Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kan vara bilen och handtagen som inte är helt kompatibla, vet att hemvårdens bilar var hopplösa ett tag.
Men, det kan ibland hjälpa att testa ett av de andra hacken på handtaget - ifall det är överfyllningsskyddet som gör att det slår ifrån.
:)
Jag har glömt hur man tankar med sånt handtag. Är massor med år sedan jag tankade med sånt handtag...
 
Stör mig på att det är så svårt att hitta funktionella friluftskläder i stora storlekar som inte har passform som ett korvskinn.
Tydligen ska inte överviktiga ägna sig åt utomhusaktiviteter.

Bör tilläggas att jag äntligen har hittat en firma som har kläder som passar och är funktionella i stora storlekar :bow:
 
Stör mig på att det är så svårt att hitta funktionella friluftskläder i stora storlekar som inte har passform som ett korvskinn.
Tydligen ska inte överviktiga ägna sig åt utomhusaktiviteter.

Bör tilläggas att jag äntligen har hittat en firma som har kläder som passar och är funktionella i stora storlekar :bow:
PMa gärna namnet på den firman om du inte vill skriva ut den här! :)
 
Stör mig på att det är så svårt att hitta funktionella friluftskläder i stora storlekar som inte har passform som ett korvskinn.
Tydligen ska inte överviktiga ägna sig åt utomhusaktiviteter.

Bör tilläggas att jag äntligen har hittat en firma som har kläder som passar och är funktionella i stora storlekar :bow:

Köpte byxorna hos Engelsons. Har tidigare köpt en jacka där, allt i storlek 48 :)
Det här stör jag mig också så otroligt mycket på..! Blev också tipsad om Engelsons, men modellen jag köpte hade alldeles för låg midja för min smak och för långa ben så det blev till att skicka tillbaka... :(
 
På att min avocado lurade mig. Jag är väldigt restriktiv med avocado av miljöskäl och köper det bara i undantagsfall trots att det är min favoritgrönsak, men tidigare i veckan bestämde jag mig för att jag fick lov att köpa en. Och så är det en sådan där typ som är lite låtsasmogen bara! Mjuk på utsidan men stenhård inuti. Jag brukar annars alltid ha tur och få perfekt mogna typer, men icke denna gång. Jag som var så sugen!

(och ja, jag är fullt medveten om vilket i-landsproblem, millennial-problem osv detta är)
 
Det är ju komplext det där med att skilja mellan författaren och berättaren. Dvs., är berättarens föraktfulla beskrivning nödvändigtvis samma sak som författarens föraktfulla beskrivning? Etc.

Ja, hade det varit en tydlig berättare eller en huvudperson som berättade hade jag inte brytt mig om det alls, jag tycker att det är suuuuperviktigt att skilja på verk och person. Men när det är en allvetande/objektiv berättare tycker jag att det blir en annan sak. Jag tror inte alls att denna författare är en föraktfull person, tvärtom faktiskt :)
 
Har inte använt word på typ 20 år men minns det problemet redan då. Hur gör man egentligen? Numrerar sidorna och sen lägger till sidor före sidan 1?

Så gör jag :D Det finns säkert ett "korrekt" sätt att göra det på, men jag orkar inte alltid lära mig. Samma sak i Excel, jag hittar egna vägar istället för att försöka använda formler för jag blir galen. (Jobbar alltså inte i Excel med siffror och sådant, då förstår jag att man kanske måste ha formler, utan det är mest listor och riskanalyser och sådana sorters tabeller.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 616
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 219
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 598
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp