Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kombinationsstörning. Mina hörlurar som jag köpte 23 augusti har blivit dåliga, den vänstra håller bara laddning 8 min. Det är en störning i sig. Nästa del är att jag inte hittar kvittot på dem så jag måste lösa det ändå. MEN, jag har fått nytt kort sedan dess och har alltså ett nytt kortnummer. Transaktionen kan inte hittas på det nya kortet såklart utan jag behöver ha det gamla kortnumret. Det gamla går inte att finna. Jag har iaf hittat transaktionen i banken och sitter nu och väntar på att deras chatt ska öppna så att jag förhoppningsvis kan få hjälp och sen ta mig till affären för reklamation.
 
Ojämnt antal tabletter kvar på kartan och jag tar alltid 2. Hur går det till? Vad ska jag göra med den som är ensam kvar? Jag skjuter problemet framåt och får ojämnt kvar på nästa karta, och nästa. För jag tar alltid 2.

Panodil så någon har väl fått en tablett av mig någon gång. Kommer väl hända igen och då blir det äntligen ett jämnt antal igen. Men störigt fram tills dess.
Jag stör mig också på sånt. (Inte panodil) Har en karta med en tablett, tar fem/dag och kartorna innehåller tio så en karta=två dar. Så har en udda tablett.
En annan medicin kommer i burk med 100 st. För flera månader sen tog jag en kväll bara en i stället för två, så nu är det udda antal tabletter. Märker det iofs bara när jag ska använda de tre sista i burken.
:arghh:
 
Orkar egentligen inte ha kontakt med en kollega, men nu bad min chef mig se om han kunde hjälpa oss med en sak. Ställer frågan om han har möjlighet att hjälpa oss, annars kan vi ta in en byrå. Han säger att han kan. Hela projektet har varit dravel om hur fel vår beställning är från början och hur lite tid han har. Berättade senast igår för maken att jag knappt ens orkar dra iväg ett mail till honom för då ringer han upp och ska domdera en halvtimme. Gjorde precis det nu, ett mail med lite feedback. Fick tillbaks "Ringer dig om 5".

- Hej
- Hej, hur är läget?
- Skit samma. Det är en helt irrelevant fråga.

Sen en halvtimmes domderade avslutat med att "ni borde kunna göra det här inhouse". Ja, vi hade ju kunnat ta in en byrå som sagt men nu tackade du ja. Bla bla bla bla bla bla... matt blir man.
 
Orkar egentligen inte ha kontakt med en kollega, men nu bad min chef mig se om han kunde hjälpa oss med en sak. Ställer frågan om han har möjlighet att hjälpa oss, annars kan vi ta in en byrå. Han säger att han kan. Hela projektet har varit dravel om hur fel vår beställning är från början och hur lite tid han har. Berättade senast igår för maken att jag knappt ens orkar dra iväg ett mail till honom för då ringer han upp och ska domdera en halvtimme. Gjorde precis det nu, ett mail med lite feedback. Fick tillbaks "Ringer dig om 5".

- Hej
- Hej, hur är läget?
- Skit samma. Det är en helt irrelevant fråga.

Sen en halvtimmes domderade avslutat med att "ni borde kunna göra det här inhouse". Ja, vi hade ju kunnat ta in en byrå som sagt men nu tackade du ja. Bla bla bla bla bla bla... matt blir man.
Bästa med mitt jobb, jag kan koppla sånt här skit till min chef å så fixar h*n den konversationen.
 
Bästa med mitt jobb, jag kan koppla sånt här skit till min chef å så fixar h*n den konversationen.

Skönt. Jag blir misstänksamt ofta framskickad i konflikter och krångliga relationer 😅 Men förmodligen för att min chef vet att jag inte bryr mig så mycket. Jag är inte särskilt lättkränkt, och jag låter mycket passera i stället för att elda upp mig över det.
 
Orkar egentligen inte ha kontakt med en kollega, men nu bad min chef mig se om han kunde hjälpa oss med en sak. Ställer frågan om han har möjlighet att hjälpa oss, annars kan vi ta in en byrå. Han säger att han kan. Hela projektet har varit dravel om hur fel vår beställning är från början och hur lite tid han har. Berättade senast igår för maken att jag knappt ens orkar dra iväg ett mail till honom för då ringer han upp och ska domdera en halvtimme. Gjorde precis det nu, ett mail med lite feedback. Fick tillbaks "Ringer dig om 5".

- Hej
- Hej, hur är läget?
- Skit samma. Det är en helt irrelevant fråga.

Sen en halvtimmes domderade avslutat med att "ni borde kunna göra det här inhouse". Ja, vi hade ju kunnat ta in en byrå som sagt men nu tackade du ja. Bla bla bla bla bla bla... matt blir man.
Nynnar....vi är varandras arbetsmiljö :banghead:
 
Stör mig på att jag inte kände efter nog ordentligt i fickorna på de kläderna jag lade i tvättmaskinen.
Alla kläder jag sedan tog ut efter tvätten borde ha varit svarta. I stället hade de ett tunt lager av grått ludd överallt, även på insidan....:banghead:
Troligen missade jag i mitt letande någon bit av en pappersnäsduk längst in i någon ficka.
Bara att köra ett varv till i maskinen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 978
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 318
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp