Störiga saker vi stör oss på, del 26

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att det är så stora prisskillnader mellan matbutikerna i stan. Stora Ica är snordyrt.Willy´s betydligt humanare.
Fick ett presentkort som en vän vunnit. Fantastiskt snällt av henne.
Men det funkade bara på Ica när jag behövde köpa mat. Så giri9ga jag fick mindre mat för pengen bara för att jag behövde handla på en dyr butik.
Sniket av mig att vara så girig men ändå.

Så sammanfattningsvis är de väl mig själv jag stör mig på :D
 
Stör mig på sockar. Köpte ett par på HM som verkade bra och eftersom jag vill ha många av samma så att jag slipper leta och para ihop sockar efter tvätt så köpte jag ett gäng av dem några veckor senare.
Tror ni att de har lika höga skaft? Näe... :(
HM kanske också har börjat minska ned storleken, som med livsmedel men sparar in på garnet i stället....?

När jag har byxor så spelar det väl ingen roll, men det är ändå ruskigt irriterande.
 
För mig är det skrämmande att så många verkar ha dålig koll på naturen vi lever i.
Naturen kanske är fel ord i sammanhanget men förhoppningsvis förstår alla vad jag menar.
Om jag inte hade läst på Aftonbladet om det så hade jag inte haft någon aning om vad jag såg heller. Astronomi är roligt och intressant men verkligen inget jag har någon sorts stenkoll på!
 
För mig är det skrämmande att så många verkar ha dålig koll på naturen vi lever i.
Naturen kanske är fel ord i sammanhanget men förhoppningsvis förstår alla vad jag menar.
Just natthimlen handlar det ju om att många faktiskt inte ser på grund av ljusföroreningar. Det är ofta många samtal till räddningstjänsten, polisen etc när det blir strömavbrott i större städer.
 
Folk har ju till och med ringt polisen O_o
Lite märkligt ändå att folks första reaktion är att ringa polisen :crazy: Om jag ser något märkligt så googlar jag, eftersom jag antar att det mesta av det oväntade eller konstiga man ser har någon logisk förklaring, som någon som vet något om ämnet har skrivit om på nätet.

Men visst, jag förstår också att folk är oroliga i dessa tider, och om man länge gått och tänkt på krig och elände och skrämt upp sig med att vi nog också blir anfallna snart, så kan ens hjärna instinktivt reagera med att tro att alla hemska scenarier nu besannas och Venus måste vara en rysk missilrobot.

Något liknande hände faktiskt en gång då jag var barn, en kväll hörde vi skott, och mamma rusade ut på gården och drog oss barn med sig, och var i total panik över att det nu blivit krig. Det var någon gång i slutet på 80 talet tror jag, så inga krig i närområdena, men för henne var krig ändå den mest logiska förklaringen.
Det var en granne som hade fest och hade fyrverkeri, man fick tydligen skjuta upp raketer på andra tillfällen än nyår då.
 
Lite märkligt ändå att folks första reaktion är att ringa polisen :crazy: Om jag ser något märkligt så googlar jag, eftersom jag antar att det mesta av det oväntade eller konstiga man ser har någon logisk förklaring, som någon som vet något om ämnet har skrivit om på nätet.

Men visst, jag förstår också att folk är oroliga i dessa tider, och om man länge gått och tänkt på krig och elände och skrämt upp sig med att vi nog också blir anfallna snart, så kan ens hjärna instinktivt reagera med att tro att alla hemska scenarier nu besannas och Venus måste vara en rysk missilrobot.

Något liknande hände faktiskt en gång då jag var barn, en kväll hörde vi skott, och mamma rusade ut på gården och drog oss barn med sig, och var i total panik över att det nu blivit krig. Det var någon gång i slutet på 80 talet tror jag, så inga krig i närområdena, men för henne var krig ändå den mest logiska förklaringen.
Det var en granne som hade fest och hade fyrverkeri, man fick tydligen skjuta upp raketer på andra tillfällen än nyår då.
Jag skulle inte heller ringa polisen utan hade, som du, googlat eller kollat i Sky Map vad det kan tänkas vara :) .
 
Har stört mig sedan lunchen idag och intd kummst släppt det, men alltså.. Vad är det egentligen med folk som ska kommentera hur mycket folk äter?
Jag blir så less på det och det driver på min matångest ännu mer. Ingen vill ha kommentaren "åh, jag är så imponerad över hur mycket du klarar av att äta".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 930
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 316
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp