Störiga saker vi stör oss på, del 25

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja så har det väl alltid varit om man inte har premium? Senast jag jnt ehsde betaversion var nog några år sedan och då var det precis sådär.
Nä, när ens egengjorda lista var slut så fortsatte de spela andra låtar efter den.
Har inte lyssnat på nån av mina listor på länge så vet inte om jag fått denna nya funktion.
 
Gaaah. Snart gör jag en separat tråd "Störiga saker vi stör oss på - the kollektivtrafik edition". Förutom att Skånetrafiken nu anser att det är läge för en "saftig höjning" (lokalpressens beskrivning, inte deras egna ord" av priserna så verkar de nu ha infört allmänna friskrivningar om att tågen KAN vara försenade. Överallt. När som helst. Hur mycket eller lite som helst. (No shit, Sherlock.) O_o

Detta med informationen: "det förekommer ovanligt många störningar och förseningar i kollektivtrafiken" och så hänvisas till dumskallarna (min tolkning, inte deras egna ord) på Trafikverket som har bytt planeringssystem. "För information om specifika avgångar, sök din resa". Ok jag är liksom vanligtvis så egoistisk så jag bryr mig BARA om om mina resor är försenade, och i så fall på ett ungefär hur mycket...

Nåväl. Idag följer jag då denna uppmaning och söker min resa innan jag beger mig hemifrån för att kanske få lite hjälp i planeringen. Möts av beskedet "avvikelse" innebärande att det är "förseningar på grund av signalfel på en tidigare delsträcka". (Samma information gäller för övrigt alla avgångar under förmiddagen.) Men igen - hur stora förseningar pratar vi om? Fem minuter? En halvtimme? Kan tåget bli inställt? Sådana frågor får vi aldrig veta svaret på, ty dessa futtiga detaljer ids ingen upplysa om.

När jag sedan chansar på att förseningen är närmare fem minuter än inställt, så är det nätt och jämt att jag hinner med eftersom tåget inte alls är försenat, utan i stället går några sekunder FÖRE utsatt tid. Vilket är ett nytt och inte helt ovanligt påfund. Min kollega frågade nyligen om detta när tåget gick mer än en minut tidigt och fick då beskedet att man måste vara där tre minuter innan tågets ordinarie avgångstid, typ som att de har infört lite flextid på det hållet också. :meh:
 
Gaaah. Snart gör jag en separat tråd "Störiga saker vi stör oss på - the kollektivtrafik edition". Förutom att Skånetrafiken nu anser att det är läge för en "saftig höjning" (lokalpressens beskrivning, inte deras egna ord" av priserna så verkar de nu ha infört allmänna friskrivningar om att tågen KAN vara försenade. Överallt. När som helst. Hur mycket eller lite som helst. (No shit, Sherlock.) O_o

Detta med informationen: "det förekommer ovanligt många störningar och förseningar i kollektivtrafiken" och så hänvisas till dumskallarna (min tolkning, inte deras egna ord) på Trafikverket som har bytt planeringssystem. "För information om specifika avgångar, sök din resa". Ok jag är liksom vanligtvis så egoistisk så jag bryr mig BARA om om mina resor är försenade, och i så fall på ett ungefär hur mycket...

Nåväl. Idag följer jag då denna uppmaning och söker min resa innan jag beger mig hemifrån för att kanske få lite hjälp i planeringen. Möts av beskedet "avvikelse" innebärande att det är "förseningar på grund av signalfel på en tidigare delsträcka". (Samma information gäller för övrigt alla avgångar under förmiddagen.) Men igen - hur stora förseningar pratar vi om? Fem minuter? En halvtimme? Kan tåget bli inställt? Sådana frågor får vi aldrig veta svaret på, ty dessa futtiga detaljer ids ingen upplysa om.

När jag sedan chansar på att förseningen är närmare fem minuter än inställt, så är det nätt och jämt att jag hinner med eftersom tåget inte alls är försenat, utan i stället går några sekunder FÖRE utsatt tid. Vilket är ett nytt och inte helt ovanligt påfund. Min kollega frågade nyligen om detta när tåget gick mer än en minut tidigt och fick då beskedet att man måste vara där tre minuter innan tågets ordinarie avgångstid, typ som att de har infört lite flextid på det hållet också. :meh:
Morr.
Påminner mig om åren jag pendlade Uppsala-Stockholm.
Lokalradion berättade om förseningar. Lärde mig ganska snabbt att "minutförseningar" innebar allt mellan 1 -59 minuter.

Hoppas det är bättre nuförtiden....
 
På förekommen och frekvent upprepad anledning: bensinpumpshandtag där låsningen inte funkar. :meh:

En rätt mild störning ändå. Blir det inte grövre idag så får jag nog vara nöjd.
Låsning? Qatar tog bort möjligheten att dläppa handtagen för säkert 10 år sedan pågående av säkerhetsrisk......
 
Morr.
Påminner mig om åren jag pendlade Uppsala-Stockholm.
Lokalradion berättade om förseningar. Lärde mig ganska snabbt att "minutförseningar" innebar allt mellan 1 -59 minuter.

Hoppas det är bättre nuförtiden....

Ja man börjar ju undra varför det finns tidtabeller? Skriv bara att "tågen går ungefär en gång i timmen, fast ibland blir de inställda. Ta dig till perrongen och vänta där tills du ser ett tåg. Lycka till och ha en bra dag."
 
Gaaah. Snart gör jag en separat tråd "Störiga saker vi stör oss på - the kollektivtrafik edition". Förutom att Skånetrafiken nu anser att det är läge för en "saftig höjning" (lokalpressens beskrivning, inte deras egna ord" av priserna så verkar de nu ha infört allmänna friskrivningar om att tågen KAN vara försenade. Överallt. När som helst. Hur mycket eller lite som helst. (No shit, Sherlock.) O_o

Detta med informationen: "det förekommer ovanligt många störningar och förseningar i kollektivtrafiken" och så hänvisas till dumskallarna (min tolkning, inte deras egna ord) på Trafikverket som har bytt planeringssystem. "För information om specifika avgångar, sök din resa". Ok jag är liksom vanligtvis så egoistisk så jag bryr mig BARA om om mina resor är försenade, och i så fall på ett ungefär hur mycket...

Nåväl. Idag följer jag då denna uppmaning och söker min resa innan jag beger mig hemifrån för att kanske få lite hjälp i planeringen. Möts av beskedet "avvikelse" innebärande att det är "förseningar på grund av signalfel på en tidigare delsträcka". (Samma information gäller för övrigt alla avgångar under förmiddagen.) Men igen - hur stora förseningar pratar vi om? Fem minuter? En halvtimme? Kan tåget bli inställt? Sådana frågor får vi aldrig veta svaret på, ty dessa futtiga detaljer ids ingen upplysa om.

När jag sedan chansar på att förseningen är närmare fem minuter än inställt, så är det nätt och jämt att jag hinner med eftersom tåget inte alls är försenat, utan i stället går några sekunder FÖRE utsatt tid. Vilket är ett nytt och inte helt ovanligt påfund. Min kollega frågade nyligen om detta när tåget gick mer än en minut tidigt och fick då beskedet att man måste vara där tre minuter innan tågets ordinarie avgångstid, typ som att de har infört lite flextid på det hållet också. :meh:
Ja men då var det därför jag fick panik häromdagen, trodde jag var på fel tåg dådet avgick två minuter innan.
 
Stör mig just nu på att mitt schema hindrar mig från så mycket. Har hittat några kvällskurser jag skulle vilja gå på men då de är varje vecka så missar jag 2 av 4 tillfällen. Kan heller inte vara med på sådant som är varannan vecka så allt blir så himla krångligt.
 
På förekommen och frekvent upprepad anledning: bensinpumpshandtag där låsningen inte funkar. :meh:

En rätt mild störning ändå. Blir det inte grövre idag så får jag nog vara nöjd.
Det kan vara bilen och handtagen som inte är helt kompatibla, vet att hemvårdens bilar var hopplösa ett tag.
Men, det kan ibland hjälpa att testa ett av de andra hacken på handtaget - ifall det är överfyllningsskyddet som gör att det slår ifrån.
:)
 
Sidnumrering i Word🤯 Alltså när numreringen ska börja på en annan sida än sida 1 osv.
Inte ens mitt eget dokument/arbete men en kollega bad om hjälp och då började jag ju fundera över det :p
Har inte använt word på typ 20 år men minns det problemet redan då. Hur gör man egentligen? Numrerar sidorna och sen lägger till sidor före sidan 1?
 
Då var det slutkört med vatten till hästarna. :meh:

Flyttade tunnorna närmare ledet igen då jag bedömde det som omöjligt att köra in i hagen pga leran. Körde försiktigt ner och det var med ett tvivel att jag skulle ta mig upp igen men det var helt tomt på vatten och det är fortfarande fruset i backen så går inte att vattna pga tjälen.

Fyllde på 150 liter, ställde in dunkarna och gjorde ett försök att köra samma väg tillbaka, körde fast och fick backa. Tog sats och försökte hålla lite åt sidan i förhoppningen att det skulle vara fastare mark. Körde fast och fick backa. Tog fram yxan ur bilen, gick uppför en annan väg i skymningen och började försöka hugga mig igenom en syrén. Antingen var veden för hård, yxan för slö eller mest troligt en kombination av bägge.

Efer jag hackat en stund försökte jag bryta stammen varpå jag upptäcker att jag kunde bryta hela stammen bakåt och kila fast den bakom några andra stammar. Går ner till bilen igen och håller på stå på öronen med yxan i högsta hugg. Kör försiktigt över en hög med is och lera innan jag försöker få lite sats och jämn gas med lite sliranden så tar jag mig upp. Nu blir det inte att åka fler gånger i det här skitvädret utan jag får lösa det ändå, i värsta fall gå. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 616
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 219
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 598
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp