Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bankhelvete.
Ringde när lånet skulle bindas om. Kom överens med bankkvinnan att jag skulle stryka amorteringen.
Nu kom villkoren för lånet och det är fortfarande en amortering!

Ringde huvudkontoret (som är enda kontaktvägen) och handläggaren där sa att min handläggare kunde fixa det och att han skulle be henne ringa. Vilken hon inte gjort.

Ringde tillbaka idag och hon ringde upp. Nä JAG hade minsann missförstått, Jag skulle skriva på en blankett om inte fanns på nätet utan skulle skickas av dem. Varför hon sagt att hon kunde fixa och varför hon inte skickat blankett undvek hon att svara på.
Kärring!
 
Sitter och läser om oljebolaget Exxon som sedan 70-talet kände till miljökonsekvenserna av oljeindustrin och gjorde sitt yttersta för att racka ner på all forskning som visade samma sak, allt för att skapa en osäkerhet. 😡

"2015 avslöjade granskande journalister interna dokument som visar att Exxon Mobil ända sedan slutet av 1970-talet har vetat att deras produkter kan leda till en global uppvärmning med ”dramatiska miljöeffekter innan år 2050”.

Ytterligare dokument vittnade om att den amerikanska branschorganisationen för olje- och gasindustrin har känt till sambandet mellan fossila bränslen och klimatförändringar sedan åtminstone 1950-talet."

"Medan de oberoende klimatforskarna på universiteten arbetade för att göra sin kunskap allmänt känd gjorde Exxon Mobil sitt yttersta för att förneka den.

Utåt sett, skriver forskarna i Science, ägnade sig Exxon Mobil åt att överdriva osäkerheter, racka ner på klimatmodellering, mytologisera global nedkylning, låtsas att mänskligt skapad uppvärmning inte går att urskilja och att hålla tyst om att bolagets fossila infrastruktur riskerar att bli oanvändbara i en fossilfri värld."

"Att Exxon Mobils interna forskare kunde prognostisera klimateffekterna av sin verksamhet 30-40 år fram i tiden och var minst lika duktiga som universitetsvärlden är både intressant och skrämmande. Det visar att det var ett välgrundat beslut att förstöra planeten, säger Martin Hultman, som forskar om klimatförnekelse på Chalmers."

Låter namnet bekant? 1989 skedde en enorm oljekatastrof när en oljetanker vid namn Exxon Valdez gick på grund utanför Alaskas kust. Skadeståndet sattes ner av domstol och det som Exxon betalat har i stort sett bara varit försäkringspengar medan miljökonsekvenserna är ofattbara och fortfarande slår hårt mot allt levande. 😭 Exxon Mobile har haft flera mackar i Sverige tidigare och är ett av de största oljebolagen i världen.
 
Senast ändrad:
I-lands-störning.
Övervintrat mitt olivträd enligt KONSTENS ALLA REGLER i flera år. Svalt, ljust osv. Det har alltid mått dåligt och tappat massor med blad. Sett bedrövligt ut på våren. Förra året fick den sköldlöss. Så i år är den förvisad från övervintringsrummet så den inte smittar mina citrusträd. Så jag har egentligen inte haft någon plats alls för den. Tänkte lämna den ute så den skulle få dö. När det blev typ -10 tog jag in den ändå. Ställde den i hallen. Utan fönster, med golvvärme och precis bredvid ytterdörren = kalldrag ett antal gånger om dagen.

Det jäkla trädet har aldrig mått bättre. 😑 Ska härmed sluta anstränga mig.

IMG20230113144517.webp
 
Att det ligger en golfboll NÅGONSTANS I BILEN som rullar runt när man kör men den FINNS INGENSTANS ATT FINNA NÄR MEN LETAR!

För ett antal år sedan hade vi exakt samma problem! Just en golfboll som rullade runt någonstans i bilen som var helt omöjlig att hitta trots idogt letande!

Men till slut hittade vi "golfbollen". Som i själva verket var tanklocket som lagts på taket vid senaste tankningen (och legat kvar vid körning pga rails och låga takräcken.

Så ett tips är att kolla där :D
 
För ett antal år sedan hade vi exakt samma problem! Just en golfboll som rullade runt någonstans i bilen som var helt omöjlig att hitta trots idogt letande!

Men till slut hittade vi "golfbollen". Som i själva verket var tanklocket som lagts på taket vid senaste tankningen (och legat kvar vid körning pga rails och låga takräcken.

Så ett tips är att kolla där :D

Och jag hade på något sätt fått in en pellets i hållaren till bagage-gardinen.

Det lät också som en golfboll.
 
För ett antal år sedan hade vi exakt samma problem! Just en golfboll som rullade runt någonstans i bilen som var helt omöjlig att hitta trots idogt letande!

Men till slut hittade vi "golfbollen". Som i själva verket var tanklocket som lagts på taket vid senaste tankningen (och legat kvar vid körning pga rails och låga takräcken.

Så ett tips är att kolla där :D

Och jag hade på något sätt fått in en pellets i hållaren till bagage-gardinen.

Det lät också som en golfboll.
Nu får du snart starta en egen tråd om detta @Voeux , alldeles för spännande 😂
 
Nu får du snart starta en egen tråd om detta @Voeux , alldeles för spännande 😂

Vi har varken takräcken eller haft pellets i bilen OCH maken är golfare och haft påsar med golfbollar i bilen under säsongen MEN det är ju faktiskt hemskt bra att veta att annat kan låta liknande! Kanske tar vi för givet att det är en golfboll p.g.a. ovan men så är nåt fel på bilen :rofl:
 
Vi har varken takräcken eller haft pellets i bilen OCH maken är golfare och haft påsar med golfbollar i bilen under säsongen MEN det är ju faktiskt hemskt bra att veta att annat kan låta liknande! Kanske tar vi för givet att det är en golfboll p.g.a. ovan men så är nåt fel på bilen :rofl:
Kolla i dörrarna kan fastna där och då låter det om den åkt in fel
 
Vi har varken takräcken eller haft pellets i bilen OCH maken är golfare och haft påsar med golfbollar i bilen under säsongen MEN det är ju faktiskt hemskt bra att veta att annat kan låta liknande! Kanske tar vi för givet att det är en golfboll p.g.a. ovan men så är nåt fel på bilen :rofl:

Vi spelar också golf så trodde verkligen att det var en golfboll på riktigt 😅
 
I-lands-störning.
Övervintrat mitt olivträd enligt KONSTENS ALLA REGLER i flera år. Svalt, ljust osv. Det har alltid mått dåligt och tappat massor med blad. Sett bedrövligt ut på våren. Förra året fick den sköldlöss. Så i år är den förvisad från övervintringsrummet så den inte smittar mina citrusträd. Så jag har egentligen inte haft någon plats alls för den. Tänkte lämna den ute så den skulle få dö. När det blev typ -10 tog jag in den ändå. Ställde den i hallen. Utan fönster, med golvvärme och precis bredvid ytterdörren = kalldrag ett antal gånger om dagen.

Det jäkla trädet har aldrig mått bättre. 😑 Ska härmed sluta anstränga mig.

Visa bifogad fil 110385
Du skrämde den! Nu tror den att den ska dö och gör allt den kan för att överleva! :nailbiting:
 
I-landsproblem..
Att de gör reflexband så korta.
Ni vet de där som ringlar sig och som man ska sätta ovanpå ärm eller byxa.
När man har en tjock jacka eller täckbyxor så når de inte runt och försöker rymma vid första bästa tillfälle.
Jag har reflexväst när jag är på promenad men har reflexband i bilen (runt växelspaken) för att använda vid behov vid andra tillfällen.
 
Att en affär annonserar och bjuder in kunder att komma och göra en prövning av kläder, och pröva kläder och lite andra varianter på det.
Jag provar kläder.
Tingsrätten tar upp mål till prövning.

Trodde då jag i alla fall...


Och när jag ändå håller på - de dom och dem.....suck.

*kinkig idag*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
549
· Visningar
27 433
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 212
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 685
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 591
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp