Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev också riktigt irriterad på detta. Mitt barn är förvisso vänd mot den som kör i vagnen, men jag tittar på telefonen när vi är i affären för att jag behöver veta vad jag ska handla, och i kartappen för att jag ska var vi är när vi är ute och promenerar, i bibblans app för att få veta vilka hyllor mina reservationer står på, BankID-identifierar mig när vi ska hämta paket, tar upp sms när det ska hämtas något i butik och ja ibland fångar jag en pokemon eller svarar på ett meddelande också.

Så är det verkligen. Jag tycker att det är komplext för jag försöker tänka på att inte ha telefonen uppe onödigt mycket men samtidigt har man ju precis ALLT där, och det sammanfaller ju ofta med att man behöver den som mest när man är out and about och då är det vad folk ser. Att den ligger i jackfickan i hallen i flera timmar när vi är hemma syns inte.
 
Men förstår du inte? När man väljer att skaffa barn väljer man också per automatik att offra all form av egentid eller personlighet. Allt som får finnas kvar (iaf om man är kvinna) är mammarollen. Och den ska man lägga 24h/dygn åt att utföra perfekt hela tiden. Iaf i en del andra människors ögon.

Det finns säkert de som passar i den rollen 24h/dygn men jag är inte en dem. Jag är däremot en av dem som mått och mår otroligt dåligt över att tvingas in i den snäva rollen av vad en mamma ska vara. Nu är mitt barn är äldre är det lite lättare eftersom barnet också har stort behov av ensamtid. Men jag blir också, liksom, du så trött på folk som ska lägga sig i och ha åsikter om sånt de inte har nån aning om. När de ser mamman med mobilen i någon enstaka minut och så har de en massa åsikter om det.

En till här 🙋‍♀️ Och 24 h mamma är ingen garanti för att det blir bättre föräldraskap heller.
 
Företag som inte har ett uppdaterat ordersystem när man beställer på nätet, stör jag mig på. I morse beställde jag broddar till hästen och fick orderbekräftelse. Det stod inget på företagets hemsida heller om att de kunde vara slut. Strax efter orderbekräftelsen kom ytterligare ett mejl om att några varor som jag har beställt kan vara restnoterade. Lite ospecifikt sådär.... O_o
 
Att det alltid har en förmåga och fastna något i min ena visdomstand. Nu senast är det clementin.
Nu har jag förvisso bara två, men nog ska det alltid fastna i samma hela tiden. Kanske lär "skaffa" två till, så det jämnar ut sig.:confused:
 
Jag behöver plugga, men att det känns som om det är typ natt gör att det känns jobbigt.

Ska duscha och försöka ta mig samman och få något gjort sen, wish me luck.
Jag skriver alltid mina sidoverksamhetsartiklar (långt ord) efter att jag har lagt barnen, typ från kl 21. Fast jag är proffs på detta så är jag alldeles för ofta ute i sista minuten, eftersom jag har varit så trött alla kvällarna innan. Surprise, jag är trött kvällen för deadline också! Ibland är jag så trött så att jag mår illa.
Men nu till mitt tips: För mig känns det bättre om jag myser till det. Te, en ostbit och lite päron, eller kanske kex med något gott. Filt över benen, lite dämpad belysning. Le för mig själv.
Det funkar. Jag har bara missat en deadline på 12 år och det var för att barnet spydde som en kalv (så himla ologiskt uttryck).
 
På företaget som skickade helt fel grejer och jag behövde dem verkligen verkligen igår. Efter kontakt säger de att de ska skicka nya idag men ännu har inget mail kommit om att de har skickat det.

Störning nummer två är företaget jag beställde andra grejer ifrån. De kontaktade mig och upplyste mig om att en av produkterna inte fanns i lager men var på ingång och frågade om jag ville att de skulle skicka övrigt sålänge vilket jag tackade ja till. Nu flera dagar senare dyker det upp i postnordsappen och i klarnaappen att det de sa inte fanns i lager är påväg. De övriga lyser med sin frånvaro.

Jag blir så trött.
 
Att horsetelex har stooooooora fel på hästar.. Ligger inlagt avkommor på sto efter hennes död.. och den 3 är ibte ens med.. fel resultat mm.. suck
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
26 302
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 185
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 585
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp