Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som sagt tydligt könade kläder.
Vad är det du tycker är tydligt könat på bilderna, utöver att det tex är några klänningar? :)

Jag har inte jättebra koll på PoP-sortimentet innan jag själv fick barn för drygt fem år sedan, så har inte så mycket historia att jämföra med men vet att de fått en del kritik. Jag förstår att de säkert varit mer könsneutrala tidigare, men tycker inte kläderna du visar är speciellt könade? Jag hade kunnat låta både dottern och sonen använda rubbet. Jag uppskattar pop eftersom det inte finns någon pojk- eller flickavdelning och till skillnad från många andra kedjor är inte "tjejkläderna" snävare och kortare. Tycker ofta det är fina och färgglada kläder som inte alls skriker ut att de är till ena eller andra könet.
 
Har bytt vårdcentral och kan därför inte längre boka tid hos sjuksköterska direkt via 1177 utan måste ringa för att boka tid. Det finns väl säkert tusen goda anledningar till varför det inte går, men för mig som bara vill ha min b12-spruta och sen gå därifrån och aldrig skulle boka tid i onödan blir det lite mer krångligt än att få sitta i lugn och ro och jämföra lediga tider.
 
Vad är det du tycker är tydligt könat på bilderna, utöver att det tex är några klänningar? :)

Jag har inte jättebra koll på PoP-sortimentet innan jag själv fick barn för drygt fem år sedan, så har inte så mycket historia att jämföra med men vet att de fått en del kritik. Jag förstår att de säkert varit mer könsneutrala tidigare, men tycker inte kläderna du visar är speciellt könade? Jag hade kunnat låta både dottern och sonen använda rubbet. Jag uppskattar pop eftersom det inte finns någon pojk- eller flickavdelning och till skillnad från många andra kedjor är inte "tjejkläderna" snävare och kortare. Tycker ofta det är fina och färgglada kläder som inte alls skriker ut att de är till ena eller andra könet.
Det PoP som jag växte upp med och minns sen mina kompisar började få barn för typ 12ish år sedan är mycket randigt och rutigt, enfärgat i sprakande färger och inget med uppenbart 'kvinnligt' skurna modeller. Jag ser flertalet av plaggen på mina skärmdumpar som mer feminint skurna än vad de tidigare varit.

Sen vet jag också att PoP offentligt har gått ut med att sen de gjorde en internationell satsning så skippade de sin könsneutrala ingång till barnmode för att det i resten av världen inte säljer.
 
Det PoP som jag växte upp med och minns sen mina kompisar började få barn för typ 12ish år sedan är mycket randigt och rutigt, enfärgat i sprakande färger och inget med uppenbart 'kvinnligt' skurna modeller. Jag ser flertalet av plaggen på mina skärmdumpar som mer feminint skurna än vad de tidigare varit.

Sen vet jag också att PoP offentligt har gått ut med att sen de gjorde en internationell satsning så skippade de sin könsneutrala ingång till barnmode för att det i resten av världen inte säljer.
Jo, det senare känner jag till. Jag växte inte upp med PoP-kläder så jag kan ju inte riktigt jämföra, men i min värld är Pop ändå några av de bättre, eller minst dåliga kanske. Men nä, att vara minst dålig gör det ju såklart inte bra.

I min värld är nog "tydligt könat" om tex allt med regnbågar och enhörningar också hade haft spets, tyll eller snävare passform, eller om det bara fanns raka t-shirts i mörkblått med verktyg. Jag tycker även klänningarna mm från PoP är i rakare modeller mm än många andra märken. Men då förstår jag bättre hur du menar.
 
Jag har köpt en ost som luktar prutt.

Den var dock ganska god på mackan. Får låta bli att lukta när jag äter den.
"Pruttostarna" brukar vara rätt goda... :) En del danska ostar luktar otvättade svettiga fötter. Men goda är de... :D Jag minns när vi var små och semestrade i stuga på Bornholm. Vi hängde osten i en påse utanför fönstret på kvällen och halade in den till frukost. Sedan åkte den ut igen!
 
Jo, det senare känner jag till. Jag växte inte upp med PoP-kläder så jag kan ju inte riktigt jämföra, men i min värld är Pop ändå några av de bättre, eller minst dåliga kanske. Men nä, att vara minst dålig gör det ju såklart inte bra.

I min värld är nog "tydligt könat" om tex allt med regnbågar och enhörningar också hade haft spets, tyll eller snävare passform, eller om det bara fanns raka t-shirts i mörkblått med verktyg. Jag tycker även klänningarna mm från PoP är i rakare modeller mm än många andra märken. Men då förstår jag bättre hur du menar.
Absolut att de är bland de bättre men de har varit ännu bättre. (däremot så har de fortfarande fantastisk kvalitet på sina plagg så de är fortfarande bra.)
 
Att mitt wifi bråkar men enligt Tele2 så är det inga störningar nu. Det händer då och då, meddelande om störning brukar komma när allt är avhjälpt :meh: och det måste vara något större för tvn blev svart ett tag också. Nu funkar den men inte wifi.

Hur gammal är din router? Kan det vara den som börjar lägga av?
 
Nä, bara ett par år. Och vi har tv via basutbud med antennsladd i dosa i väggen, det hette ju comhem-hus förut, så eftersom sändningen bröts är ju felet inte hos mig.

Eftersom du säger att TV funkar men inte wifi:t så borde ju internet som kommer in i ditt hus fungera. För annars hade väl inte TV:n funkat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 101
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
479
· Visningar
23 974
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 635
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 300
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp