Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läkarens senaste intyg för sjukskrivning godkändes inte av FK. Läkaren har skrivt långa berättelser om mina diagnoser och vad de medför. FK tycker inte att intyget visar varför jag inte kan arbeta. :banghead:

Att jag är trött och måste vila flera timmar varje dag, inte klarar att se filmer och program i ett svep, inte längre kan läsa böcker pga hjärndimma. Att jag är fysiskt svag och väldigt yr. Att om jag deltar i sociala sammanhang behöver vila hela dagen efter.
Nehej. Det framgår inte varför jag inte kan jobba.
Suck. buddelsuck.

Problemet är nog att läkaren inte beskrivit hur dina symptom påverkar arbetsförmågan, vad de förhindrar dig att klara av/göra i fråga om jobb.

Stelbent av fk, ja men det är superviktigt att läkaren tydligt beskriver hur sjukdom/skada påverkar arbetsförmågan.
 
Att det FORTFARANDE sprids text på sociala medier om att man vid hjärtattack kan göra HLR på sig själv genom att hosta. Att man "kan fortsätta hosta kraftigt tills man hinner ta sig till ett sjukhus." Varför sprider folk sånt? "Hjärtläkare säger att om du sprider det här till tio personer, kan du rädda minst ett liv."
 
Läkarens senaste intyg för sjukskrivning godkändes inte av FK. Läkaren har skrivt långa berättelser om mina diagnoser och vad de medför. FK tycker inte att intyget visar varför jag inte kan arbeta. :banghead:

Att jag är trött och måste vila flera timmar varje dag, inte klarar att se filmer och program i ett svep, inte längre kan läsa böcker pga hjärndimma. Att jag är fysiskt svag och väldigt yr. Att om jag deltar i sociala sammanhang behöver vila hela dagen efter.
Nehej. Det framgår inte varför jag inte kan jobba.
Suck. buddelsuck.
Så frustrerande! Omänskligt och skrämmande.
 
Köpte ett paket ris på vägen hem från jobbet idag, öppnade det nu och det är helt ihopklumpat av mögel! Skitäckligt. Inget ris för mig. :yuck:
20230314_195306.jpg
 
Hade de verkligen tyckt så så hade USA sett annorlunda ut. Liv är inte heligt. Foster är heliga, vad som händer med dem sen är skit samma.
Min arga gubbe föll bort.

Jag är arg över att livet plötsligt är heligt när det handlar om abort - men inte när det handlar om dödsstraff eller tillgången på vapen (eller mat, medicin) inte när det handlar om militära interventioner (eller sanktioner - irakiskabarn kan gott svälta ihjäl för ett greater good), hur man hantera migranter och flyktingar eller vilka utländska diktaturer man stödjer, hanteringen av hemlösa (en medellivslängd på runt 50)... Men i en situation är livet "heligt"
 
Min arga gubbe föll bort.

Jag är arg över att livet plötsligt är heligt när det handlar om abort - men inte när det handlar om dödsstraff eller tillgången på vapen (eller mat, medicin) inte när det handlar om militära interventioner (eller sanktioner - irakiskabarn kan gott svälta ihjäl för ett greater good), hur man hantera migranter och flyktingar eller vilka utländska diktaturer man stödjer, hanteringen av hemlösa (en medellivslängd på runt 50)... Men i en situation är livet "heligt"

Precis
 
Det är ju inga problem!

Bara sätt dem i skolan så blir de skjutna.

(OBS! Lika delar ironi och uppgivenhet inför dumheterna)
Ja men typ. Och som fortsatt störning på det temat så kom det här mailet i måndags.
Screenshot_20230315_072707.webp
Vad som händer i världen är inte okänt på en mellanstadieskola... :(

Ytterligare fortsatt störning på mailet - det måste varit någon med information inblandad. Tjuvarna har nämligen inte rört dotterns klassrum men brutit up det bredvid, där de tydligen ofta slarvar med att låsa in klassdatorerna...
 
Ojämnt antal tabletter kvar på kartan och jag tar alltid 2. Hur går det till? Vad ska jag göra med den som är ensam kvar? Jag skjuter problemet framåt och får ojämnt kvar på nästa karta, och nästa. För jag tar alltid 2.

Panodil så någon har väl fått en tablett av mig någon gång. Kommer väl hända igen och då blir det äntligen ett jämnt antal igen. Men störigt fram tills dess.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 176
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 984
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 318
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp