Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir så irriterad på en kollega som lägger tid på allt utom handläggning (vilket är vårt jobb). Det innebär att jag får göra allt, även det som inte ingår i mitt område, för att ligga i fas.
Nu hade jag börjat med en PowerPoint till ett möte, lagt in lite text och bilder. Kollegan gjorde om alltihop. Varför liksom? Låt mig göra klart för bövelen! Jag vill också ta en paus i handläggningen ibland.
 
....Jag håller också på med BE-kort, och stör mig på att jag måste plugga B-kortet också, eftersom jag haft körkort så väldigt länge, så det vi lärde oss då, har ändrats fram och tillbaka, och nytt (t.ex. eco-driving) har tillkommit.

Värst är att när jag håller på med "provfrågor", så verkar dessa vara konstrureade så att det är meningen att man ska missuppfatta, det räcker inte att veta vad som är rätt, utan måste vara rätt av alldeles rätt anledning, där man gärna packat in "dubbla negationer" eller så i svarsalternativen, för att förvirra.

Varför så extremt många frågor om parkeringsregler och datumparkering (har bara sett datumparkering i verkligheten i Årjäng av alla ställen)? Varför så extremt många frågor om högerregeln?
På provet är nästan alla frågar om B teorin. 🙄 och ja jag fick datumparkeringen 😂
 
Bara för att de drivs på el så är de inte tysta. De skramlar och elmotorn låter. Det är ju inte direkt nyaste modellerna. Tuta har vi men det är inte direkt populärt att använda på kyrkogården. Många besökare tycker att vi inte ska synas eller höras öht.
Som du vet har jag också adhd och svårt med intryck, men jag skulle aldrig skärma mig bort med såna hörlurar i trafiken, det är livsfarligt.
Jo jag vet det och det var lite därför jag reagerade. Jag skulle inte räkna en kyrkogård som trafik. Inte en park eller i skogen heller. Jag vänder mig ofta om ändå men för mig är det skillnad på ställen där det visserligen kan komma fordon men inte med den frekvens som jag skulle räkna med att det kommer på vår lilla väg här hemma (typ 20 fordon/dygn.) Jag har tyvärr inte valet att höra eller inte höra och jag är ju inte ensam om det. Även om jag ständigt bär hörapparater kommer jag aldrig i närheten av en normalhörandes hörselkapacitet. Räknar man med att alla är som jag kanske det är lättare? Vi gör vad vi kan helt enkelt.

Att vissa anser att ni varken ska synas eller höras är ju bara sorgligt. Undrar hur de har tänkt att det hela ska skötas då? Av någon gudomlig makt kanske?!
 
Jo jag vet det och det var lite därför jag reagerade. Jag skulle inte räkna en kyrkogård som trafik. Inte en park eller i skogen heller. Jag vänder mig ofta om ändå men för mig är det skillnad på ställen där det visserligen kan komma fordon men inte med den frekvens som jag skulle räkna med att det kommer på vår lilla väg här hemma (typ 20 fordon/dygn.) Jag har tyvärr inte valet att höra eller inte höra och jag är ju inte ensam om det. Även om jag ständigt bär hörapparater kommer jag aldrig i närheten av en normalhörandes hörselkapacitet. Räknar man med att alla är som jag kanske det är lättare? Vi gör vad vi kan helt enkelt.

Att vissa anser att ni varken ska synas eller höras är ju bara sorgligt. Undrar hur de har tänkt att det hela ska skötas då? Av någon gudomlig makt kanske?!
Jo men de som verkligen flanerar och inte bryr sig är ju de irriterar mest.

Ja du, det undrar vi med. Vi har koll på gravsättningar och aktar oss då, men vissa anser att allt arbete ska stå still under akt i kapellet, följe till grav och gravsättning. Det går ju inte.
 
Alltsa salvklart ska de cyklas pa en cykelvag om en sadan finns - det ar ju just det jag menar med att alla behover sin bit av infrastruktur, for att de olika fordonssatten inte ska blandas- men punkten "lika osaker som cyklisterna upplever bilvagen blir ju trottaren for fotgangarna" ar inte alls sant. En bil ar 1.5+ ton och kan mosa manniskor relativt latt - satillpass att de anvands som vapen i terrorattacker. En cyklist har inte alls den formagan - av om de saklart kan skapa skada, sa ar det inte alls pa samma niva som "oj jag SMS:ade och mosade en cyklist som nu ar dod" som trafikanter kan gora.

Darfor vidhaller jag att om det inte finns saker cykelinfrastruktur, ar det inte orimligt att cyklister cyklar pa gangvagar med hansyn till ev. fotgangare. Att kora tour de france funkar saklart inte
Det beror på vem du krockar med på cykel vs fotgängare.
En cykel i 45km vs Greta eller Kalle 85+år kan leda till döden.
 
....Jag håller också på med BE-kort, och stör mig på att jag måste plugga B-kortet också, eftersom jag haft körkort så väldigt länge, så det vi lärde oss då, har ändrats fram och tillbaka, och nytt (t.ex. eco-driving) har tillkommit.

Värst är att när jag håller på med "provfrågor", så verkar dessa vara konstrureade så att det är meningen att man ska missuppfatta, det räcker inte att veta vad som är rätt, utan måste vara rätt av alldeles rätt anledning, där man gärna packat in "dubbla negationer" eller så i svarsalternativen, för att förvirra.

Varför så extremt många frågor om parkeringsregler och datumparkering (har bara sett datumparkering i verkligheten i Årjäng av alla ställen)? Varför så extremt många frågor om högerregeln?
Åh, dit har jag inte kommit än. Men ser inte fram emot det.

Har haft körkort i 30 år.
 
Varit på konferens i 1,5 dag och redan hört 4 kommentarer kopplade till vikt/mat/skam. Vad är det med folk, är det för att det är januari?
Inte förvånad, har en kollega (kvinna i 60 årsåldern) som alltid håller på att kommentera våra andras kroppar och vad man äter/inte äter. Är så otroligt gränslös.. tycker även det genomgående kommenteras, dukas det upp fika (vilket det typ aldrig gör längre ”sånt äter ju ändå ingen”..) är det alltid nån som kommenterar att ”sånt där kan man ju inte äta”. Klart ”man” kan - annars skulle det väl inte serveras? Känner för att skrika rätt ut ibland. Fick en sällsynt tårta häromdagen för en kollega, som uppskattar fika, tackades av - tog två bitar i nån form av protest :)
 
Min hals bråkade med mig från typ maj-augusti. På nivån att jag fick medicin utskrivet. Efter det har den skärpt till sig. Dock kan jag uppleva att den protesterar på kvällstid så fort det minsta problem uppstår. Stressad? Lite sjuk? Halsen klagar direkt!
Ja, något är den ju bevisligen inte nöjd med... Idag svider och sticker det lite i bröstkorgen också så jag tror jag testar att dra ner på tempot lite och skippar träningen i ett par dagar (igen - gjorde precis samma sak i början av förra veckan p.g.a en annan sorts känningar i halsen 🙄) så får vi väl se vad det leder till. Så sjukt irriterande bara att gå runt och känna sig typ 20% sjuk i en massa dagar dagar! Jag tar hellre en ordentlig förkylning, som brukar avklaras hyfsat fort i mitt fall, och sedan har jag liksom det gjort!
 
Ja, något är den ju bevisligen inte nöjd med... Idag svider och sticker det lite i bröstkorgen också så jag tror jag testar att dra ner på tempot lite och skippar träningen i ett par dagar (igen - gjorde precis samma sak i början av förra veckan p.g.a en annan sorts känningar i halsen 🙄) så får vi väl se vad det leder till. Så sjukt irriterande bara att gå runt och känna sig typ 20% sjuk i en massa dagar dagar! Jag tar hellre en ordentlig förkylning, som brukar avklaras hyfsat fort i mitt fall, och sedan har jag liksom det gjort!
Jag känner mig så efter att jag var sjuk över jul. Inte sjuk längre, men lite konstig i halsen osv. Har inte sprungit än för jag känner mig inte helt 100. Segt, det har ju ändå gått några veckor nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 302
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 185
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 585
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp