Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Troligtvis inte inlagt i google translate än.

Finns det ingen anställd människa på hela anläggningen som kan svenska?
@Mineur Var är bilden tagen?
Den är tagen på Landvetter flygplats som ju ägs av det svenska statliga bolaget Swedavia, så de har verkligen inget att skylla på när det kommer till bristfällig svenska!
 
Skolan här i byn 😤😤😤
Förbannade klappträn till personal!
När mitt barn blir utsatt för saker, oftast av samma unge, då händer inte ett skit. Varken från lärare eller rektor, de kör bara med att "de ska prata med barnen" och påstår att de "agerar direkt" när något händer. Ändå får inte vi veta något förrän VI kontaktar skolan när vi får hem ett ledset barn. Men om mitt barn sedan blir arg och säger ifrån, ja DÅ jäklar kommer det mail på sekunden och allt skylls på mitt barn och hen framställs som rena ligisten.
 
Alltså större delen av Facebooks grupper är ju stor underhållning. Klassikern: "Vill bara meddela alla att jag nu lämnar gruppen”. Eller "Anita Olsson jag har blockat dig!!!" Aha okej noterat? Eller typ ”mitt inlägg togs bort så därför skriver jag en tråd om att inlägget är borttaget. Sen skriver jag en tråd om tråden där jag skrev om mitt borttagna inlägg”. Okej kanon!!

Verkar som att de flesta Facebookgrupper främst kommit att bli en digital relationsakut för boomers snarare än en grupp om ett specifikt ämnet, tex inredning/renovering/katter eller whatever.
Obs jag är plågsamt medveten om att jag själv kvalar in som boomer med tanke på att jag ens skriver ett inlägg om Facebookgrupper 😅 Men ämnet behöver lyftas. Diskutera gärna i smågrupper.
 
Alltså större delen av Facebooks grupper är ju stor underhållning. Klassikern: "Vill bara meddela alla att jag nu lämnar gruppen”. Eller "Anita Olsson jag har blockat dig!!!" Aha okej noterat? Eller typ ”mitt inlägg togs bort så därför skriver jag en tråd om att inlägget är borttaget. Sen skriver jag en tråd om tråden där jag skrev om mitt borttagna inlägg”. Okej kanon!!

Verkar som att de flesta Facebookgrupper främst kommit att bli en digital relationsakut för boomers snarare än en grupp om ett specifikt ämnet, tex inredning/renovering/katter eller whatever.
Obs jag är plågsamt medveten om att jag själv kvalar in som boomer med tanke på att jag ens skriver ett inlägg om Facebookgrupper 😅 Men ämnet behöver lyftas. Diskutera gärna i smågrupper.
Tack för insläppet!
 
Tack för insläppet!

air.webp
 
Alltså större delen av Facebooks grupper är ju stor underhållning. Klassikern: "Vill bara meddela alla att jag nu lämnar gruppen”. Eller "Anita Olsson jag har blockat dig!!!" Aha okej noterat? Eller typ ”mitt inlägg togs bort så därför skriver jag en tråd om att inlägget är borttaget. Sen skriver jag en tråd om tråden där jag skrev om mitt borttagna inlägg”. Okej kanon!!

Verkar som att de flesta Facebookgrupper främst kommit att bli en digital relationsakut för boomers snarare än en grupp om ett specifikt ämnet, tex inredning/renovering/katter eller whatever.
Obs jag är plågsamt medveten om att jag själv kvalar in som boomer med tanke på att jag ens skriver ett inlägg om Facebookgrupper 😅 Men ämnet behöver lyftas. Diskutera gärna i smågrupper.
Vilka är dom här grupperna? Typ lokala "vi som bor i x" eller liknande?

Alla andra grupper jag är med i verkar bestå av helt normalt folk som inte h0ller på med sånt. Det är väl just byagrupper där Ingegerd 76 inte förstår.
 
Vilka är dom här grupperna? Typ lokala "vi som bor i x" eller liknande?

Alla andra grupper jag är med i verkar bestå av helt normalt folk som inte h0ller på med sånt. Det är väl just byagrupper där Ingegerd 76 inte förstår.

Högt på listan ligger inte helt otippat grupper som "Vi som bor på Östermalm" 😅 Denna grupp ger dock ett högt underhållningsvärde många gånger tex när de varnar folk för gamla tanter med rullator "som tar kontakt med barn" (tanten pratade om sin katt och kunde knappt röra sig ur fläcken. Eller när de trodde att ngn båt tillhörde en rysk oligark som spionerade på Östermalm (det var ett gäng snubbar på väg till mallis på semester).

Men det finns fler grupper, tex ngn om inredning och renovering. Här är det också stort drama! För ngn dag sen startade ngn en tråd om att hens tråd var borttagen. Visade sig att den inte var det. Men diskussionen hann likväl spåra ut haha
 
Förutom facebookboomers stör jag mig på att min högra ansiktshalva verkar spårat ut helt.
Har mer eller mindre tappat känseln på den sidan av ansiktet, hela ansiktet blossar, ögat rinner och jag har börjat se suddigt (eller som en mörk fläck) på det högra ögat. Nu har jag också adderat en högersidig huvudvärk. Kul jul ...
 
Förutom facebookboomers stör jag mig på att min högra ansiktshalva verkar spårat ut helt.
Har mer eller mindre tappat känseln på den sidan av ansiktet, hela ansiktet blossar, ögat rinner och jag har börjat se suddigt (eller som en mörk fläck) på det högra ögat. Nu har jag också adderat en högersidig huvudvärk. Kul jul ...
Om detta kom plötsligt skulle jag kolla upp det asap.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 237
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 179
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 679
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 585
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp