Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner att jag måste skriva upp en sak jag stör mig på.

Jag har antagit att min biologiska pappa har dålig ekonomi och därför inte brytt mig över att jag inte har fått en enda julklapp eller födelsedagspresent på typ 20 år. Han har uppepå detta glömt bort min födelsedag upprepade gånger TROTS att han fyller år dagen efter mig... Så det är ju inte så svårt att hålla reda på.

Hur som helst. Vi pratade häromdagen och han var så stolt att över att han inte hade ett enda lån förutom 200 000 i bottenlån på huset. För några veckor sedan köpte han en fyrhjuling. Kontant. För 104 000 kr.

Alltså, visst att jag är 35 nu. Men vad fan, något symboliskt kan man väl få iaf? När det uppenbarligen inte är pengarna som saknas. Ett julkort åtminstone? Nä. Ingenting.
Svin. Jag är den snålaste person jag känner men jag prioriterar att lägga pengar på att fira personer som betyder något. Inte nödvändigtvis med dyra presenter vid varje möjligt tillfälle men det finns definitivt mer utrymme att ge "lyx" till väl valda andra än till mig själv. Grattis till dig som inser att det är fel på honom, inte dig. :heart
 
Grannarna här är ute med både chihuahuor och kineser i -16, attans jag inte har nå bilder att skicka som du kan visa britterna :laugh:
Jamen eller hur! Klart man måste se om tassar och så när det börjar bli dubbelminus, men kom igen! 😅 Skulle alla nordiska länder ha jyckarna inomhus sex månader om året eller?
På sommaren låter det likadant, men då var det folk med staffar som undrade om de kunde släppa ut dem i trägården när det var nitton grader ute.
 
När kroppen motarbetar sig själv. Sjuk samtidigt som det är apmycket på jobbet vilket innebär att jag behöver sova = sover i ca 2h, vaknar sedan och vägrar somna om igen :turd:

Jag försökte med alla knep jag kan i 1,5h, men nu gav jag upp och satte mig i soffan med datorn. Funderar helt allvarligt på att jobba lite när jag ändå sitter här, så blir jag av med lite av den stressen och pressen i alla fall. Men... det är nog bra att spara det till ett tillfälle då hjärnan är lite mindre mos.
 
Att de tokiga britterna nu är igång angående kylan och hundpromenader igen. Tydligen är det svårt att avgöra om det är okej att gå ut med hunden när det är -5 ute. 😅 :arghh: Hunden ifråga denna gången var en jaktcocker.
Jag såg en reel om någon skandinavisk som lät barnet sova ute i vagn på dagen. Alltså folk från främst USA men också UK var helt rabiata! Ring socialen! Barnet får frostskador! Nån stjäl barnet!
 
Jag såg en reel om någon skandinavisk som lät barnet sova ute i vagn på dagen. Alltså folk från främst USA men också UK var helt rabiata! Ring socialen! Barnet får frostskador! Nån stjäl barnet!
Ja, det där är verkligen en kulturspecifik sak. I MÅNGA kulturer skulle man aldrig kunna tänka sig att göra något sådant. Många människor är otroligt rädda för kalla temperaturer och är rädda för att låta sina barn gå ut och leka i kyla till exempel. Man tror - på största allvar - att barnen kommer att bli sjuka. När det ju egentligen är precis tvärtom....
 
Den s k Löfving-affären. Som det beskrivs i DN och Expressen - och det hade ju inte beskrivits alls om de inte lyft ärendet - är det en så fenomenalt oprofessionell gegga, och anmärkningsvärd på så många plan, att man bara häpnar.
 
Stör mig en aning på att jag fick en tid till tandläkare först om två månader. Känns långt bort när jag sover dåligt på grund utav spända käkar osv. (Men jag är tacksam att jag faktiskt fick en tid för problemet öht)
Gissar att det är lite olika system på olika platser i landet, men hos min tandläkare kan jag själv ligga in och byta tiden jag gått. Detta innebär att jag ofta kan få en tidigare tid då jag är beredd på att ta avbokade tider samma dag :)
 
Gissar att det är lite olika system på olika platser i landet, men hos min tandläkare kan jag själv ligga in och byta tiden jag gått. Detta innebär att jag ofta kan få en tidigare tid då jag är beredd på att ta avbokade tider samma dag :)
Jag kan säkert boka om tiden, men nu fick jag första lediga tid i systemet så det är säkert fullt. Men de ringer upp mig om de får en avbokning så förhoppningsvis får jag komma in lite snabbare :)
 
Jag kan säkert boka om tiden, men nu fick jag första lediga tid i systemet så det är säkert fullt. Men de ringer upp mig om de får en avbokning så förhoppningsvis får jag komma in lite snabbare :)
Bra att de ringer dig vid avbokning 👍 jag fick ju också första lediga tid bokad inledningsvis, men i förkylningstider kommer det ju avbokningar dagligen, så var man snabb i systemet kunde man fånga en sån 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
26 062
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 677
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 584
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp