Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska lämna fasteblodprov så får inte äta frukost. Minns inte när jag år igårkväll men enligt inlägget här var det vid kl 22. Så vid 8 kan jag gå och lämna provet. Hoppas det inte är jättemycket folk där då. Jag kanske väntar till 9.
I-landsproblem. Jag svälter ju inte ihjäl på några timmar men när det kurrar och känns som ett hål i magen så vill man ju äta.
 
Nog för att jag stör mig på uppblåsta sportjournalister som menar sig representera landets alla 10 miljoner invånare när han tycker att en viss spelare borde fått mer speltid i gårdagens match, men jag stör mig ännu mer på att det hela har blivit så extremt stor grej idag. T o m på P1 pratas det om det 😂

Janne skötte det väldigt osnyggt, och han har bett om ursäkt idag för att han blev orimligt provocerad. Bojan skötte det också osnyggt, och har fått en ursäkt för det missförstånd som uppstod angående hans ursprung. Kan vi gå vidare nu?
Jag tycker mest att det är helt orimligt hur vuxna människor kan bli så förbenat upprörda över....sport... O_o
 
Inte min störning, förutom att jag vände och körde en omväg hem efter jag skjutsat syrran till tåget när de bärgade.

Min omväg höll på bli en ny omväg, för tror ni inte att där hade en buss hamnat i diket, men tungbärgaren stod på en avtagsväg och hade inte börjat bärgningen än så det gick att passera. Annars hade jag ytterligare ett alternativ, eller två, men förmodligen låg det väl fordon även i de dikena. 😄
 

Bifogade filer

  • 61E97444-2D43-4AF6-9090-4B05421F9861.jpeg
    61E97444-2D43-4AF6-9090-4B05421F9861.jpeg
    266 KB · Visningar: 75
Inte min störning, förutom att jag vände och körde en omväg hem efter jag skjutsat syrran till tåget när de bärgade.

Min omväg höll på bli en ny omväg, för tror ni inte att där hade en buss hamnat i diket, men tungbärgaren stod på en avtagsväg och hade inte börjat bärgningen än så det gick att passera. Annars hade jag ytterligare ett alternativ, eller två, men förmodligen låg det väl fordon även i de dikena. 😄
Det som däremot faktiskt störde mig med att plogbilen kört i diket är att hela lasten med vägsalt hade hamnat på åkern. :(
 
Stör mig på att AF inte kan starta ärenden om kompletterande bedömning innan första dagen av arbetslöshet när det är uppenbart att jag kommer vara arbetslös från ett specifikt datum och har dokumenterade svårigheter :(
Det tar minst 6 veckor innan man får ett första möte och hur lång tid det tar innan bedömningen väl är gjord vill jag inte tänka på...
 
Ska lämna fasteblodprov så får inte äta frukost. Minns inte när jag år igårkväll men enligt inlägget här var det vid kl 22. Så vid 8 kan jag gå och lämna provet. Hoppas det inte är jättemycket folk där då. Jag kanske väntar till 9.
I-landsproblem. Jag svälter ju inte ihjäl på några timmar men när det kurrar och känns som ett hål i magen så vill man ju äta.

Jag är sällan så hungrig direkt på morgonen... förutom den gången jag behövde fasta innan glukosbelastning. Herregud vad hungrig och törstig jag var :laugh: och kaffesugen ska vi inte ens tala om. Rusade till Espresso House i sjukhusets entré efter att jag blev utsläppt.
 
Fått en delgivning som jag ska skicka tillbaka. Brevet påstår att det är portofritt. Vad är portofritt?

Jag fattar inte. Det är en talong som jag ska klippa loss där jag skriver namn och datum plus undertecknar. Ingen adress på talongen - det står visserligen i följebrevet men...
Hade begripit om det funnits ett svarskuvert.
Hade fattat om det var av varianten tejpa ihop och så står en adress på baksidan, men nej.
*klia-mig.i-huvudet-emoji*
 
Jag tycker mest att det är helt orimligt hur vuxna människor kan bli så förbenat upprörda över....sport... O_o

Verkligen! Fast just här handlade väl konflikten mer om bemötande Förbundskapten - Kommentator emellan än att en person blev upprörd över någon sporthändelse i sig. Det är mer en generell frågeställning som kan uppkomma inom många andra områden, till vilken grad personer med maktposition ska förväntas besvara medias frågor. Det HADE kunnat vara en intressant diskussion, men blev inte pga av att själva frågeställningen försvann och hela stormen blev just en överdriven storm.
 
Beslutsångest. Gillar inte. Har annons ute på att jag vill köpa en bänkskiva och har fått ett svar nu. Skivan har lite fläckar och är 11 cm för kort och minst 1 cm för grund. Men är billig. Skivan går att täcka med dekorplast men måtten är svårare att åtgärda. Kan ju sätta en list i bakkant, men längden är som den är.
 
Byggmax brukar väl kunna beställa om den finns nån annanstans?
Har du frågat?
Jo, tror man kan det, men har ingen aning om vad frakten går på. Det är ju alltid olika priser i butikerna och här är det dyrare än vad som anges på hemsidan p.g.a. frakten.

Edit: Nä, det gick inte att få den levererad till lokala Byggmax. Skulle köpa den online men måste åka till stan för att hämta den. Och inte förrän på fredag. Det passar inte. Vill hämta i morgon.
 
Beslutsångest igen. Kollade bänkskivorna hos Ikea och det är två som ryms i budgeten. Men det skiljer över en hundralapp mellan den snygga skivan och den billiga skivan. Snygg eller budget?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 120
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 570
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 659
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 301
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp