Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom där hemska ljusena som verkar finnas på nya bilar. Tar ju flera minuter innan ögonen ställt om sig efter möte. Och skulle dom missa att blända av så ser man ta mej fan ingenting. Jättekul när man är ute och rider och det kommer en sån och inte bländar av 🤬
 
Dom där hemska ljusena som verkar finnas på nya bilar. Tar ju flera minuter innan ögonen ställt om sig efter möte. Och skulle dom missa att blända av så ser man ta mej fan ingenting. Jättekul när man är ute och rider och det kommer en sån och inte bländar av 🤬
Ja alltså det där med automatisk avbländning verkar bara vara gjort för typ USA där det finns bilar och inga andra trafikanter :mad:
 
Fast om cyklisterna cyklar där man ska gå finns det ingenstans att gå längre. Jag ser problemet med cyklister och - i rättvisans namn - framför allt elskoterförare på trottoarerna även där det finns bra infrastruktur i form av cykelvägar, men cykelvägen ligger kanske tio meter bort. Man får inte föra fram fordon på trottoaren, för att det ska vara säkert att gå där. Det är inte okej att äventyra de mest sårbara trafikanternas säkerhet för att man själv upplever det som snäppet smidigare eller säkrare för sin egen del. Det är ju bara att lämna problemet vidare. Lika osäker som cyklisterna upplever bilvägen blir ju trottoaren för fotgängarna.

Sen håller jag med om att infrastruktur är en förutsättning, det är därför jag tycker det är så galet att man i form av elskotrarna släppte lös en ny fordonstyp som det saknas sådan för, särskilt som det i många fall är barn och ungdomar som för fram dem.

Alltsa salvklart ska de cyklas pa en cykelvag om en sadan finns - det ar ju just det jag menar med att alla behover sin bit av infrastruktur, for att de olika fordonssatten inte ska blandas- men punkten "lika osaker som cyklisterna upplever bilvagen blir ju trottaren for fotgangarna" ar inte alls sant. En bil ar 1.5+ ton och kan mosa manniskor relativt latt - satillpass att de anvands som vapen i terrorattacker. En cyklist har inte alls den formagan - av om de saklart kan skapa skada, sa ar det inte alls pa samma niva som "oj jag SMS:ade och mosade en cyklist som nu ar dod" som trafikanter kan gora.

Darfor vidhaller jag att om det inte finns saker cykelinfrastruktur, ar det inte orimligt att cyklister cyklar pa gangvagar med hansyn till ev. fotgangare. Att kora tour de france funkar saklart inte
 
Alltså. Ni vet när en har en pumpflaska, också måste pumpen skruvas lite på för att fungera, och så hamnar den helt snett och går inte att sätta rakt för är den rak så går den inte att trycka ner:rage::rage::rage: Det borde finnas nån EU-förordning som ger företagen böter eller nåt för det.
Men jaa!
Och vissa av dem verkar ha något typ av barnlås, för vissa gånger så snurrar, och snurrar, och snurrar jag, provar åt båda hållen ifall den hakat upp sig, provar att snurra ännu några till varv, men den vill inte fungera...
...men så plötsligt ploppar den magiskt till och bestämmer sig för att fungera
 
På att jag de senaste dagarna börjat känna mig "skrapig" i halsen kring typ 19 på kvällen. Första gången trodde jag att jag skulle vakna förkyld dagen därpå, men det blir liksom inget mer av det. Resten av dygnet mår jag hur bra som helst och kan både jobba, träna och leva som vanligt. Känner bara av halsen mellan typ 19-23. De orsaker jag kan komma på känns osannolika allihop: jag sover ca 9 timmar per natt, pratar knappt med någon om dagarna och har inga problem med torr luft eller liknande här hemma. Så himla märkligt, och störigt!
 
Pluggar till BE-kort och boken innehåller kontrollfrågor. Men jag stör mig på att många av svaren till kontrollfrågorna inte står i boken. Så man får gissa om man inte råkar kunna ändå. Sen får man kolla facit om man gissat rätt.
Nu tror jag mig ha hittat fel i facit också. Får inte facit att stämma med vad som står i boken.
 
På att jag de senaste dagarna börjat känna mig "skrapig" i halsen kring typ 19 på kvällen. Första gången trodde jag att jag skulle vakna förkyld dagen därpå, men det blir liksom inget mer av det. Resten av dygnet mår jag hur bra som helst och kan både jobba, träna och leva som vanligt. Känner bara av halsen mellan typ 19-23. De orsaker jag kan komma på känns osannolika allihop: jag sover ca 9 timmar per natt, pratar knappt med någon om dagarna och har inga problem med torr luft eller liknande här hemma. Så himla märkligt, och störigt!
Min hals bråkade med mig från typ maj-augusti. På nivån att jag fick medicin utskrivet. Efter det har den skärpt till sig. Dock kan jag uppleva att den protesterar på kvällstid så fort det minsta problem uppstår. Stressad? Lite sjuk? Halsen klagar direkt!
 
Jag har fått eksem i naveln. Av alla jäkla ställen! Det är skitjobbigt! :rage:
Nu kanske det är annorlunda men jag får klåda i naveln av att det blir varmt och fuktigt (viktoperation som gav hängmage som täcker över naveln). Lite deo i och kring naveln gör susen för mig då det håller naveln torr. Jag har dålig koll på eksem så jag kanske är ute och cyklar nu men kanske kan det hjälpa dig också :)
 
Nu tror jag mig ha hittat fel i facit också. Får inte facit att stämma med vad som står i boken.
....Jag håller också på med BE-kort, och stör mig på att jag måste plugga B-kortet också, eftersom jag haft körkort så väldigt länge, så det vi lärde oss då, har ändrats fram och tillbaka, och nytt (t.ex. eco-driving) har tillkommit.

Värst är att när jag håller på med "provfrågor", så verkar dessa vara konstrureade så att det är meningen att man ska missuppfatta, det räcker inte att veta vad som är rätt, utan måste vara rätt av alldeles rätt anledning, där man gärna packat in "dubbla negationer" eller så i svarsalternativen, för att förvirra.

Varför så extremt många frågor om parkeringsregler och datumparkering (har bara sett datumparkering i verkligheten i Årjäng av alla ställen)? Varför så extremt många frågor om högerregeln?
 
Jag stör mig något extremt på finnar.
I höst fick jag ett ryck och smörjde minutiöst varje dag i ett par månader med salvorna jag har, en del utskrivna av läkare, och andra som visat sig funka, och blev faktiskt mycket bättre.
Nu har jag inte haft mental ork till något extra alls, och därav ser min rygg nu igen helt hemsk ut med ett tiotal inflammerade finnar. Jag är så förbannat trött på det, jag är över 40 och tycker att jag kunde få bli av med eländet nu efter mer än 30 år. :mad:
 
Men jaa!
Och vissa av dem verkar ha något typ av barnlås, för vissa gånger så snurrar, och snurrar, och snurrar jag, provar åt båda hållen ifall den hakat upp sig, provar att snurra ännu några till varv, men den vill inte fungera...
...men så plötsligt ploppar den magiskt till och bestämmer sig för att fungera
Det är som att de avsiktligt designat dem för att efterlikna en stressdröm där vad du än gör blir det fel och hur snabbt du än springer kommer du aldrig fram:rage:
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Har ont i ett lår. Har tidigare haft problem med domningar och iskyla men nu gör det rent ont oavsett om jag ligger på det eller inte. Någon nervskada efter en trafikolycka för många år sedan när en taxi körde in i sidan på min bil, han hade väjningsplikt, öppen korsning i villaområde och fullt dagsljus, inget motljus och ingen annan trafik. Bomkörning och fipplande med taxametern istället för att se var han körde, bägge bilarna skrotades, min snurrade ett varv och hans körde upp på trottoaren och in i en lyktstolpe. En SAAB och en Volvo, tur jag inte satt i en liten skrothög och att jag var ensammen i bilen. :mad:
 
Jag råkade få med ett helt nytt garnnystan i tvätten.:meh:
20230119_020952.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
520
· Visningar
26 416
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 186
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 588
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp