Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Störning 1: Vc ssk:an hade skickat kallelse med provtagningsintstruktioner till mig i oktober, har fortfarande inte fått den. Råkade som tur var se att jag hade en inbokad tid i journalen på 1177 och gissade att jag skulle lämna fasteprov så skickade meddelande till vc och frågade och fick svar att det skulle jag, så var och gjorde det förra veckan.
På labbet sa provtagaren att det inte var fasteprov. Men jag var fastande så det blev rätt ändå.

Störning 2: Har promenerat längre än jag brukar och får mer ont i kroppen och huvudet. Jag promenerar ju för att få mindre ont! Varför fungerar det inte? :(
 
Att ha lite att göra på jobbet.
Jag var verkligen nästan ingenting att göra nu.. Blir stressad och tror att de ska säga upp mig (vilket de inte kommer göra, det kommer bli mer att göra igen efter årsskiftet (hoppas jag)). Jag försöker boka in så mycket jag känner att jag kan men det är svårt..
Men kan ni inte städa och fixa lite när ni har lite och göra?
 
En dömande insändare i GP om föräldrar som tittar på mobilen när de är med sina barn. ”Visa att du har skaffat barn för att du vill vara med dem”. Baserat på att hon ser föräldrar på mornarna som går med vagn och ska lämna på förskolan och alla har mobilen uppe.

Ursäkta Monica, men när barnen är framåtvända i vagnen är det ett utmärkt tillfälle att titta på telefonen för att de tittar rakt fram och således inte märker vad du sysslar med där bak. Utmärkt tillfälle att göra det du behöver. Utöver det är vi med våra barn, jämt, jämt, jämt, jämt. Vi leker, läser, sitter på golvet, gosar, nattar, pratar, pysslar dygnets alla vakna jäkla timmar. Utan paus. Vissa människor lever med ögonen i telefonen men de är nog få och döm inte folk utan att veta TACK.
 
En dömande insändare i GP om föräldrar som tittar på mobilen när de är med sina barn. ”Visa att du har skaffat barn för att du vill vara med dem”. Baserat på att hon ser föräldrar på mornarna som går med vagn och ska lämna på förskolan och alla har mobilen uppe.

Ursäkta Monica, men när barnen är framåtvända i vagnen är det ett utmärkt tillfälle att titta på telefonen för att de tittar rakt fram och således inte märker vad du sysslar med där bak. Utmärkt tillfälle att göra det du behöver. Utöver det är vi med våra barn, jämt, jämt, jämt, jämt. Vi leker, läser, sitter på golvet, gosar, nattar, pratar, pysslar dygnets alla vakna jäkla timmar. Utan paus. Vissa människor lever med ögonen i telefonen men de är nog få och döm inte folk utan att veta TACK.
Men gud MONICA chilla lite på dina höga hästar 🙄
 
En dömande insändare i GP om föräldrar som tittar på mobilen när de är med sina barn. ”Visa att du har skaffat barn för att du vill vara med dem”. Baserat på att hon ser föräldrar på mornarna som går med vagn och ska lämna på förskolan och alla har mobilen uppe.

Ursäkta Monica, men när barnen är framåtvända i vagnen är det ett utmärkt tillfälle att titta på telefonen för att de tittar rakt fram och således inte märker vad du sysslar med där bak. Utmärkt tillfälle att göra det du behöver. Utöver det är vi med våra barn, jämt, jämt, jämt, jämt. Vi leker, läser, sitter på golvet, gosar, nattar, pratar, pysslar dygnets alla vakna jäkla timmar. Utan paus. Vissa människor lever med ögonen i telefonen men de är nog få och döm inte folk utan att veta TACK.

Men förstår du inte? När man väljer att skaffa barn väljer man också per automatik att offra all form av egentid eller personlighet. Allt som får finnas kvar (iaf om man är kvinna) är mammarollen. Och den ska man lägga 24h/dygn åt att utföra perfekt hela tiden. Iaf i en del andra människors ögon.

Det finns säkert de som passar i den rollen 24h/dygn men jag är inte en dem. Jag är däremot en av dem som mått och mår otroligt dåligt över att tvingas in i den snäva rollen av vad en mamma ska vara. Nu är mitt barn är äldre är det lite lättare eftersom barnet också har stort behov av ensamtid. Men jag blir också, liksom, du så trött på folk som ska lägga sig i och ha åsikter om sånt de inte har nån aning om. När de ser mamman med mobilen i någon enstaka minut och så har de en massa åsikter om det.
 
En dömande insändare i GP om föräldrar som tittar på mobilen när de är med sina barn. ”Visa att du har skaffat barn för att du vill vara med dem”. Baserat på att hon ser föräldrar på mornarna som går med vagn och ska lämna på förskolan och alla har mobilen uppe.

Ursäkta Monica, men när barnen är framåtvända i vagnen är det ett utmärkt tillfälle att titta på telefonen för att de tittar rakt fram och således inte märker vad du sysslar med där bak. Utmärkt tillfälle att göra det du behöver. Utöver det är vi med våra barn, jämt, jämt, jämt, jämt. Vi leker, läser, sitter på golvet, gosar, nattar, pratar, pysslar dygnets alla vakna jäkla timmar. Utan paus. Vissa människor lever med ögonen i telefonen men de är nog få och döm inte folk utan att veta TACK.

Jag blev också riktigt irriterad på detta. Mitt barn är förvisso vänd mot den som kör i vagnen, men jag tittar på telefonen när vi är i affären för att jag behöver veta vad jag ska handla, och i kartappen för att jag ska var vi är när vi är ute och promenerar, i bibblans app för att få veta vilka hyllor mina reservationer står på, BankID-identifierar mig när vi ska hämta paket, tar upp sms när det ska hämtas något i butik och ja ibland fångar jag en pokemon eller svarar på ett meddelande också.
 
Videos där man först bryter sönder nått föremål som verkar vara gjort av nått gipsliknande. Och sen bara man smular sönder det totalt. Varför? Vad är grejen? Jag fattar inte. Vad är vitsen med att stå och smula ner något och lägga ut filmen på nätet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
25 26 27
Svar
520
· Visningar
26 428
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 192
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 682
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 589
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp