Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min internetleverantör fixar inte heller mina bekymmer med hastighet. Haft nedsatt hastighet till och från sedan september. de undersöker och felsöker men kommer aldrig till någon lösning. Nu har jag under 1mbit både upp och ner och det här med distansundervisning via videosamtal är väldigt svårt att lösa på den hastigheten. Längtar tills bindningstiden gått ut så jag kan byta. Kompensation är det inte tal om heller förrän problemet är löst..................... snark. Betalat för en tjänst jag inte kan få levererad till fullo i snart ett halvår.
 
Blir störd över ett företag som annonserar efter folk att anställa inför sommaren. De har två annonser ute, en för receptionist och en för lokalvårdare. På båda annonserna står att "På xxx finns en historia av att rekrytera unga förmågor..."

Va falls liksom? Duger man inte om man är äldre?
det där brukar kunna vara en omskrivning för "vi söker yngre som inte har något att jämföra med eftersom äldre inser att vi är rätt risiga som arbetsgivare" tyvärr.
 
det där brukar kunna vara en omskrivning för "vi söker yngre som inte har något att jämföra med eftersom äldre inser att vi är rätt risiga som arbetsgivare" tyvärr.
De krävde inte heller något personligt brev vid ansökan. Istället utsattes man för ett personlighetstest när man skickat in sina uppgifter och cv. Nåväl, arbetsförmedlingen blir ju nöjd i alla fall. Men hade gillat arbetstiden som varierade mellan 20-40 timmar i veckan och även kunde vara kvällar och helger.
 
Blir störd över ett företag som annonserar efter folk att anställa inför sommaren. De har två annonser ute, en för receptionist och en för lokalvårdare. På båda annonserna står att "På xxx finns en historia av att rekrytera unga förmågor..."

Va falls liksom? Duger man inte om man är äldre?
Det är väl helt rimligt om företaget ifråga har siktat in sig på just yngre?
Vore väl helt fel om man inte skriver nåt och får in en massa ansökningar som går direkt i papperskorgen eftersom det inte är vad man söker till just de tjänsterna.

Hoppa över annonsen bra och inse att du inte stämmer in på kravprofilen. Finns mängder av annonser där man inte stämmer in på kraven.
 
Det är väl helt rimligt om företaget ifråga har siktat in sig på just yngre?
Vore väl helt fel om man inte skriver nåt och får in en massa ansökningar som går direkt i papperskorgen eftersom det inte är vad man söker till just de tjänsterna.

Hoppa över annonsen bra och inse att du inte stämmer in på kravprofilen. Finns mängder av annonser där man inte stämmer in på kraven.
Jag har lite panik över att få tillräckligt med sökta jobb att rapportera till arbetsförmedlingen. De kräver att jag ska söka minst 6 jobb i månaden och jag har svårt att få ihop det. Så jag får liksom söka vilket skit som helst för att få ihop det.
 
Det är väl helt rimligt om företaget ifråga har siktat in sig på just yngre?
Vore väl helt fel om man inte skriver nåt och får in en massa ansökningar som går direkt i papperskorgen eftersom det inte är vad man söker till just de tjänsterna.

Hoppa över annonsen bra och inse att du inte stämmer in på kravprofilen. Finns mängder av annonser där man inte stämmer in på kraven.
kraven är ju väldigt ofta bara önskemål. Dvs rekryteraren kan ofta frånse flera av sina listade "kravegenskaper" för att de gillar personen som hört av sig.
 
Jag har lite panik över att få tillräckligt med sökta jobb att rapportera till arbetsförmedlingen. De kräver att jag ska söka minst 6 jobb i månaden och jag har svårt att få ihop det. Så jag får liksom söka vilket skit som helst för att få ihop det.
såklart kan du söka jobb där du inte uppfyller alla av deras önskeegenskaper. Jag har sökt otroligt få jobb där jag "kryssat i alla punkter" utan i kontakten med arbetsgivaren har jag förklarat hur jag skaffat mig egenskaper som väger upp för det jag saknar. Typ. Jättebra att du söker även denna!
 
såklart kan du söka jobb där du inte uppfyller alla av deras önskeegenskaper. Jag har sökt otroligt få jobb där jag "kryssat i alla punkter" utan i kontakten med arbetsgivaren har jag förklarat hur jag skaffat mig egenskaper som väger upp för det jag saknar. Typ. Jättebra att du söker även denna!
Det enda jag saknar för de båda jobben är låg ålder.
 
och eftersom det är olagligt att åldersdiskriminera så har du uppfyllt alla reella kriterier! Håller tummarna för att du hittar rätt, oavsett om det blir dessa tjänster eller andra.
Det kan bli svårt att bevisa då de inte tog emot personligt brev där jag berättade om alla mina egenskaper som skulle passa för jobbet. I stället fick jag fylla i ett intetsägande formulär där jag checkade i att jag jag hade körkort, när jag kunde jobba o.s.v.

Eller ja, åldern framkom i formuläret också.
 
Det kan bli svårt att bevisa då de inte tog emot personligt brev där jag berättade om alla mina egenskaper som skulle passa för jobbet. I stället fick jag fylla i ett intetsägande formulär där jag checkade i att jag jag hade körkort, när jag kunde jobba o.s.v.

Eller ja, åldern framkom i formuläret också.
om jag var du skulle jag inte fokusera så mycket på de detaljerna. Väljer de bort dig pga ålder är ju sannolikheten väldigt liten att man skulle trivas i organisationen oavsett. Då var det inte meningen att det skulle bli just detta. Men nu har du ju ytterligare två jobb att rapportera till AF och det är ju toppen!
 
just det, lösningen de erbjudit har varit att uppgradera mitt abbonnemang så jag betalar 100kr mer/månad med en ny router och har ytterligare 2 års bindningstid.

Kändes på något sätt inte som en rimlig lösning/kompensation.
Det där borde snarare vara kompensationen från deras sida när dom inte kan leverera det du betalar för idag :mad: (UTAN extra betalning då!)
 
Det där borde snarare vara kompensationen från deras sida när dom inte kan leverera det du betalar för idag :mad: (UTAN extra betalning då!)
Eller hur? "Vi skickar ny router med nya funktioner så hoppas vi det räcker för att få upp hastigheten för dig"

Inte "betala mer och hoppas på det bästa". En stackars kille fick i uppdrag att erbjuda mig att även teckna mitt mobilabonnemang i samma bolag "till ett mycket mer förmånligt pris än du betalar idag" tack men jag behöver kunna kontakta omvärlden och utan både wifi och telefon spelar det inte så stor roll att det är billigt 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 237
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 679
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 585
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp