har bott där några gånger, och har alltid varit nöjd, men man får ju lite vad man betalar för där. Typ rum utan fönster och en inte så spännande frukost. Men rent, skön säng, och varmt i rummet(var på vintern), så nöjd ändå.
 
Rum utan fönster låter klaustrofobiskt O_o!

Jag bodde på ett Scandic Hotell i Stockholm där rummet inte hade fönster. Jag valde det för att utan fönster blir det mindre ljud från gatan utanför, helt mörkt på natten (jag älskar att ha det helt mörkt när jag sover) och dessutom var jag inte i Stockholm för att stanna på hotellrummet. Sen att det var billigare var en också en fördel. Jag sov hur gott som helst!
 
Jag bodde på ett Scandic Hotell i Stockholm där rummet inte hade fönster. Jag valde det för att utan fönster blir det mindre ljud från gatan utanför, helt mörkt på natten (jag älskar att ha det helt mörkt när jag sover) och dessutom var jag inte i Stockholm för att stanna på hotellrummet. Sen att det var billigare var en också en fördel. Jag sov hur gott som helst!
Jag skulle känna mig som om jag var instängd i en garderob... :D
 
Jag har bott där några gånger, och har alltid varit nöjd, men man får ju lite vad man betalar för där. Typ rum utan fönster och en inte så spännande frukost. Men rent, skön säng, och varmt i rummet(var på vintern), så nöjd ändå.
Njae, jag fick inte vad jag betalade för. Enkelt rum utan fönster - inga problem, och faktiskt riktigt okej frukost.
MEN rummet var förmodligen en ombyggd toalett, direkt i anslutning till den ganska ekande gamla biograffoajen, med en påtagligt otät dörr och ventilationsöppningar direkt ut mot foajen. Varenda halvpackad och högröstad gäst som rumlade in mellan midnatt och 04 lät alltså som om de stod inuti mitt rum. Dessutom finns ett rejält ventilationsaggregat på andra sidan om rummets tunna vägg och låter högt, vi snackar inte om ljud som från en AC eller ett kylskåp utan som att ha en dammsugare(!) igång konstant på rummet. Nästa gång du bor där så kolla in rum 44, precis vid trappan upp till självhushållningsköket. :meh:
 
Jag har bott där några gånger, och har alltid varit nöjd, men man får ju lite vad man betalar för där. Typ rum utan fönster och en inte så spännande frukost. Men rent, skön säng, och varmt i rummet(var på vintern), så nöjd ändå.
Hah, inte som svåger som i all hast bokade en övernattning hos frälsis i huudstaden. Kvinnan visade i honom på rummet och utbrister glatt -titta så fint det blir när man bäddar rent. :D
 
Idag bestämde min klockradio att det var dags att ställa om till sommartid. :cautious:
Det var ju en himla tur att jag inte hunnit leta fram manualen och ställt om den själv.
 
Njae, jag fick inte vad jag betalade för. Enkelt rum utan fönster - inga problem, och faktiskt riktigt okej frukost.
MEN rummet var förmodligen en ombyggd toalett, direkt i anslutning till den ganska ekande gamla biograffoajen, med en påtagligt otät dörr och ventilationsöppningar direkt ut mot foajen. Varenda halvpackad och högröstad gäst som rumlade in mellan midnatt och 04 lät alltså som om de stod inuti mitt rum. Dessutom finns ett rejält ventilationsaggregat på andra sidan om rummets tunna vägg och låter högt, vi snackar inte om ljud som från en AC eller ett kylskåp utan som att ha en dammsugare(!) igång konstant på rummet. Nästa gång du bor där så kolla in rum 44, precis vid trappan upp till självhushållningsköket. :meh:
Gör en reklamation! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 113
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 519
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 649
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 300
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp