Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Zooplus är väldigt trevliga att ha att göra med, tycker jag, så det blir säkert inga problem !Stör mig på att 1/4 av kattmaten är det hål i redan i kartongen så måste prata. Ed zooplus. Hoppas de sköter sig..
Det hoppas jag med. Vet när mitt paket försvann förra året.. Men ändå vi beställde 6×44 påsar så träligt...Zooplus är väldigt trevliga att ha att göra med, tycker jag, så det blir säkert inga problem !
På provet är nästan alla frågar om B teorin. och ja jag fick datumparkeringen....Jag håller också på med BE-kort, och stör mig på att jag måste plugga B-kortet också, eftersom jag haft körkort så väldigt länge, så det vi lärde oss då, har ändrats fram och tillbaka, och nytt (t.ex. eco-driving) har tillkommit.
Värst är att när jag håller på med "provfrågor", så verkar dessa vara konstrureade så att det är meningen att man ska missuppfatta, det räcker inte att veta vad som är rätt, utan måste vara rätt av alldeles rätt anledning, där man gärna packat in "dubbla negationer" eller så i svarsalternativen, för att förvirra.
Varför så extremt många frågor om parkeringsregler och datumparkering (har bara sett datumparkering i verkligheten i Årjäng av alla ställen)? Varför så extremt många frågor om högerregeln?
Jo jag vet det och det var lite därför jag reagerade. Jag skulle inte räkna en kyrkogård som trafik. Inte en park eller i skogen heller. Jag vänder mig ofta om ändå men för mig är det skillnad på ställen där det visserligen kan komma fordon men inte med den frekvens som jag skulle räkna med att det kommer på vår lilla väg här hemma (typ 20 fordon/dygn.) Jag har tyvärr inte valet att höra eller inte höra och jag är ju inte ensam om det. Även om jag ständigt bär hörapparater kommer jag aldrig i närheten av en normalhörandes hörselkapacitet. Räknar man med att alla är som jag kanske det är lättare? Vi gör vad vi kan helt enkelt.Bara för att de drivs på el så är de inte tysta. De skramlar och elmotorn låter. Det är ju inte direkt nyaste modellerna. Tuta har vi men det är inte direkt populärt att använda på kyrkogården. Många besökare tycker att vi inte ska synas eller höras öht.
Som du vet har jag också adhd och svårt med intryck, men jag skulle aldrig skärma mig bort med såna hörlurar i trafiken, det är livsfarligt.
Jo men de som verkligen flanerar och inte bryr sig är ju de irriterar mest.Jo jag vet det och det var lite därför jag reagerade. Jag skulle inte räkna en kyrkogård som trafik. Inte en park eller i skogen heller. Jag vänder mig ofta om ändå men för mig är det skillnad på ställen där det visserligen kan komma fordon men inte med den frekvens som jag skulle räkna med att det kommer på vår lilla väg här hemma (typ 20 fordon/dygn.) Jag har tyvärr inte valet att höra eller inte höra och jag är ju inte ensam om det. Även om jag ständigt bär hörapparater kommer jag aldrig i närheten av en normalhörandes hörselkapacitet. Räknar man med att alla är som jag kanske det är lättare? Vi gör vad vi kan helt enkelt.
Att vissa anser att ni varken ska synas eller höras är ju bara sorgligt. Undrar hur de har tänkt att det hela ska skötas då? Av någon gudomlig makt kanske?!
Det beror på vem du krockar med på cykel vs fotgängare.Alltsa salvklart ska de cyklas pa en cykelvag om en sadan finns - det ar ju just det jag menar med att alla behover sin bit av infrastruktur, for att de olika fordonssatten inte ska blandas- men punkten "lika osaker som cyklisterna upplever bilvagen blir ju trottaren for fotgangarna" ar inte alls sant. En bil ar 1.5+ ton och kan mosa manniskor relativt latt - satillpass att de anvands som vapen i terrorattacker. En cyklist har inte alls den formagan - av om de saklart kan skapa skada, sa ar det inte alls pa samma niva som "oj jag SMS:ade och mosade en cyklist som nu ar dod" som trafikanter kan gora.
