Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är verkligen trist hur långt vi har kvar.
Vi har backat, tidigare syddes kläder för barn, oavsett kön. Visst fanns det stofiler då med, men nu sprider det sig ner i åldrarna, för många influensers som klär upp ungarna till dockor? Det ska vara glitter och pastell till flickor och mörkt och tråkigt till pojkar men kläder det går att leka i och som håller för det, till skillnad mot det gulliga, tighta till småtjejer. :(
 
Vi har backat, tidigare syddes kläder för barn, oavsett kön. Visst fanns det stofiler då med, men nu sprider det sig ner i åldrarna, för många influensers som klär upp ungarna till dockor? Det ska vara glitter och pastell till flickor och mörkt och tråkigt till pojkar men kläder det går att leka i och som håller för det, till skillnad mot det gulliga, tighta till småtjejer. :(
Men eller hur till och med Polarn och Pyret har övergivit sin könsneutrala kollektion och det är så jävla trist.

Jag som väntar en liten kille är förundrad över hur mycket av bebiskläderna riktade mot killar är så mörka i färgerna! Jag vill klä jlmlm i glada knalliga färger som han faktiskt kan se som liten ju.
 
Jag jäster bara saffransbullarna en gång. De är det enda söta jag bakar - en enda gång per år.

Matbrödet är grovt med råg och graham, utöver vetemjölet. Plus en massa frön. Det behöver två jäsningar för att få ut all smak.
Testa! Jag blev förvånad över att brödet blev så bra. Mitt brukar alltid bli bra men det här blev än bättre! Jag bakar surdegsbröd med kruskakli, havrekross, rågmjöl, solrosfrö, chiafrö och rågsikt. Enstaka gånger tar jag graham i om jag vill ljusa upp det lite. Inget (rent) vetemjöl alls.
 
Lightroom. Jag har kopior på mina bilder på flera olika externa hårddiskar. Nu försöker jag öppna en bild från en annan hårddisk än den jag brukar. Jag får inte lägga in bilden i katalogen, eftersom datorn tycker att bilden redan finns i katalogen. Det går dock inte att öppna bilden som redan finns i katalogen, eftersom den är kopplad till en annan hårddisk. :banghead: Låt mig öppna min bild för i helvete! :rage:
 
Jag lyckas inte koppla ihop sticksågens kabel med förlängningskabeln. Hur fan ska jag kunna såga med så kort kabel som det är på sticksågen? Får nog prova en annan kabel.

20230402_161941.jpg
 
Det är verkligen trist hur långt vi har kvar.
Snarare än hur långt vi har kvar, så är det hemskt nog, "hur långt utvecklingen backat tillbaka".

När mina barn var små, så fanns en barnavdelning på HM (m.fl. butiker), ingen flick- respektive pojkavdelning. När mina barn blivit "lite större" dök de där könskodade avdelningar plötsligt upp.

Pojkkläderna blev dessutom "pojkigare" och flickkläderna "flickigare". Med fler symboler av olika slag som skulle könskoda hårdare.
 
Men eller hur till och med Polarn och Pyret har övergivit sin könsneutrala kollektion och det är så jävla trist.

Jag som väntar en liten kille är förundrad över hur mycket av bebiskläderna riktade mot killar är så mörka i färgerna! Jag vill klä jlmlm i glada knalliga färger som han faktiskt kan se som liten ju.
Vad dåligt! PoP var räddaren för mig när junioren var bebis och barn, jag bara älskade alla kläder i klara fina starka färger :heart och dessutom totalt könsneutrala. Vilket bakåt-steg av PoP att överge det tänket :down:
 
Grr, har trasslat med vattnet hela helgen och i morse när jag äntligen fick det att fungera som det skulle och jag har tvättat hela dagen, så la tömningen av i em! :arghh:

Vad jag kan se så är det antinge avloppsslangen som är igensatt(?!) eller så måste jag byta pump. Orkar inte, trassla mer nu utan får ta det efter påsk. Har fullt upp hela dagarna med möten på fm och sen jobbar jag skift em/natt till torsdag kväll. :banghead:
 
Grr, har trasslat med vattnet hela helgen och i morse när jag äntligen fick det att fungera som det skulle och jag har tvättat hela dagen, så la tömningen av i em! :arghh:

Vad jag kan se så är det antinge avloppsslangen som är igensatt(?!) eller så måste jag byta pump. Orkar inte, trassla mer nu utan får ta det efter påsk. Har fullt upp hela dagarna med möten på fm och sen jobbar jag skift em/natt till torsdag kväll. :banghead:
Det är inte bara något som har satt sig i lilla luckan på framsidan då? Det har hänt mig en gång och då pumpades inget vatten ut...
 
Det är inte bara något som har satt sig i lilla luckan på framsidan då? Det har hänt mig en gång och då pumpades inget vatten ut...
Nej, har redan tömt den på vatten och rensat silen tidigare och det var inget nu heller. Jag brukar få rensa bort en massa päls då jag har både hundar och katter. Släpade ut det blöta överkastet och slängde upp det på linan så det iaf torkar och kan läggas bort till det är fixat. :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 101
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
479
· Visningar
23 974
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 300
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp