Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, fy vad drygt! Jag kan inte minnas att jag varit sjuk på senaste, förutom en lättare förkylning i början av december, så jag vet inte riktigt vad det beror på i mitt fall. Förmodligen är det så enkelt som att det är januari. Och januari är en jobbig jävel.Jag känner mig så efter att jag var sjuk över jul. Inte sjuk längre, men lite konstig i halsen osv. Har inte sprungit än för jag känner mig inte helt 100. Segt, det har ju ändå gått några veckor nu.
Jag har tyvärr reagerat på alla tre sprutorna. Inte mycket, men ändå. Men tack för tumhållningen!Jag har tagait fem sprutor. Har reagerat en enda gång.
Övriga gånger har jag glömt sprutan nån timme efter.
Håller tummaarna att du mår likadant.
Jag dejtade en gång en man som använde utropstecken efter varje mening! Det kändes väldigt konstigt att läsa meddelanden han skickade! Det var som om han ropade eller tyckte att allt han skrev var helt fantastiskt intressant! Men så visade det sig att han inte var helt klar i skallen heller!Överdriven användning av utropstecken! Läste precis en förfrågan om boende i en grupp på fb! Välskrivet vad gäller stavning och grammatik i övrigt, men utropstecken efter varje mening! ÅTTA meningar! Jag stör mig! Jag läser det i en anskrämligt frejdig, hyperaktiv röst!
Har en kollega på mitt jobb som har gjort en GP och gått ned en massa kilon. Och jag förstår att det är en stor grej för hen, men att hen tar upp vikt, bantning och hur lite mat hen äter på tal flera gånger varje dag är riktigt jobbigt.Varit på konferens i 1,5 dag och redan hört 4 kommentarer kopplade till vikt/mat/skam. Vad är det med folk, är det för att det är januari?
Inte förvånad, har en kollega (kvinna i 60 årsåldern) som alltid håller på att kommentera våra andras kroppar och vad man äter/inte äter. Är så otroligt gränslös.. tycker även det genomgående kommenteras, dukas det upp fika (vilket det typ aldrig gör längre ”sånt äter ju ändå ingen”..) är det alltid nån som kommenterar att ”sånt där kan man ju inte äta”. Klart ”man” kan - annars skulle det väl inte serveras? Känner för att skrika rätt ut ibland. Fick en sällsynt tårta häromdagen för en kollega, som uppskattar fika, tackades av - tog två bitar i nån form av protest
När jag läser detta så sänder jag en tanke med tacksamhet och glädje till min arbetsplats. Där pratas det inte alls om mat/fika i den formen, utan man vill veta recept om det ser gott ut eller luktar gott, när det bjuds på fika så är det snarare huggsexa på det och det bästa av allt - INGEN KOMMENTERARHar en kollega på mitt jobb som har gjort en GP och gått ned en massa kilon. Och jag förstår att det är en stor grej för hen, men att hen tar upp vikt, bantning och hur lite mat hen äter på tal flera gånger varje dag är riktigt jobbigt.
Jag har issues med mat och vikt och blir triggad av hen. Mår inte bra av det.
Det beror på vem du krockar med på cykel vs fotgängare.
En cykel i 45km vs Greta eller Kalle 85+år kan leda till döden.
Jag har en bekant som numera gör det hela tiden. Som när jag hastigt hoppade in och ledde ett årsmöte. Hon sa strålande efteråt -det där gick ju bra!Stör mig en smula på omotiverat beröm.
Förstår absolut tanken med vad folk avser med det, men jag personligen tycker att det är liite nervärderande.
Himla onödigt grej det där! I alla fall hormonerna som gör att man vill gråtaHormoner. Sä jävla dumt. Idag vill jag mest bara gråta åt allt.
Så trist, samma som för mig förra veckan. Hoppas det går över fortHapp, fick gå hem från jobbet idag jag är ju aldrig sjuk!!!!