Darfor vidhaller jag att om det inte finns saker cykelinfrastruktur, ar det inte orimligt att cyklister cyklar pa gangvagar med hansyn till ev. fotgangare. Att kora tour de france funkar saklart inte
Det kan gå illa oavsett vem du krockar med, faller man olyckligt och dessutom med lite kraft så kan vem som helst stryka med oavsett ålder på offret.Det beror på vem du krockar med på cykel vs fotgängare.
En cykel i 45km vs Greta eller Kalle 85+år kan leda till döden.
Jag har tagait fem sprutor. Har reagerat en enda gång.Jag ska ta en till dos av covidvaccin. Den ENDA dagen i veckan jag inte vill ta vaccin är tisdagar pga ridlektion på kvällen. När har min vårdcentral (och en annan på rimligt avstånd) tider? BARA på tisdagar
Tror det var det @Stefffie menade med: Att kora tour de france funkar saklart inte.En cykel i 45km vs Greta eller Kalle 85+år kan leda till döden.
Åh, dit har jag inte kommit än. Men ser inte fram emot det.....Jag håller också på med BE-kort, och stör mig på att jag måste plugga B-kortet också, eftersom jag haft körkort så väldigt länge, så det vi lärde oss då, har ändrats fram och tillbaka, och nytt (t.ex. eco-driving) har tillkommit.
Värst är att när jag håller på med "provfrågor", så verkar dessa vara konstrureade så att det är meningen att man ska missuppfatta, det räcker inte att veta vad som är rätt, utan måste vara rätt av alldeles rätt anledning, där man gärna packat in "dubbla negationer" eller så i svarsalternativen, för att förvirra.
Varför så extremt många frågor om parkeringsregler och datumparkering (har bara sett datumparkering i verkligheten i Årjäng av alla ställen)? Varför så extremt många frågor om högerregeln?
Inte förvånad, har en kollega (kvinna i 60 årsåldern) som alltid håller på att kommentera våra andras kroppar och vad man äter/inte äter. Är så otroligt gränslös.. tycker även det genomgående kommenteras, dukas det upp fika (vilket det typ aldrig gör längre ”sånt äter ju ändå ingen”..) är det alltid nån som kommenterar att ”sånt där kan man ju inte äta”. Klart ”man” kan - annars skulle det väl inte serveras? Känner för att skrika rätt ut ibland. Fick en sällsynt tårta häromdagen för en kollega, som uppskattar fika, tackades av - tog två bitar i nån form av protestVarit på konferens i 1,5 dag och redan hört 4 kommentarer kopplade till vikt/mat/skam. Vad är det med folk, är det för att det är januari?
Ja, något är den ju bevisligen inte nöjd med... Idag svider och sticker det lite i bröstkorgen också så jag tror jag testar att dra ner på tempot lite och skippar träningen i ett par dagar (igen - gjorde precis samma sak i början av förra veckan p.g.a en annan sorts känningar i halsen ) så får vi väl se vad det leder till. Så sjukt irriterande bara att gå runt och känna sig typ 20% sjuk i en massa dagar dagar! Jag tar hellre en ordentlig förkylning, som brukar avklaras hyfsat fort i mitt fall, och sedan har jag liksom det gjort!Min hals bråkade med mig från typ maj-augusti. På nivån att jag fick medicin utskrivet. Efter det har den skärpt till sig. Dock kan jag uppleva att den protesterar på kvällstid så fort det minsta problem uppstår. Stressad? Lite sjuk? Halsen klagar direkt!
Jag känner mig så efter att jag var sjuk över jul. Inte sjuk längre, men lite konstig i halsen osv. Har inte sprungit än för jag känner mig inte helt 100. Segt, det har ju ändå gått några veckor nu.Ja, något är den ju bevisligen inte nöjd med... Idag svider och sticker det lite i bröstkorgen också så jag tror jag testar att dra ner på tempot lite och skippar träningen i ett par dagar (igen - gjorde precis samma sak i början av förra veckan p.g.a en annan sorts känningar i halsen ) så får vi väl se vad det leder till. Så sjukt irriterande bara att gå runt och känna sig typ 20% sjuk i en massa dagar dagar! Jag tar hellre en ordentlig förkylning, som brukar avklaras hyfsat fort i mitt fall, och sedan har jag liksom det gjort!