Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bekant som bott i Grekland många år vägrade at ta ut sitt nyfödda barn utanför lägenheten de första tre veckorna eftersom så små barn är sköra. Inne var barnet skyddat.

Gitte inte berätta att det sannolikt var renare luft ute, än i en lägenhet full med plastmattor och dito färg.
Det finns etniska svenskar som gör exakt likadant. Vanligare än man tror att folk är rädda för frisk luft. I samma liga finns de som tycker synd om de från början stäpplevande varelserna som får vara ute dygnet runt sommartid och minst 16 timmar vintertid. De anser att deras hästar vill komma in efter 3-4 timmar. Självklart är det alltid stängt överallt i stallet. Frisk luft är ju livsfarligt.
 
Att de tokiga britterna nu är igång angående kylan och hundpromenader igen. Tydligen är det svårt att avgöra om det är okej att gå ut med hunden när det är -5 ute. 😅 :arghh: Hunden ifråga denna gången var en jaktcocker.
Jag måste erkänna att jag funderade på om vi skulle gå den vanliga 8 km promenaden häromdagen när det från ingenstans blev 10 minus. Dagarna innan var råa, dvs. mycket fukt i luften och jag klurade över hur hans tassar och ben skulle fixa det där. Sedan blev det varmare, 7 minus, då hade jag glömt bort att jag ens hade funderat över det på morgonen och vi gick vår vanliga runda 😅
 
Det finns väldigt smarta munstycken som är vattensparande men som sätter fart på vattnet så det går snabbt att skölja ur håret. Nu minns jag inte hur mycket vi sparade, två personer under en månad, men det var såpass att vi blev förvånade och köpte ett till till den andra duschen. Munstycket kostade runt 150 kr och det tjänade vi in snabbt.
Alternativet är att ha en pytteliten varmvattenberedare. :up:
Man duschar inte överdrivet länge på 30 liter varmvatten...

Har inte bytt den eftersom den funkar perfekt och var i stort sett ny när jag köpte huset. Jag tjänar inget på att köpa en större (à 10 papp). Har ju lärt mig leva med denna. Skulle det krisa så har jag en betydligt större i gästhuset :)
 
Det finns etniska svenskar som gör exakt likadant. Vanligare än man tror att folk är rädda för frisk luft. I samma liga finns de som tycker synd om de från början stäpplevande varelserna som får vara ute dygnet runt sommartid och minst 16 timmar vintertid. De anser att deras hästar vill komma in efter 3-4 timmar. Självklart är det alltid stängt överallt i stallet. Frisk luft är ju livsfarligt.
Brukade reta min kompis veterinären. Hennes hästar fick täcken och extra mat när de regnade på sommaren.
Jag påstod att mina var vattentäta så de behövde inget extra.
 
Stör mig på ”vi vann!”
Vi? Visste inte att du spelade i x lag?
Nä det gör jag ju inte heller men vi vann!

För mig är de väldigt störigt, för vi betyder för mig att jag varit delaktig i något. O jag är verkligen inte delaktig i elitsport (som tex).
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20221209_222550_Facebook.webp
    Screenshot_20221209_222550_Facebook.webp
    125,9 KB · Visningar: 97
Det finns väldigt smarta munstycken som är vattensparande men som sätter fart på vattnet så det går snabbt att skölja ur håret. Nu minns jag inte hur mycket vi sparade, två personer under en månad, men det var såpass att vi blev förvånade och köpte ett till till den andra duschen. Munstycket kostade runt 150 kr och det tjänade vi in snabbt.

Det låter intressant! Vi har visserligen redan låg vattenförbrukning, men kan man korta ner duschen ytterligare är det ju bra. Vad är det för munstycke?
 
Stör mig på när folk nämner personer man inte känner som om man visste exakt vilka de är. Har (/haft) två nära vänner som gör så och jag förstår inte hur man tänker.

Liksom, vem är Christian och varför ringde du honom för att spat vi varit på saknar en behandling du gillar? Jaha, han äger hela kedjan och bor i samma stad som du bodde i för tre år sen och deras spa där erbjöd den behandlingen och ni är goda vänner så det passar in i er dynamik att ringa och retas lite med att det lokala spat är lite sämre? Borde jag ha förstått det av att han heter Christian?

Ge mig all information jag behöver från början, mänska!
 
Stör mig på när folk nämner personer man inte känner som om man visste exakt vilka de är. Har (/haft) två nära vänner som gör så och jag förstår inte hur man tänker.

Liksom, vem är Christian och varför ringde du honom för att spat vi varit på saknar en behandling du gillar? Jaha, han äger hela kedjan och bor i samma stad som du bodde i för tre år sen och deras spa där erbjöd den behandlingen och ni är goda vänner så det passar in i er dynamik att ringa och retas lite med att det lokala spat är lite sämre? Borde jag ha förstått det av att han heter Christian?

Ge mig all information jag behöver från början, mänska!
Men ja! Svärmor håller på sådär!
"Jag såg Gunnel idag och hon berättade att Anders hade bytt jobb. Nu jobbar han med Sylvias kusins granne Berit."

Jag har liksom aldrig hört eller sett människorna förr.
 
Men ja! Svärmor håller på sådär!
"Jag såg Gunnel idag och hon berättade att Anders hade bytt jobb. Nu jobbar han med Sylvias kusins granne Berit."

Jag har liksom aldrig hört eller sett människorna förr.
Min svärfar är likadan. Han drar dessutom upp vilka de okända personerna är släkt med, som om det skulle hjälpa.. Det är inte ens relevant för det som berättas!
Åååh nu blev jag upprörd!
 
Det finns väldigt smarta munstycken som är vattensparande men som sätter fart på vattnet så det går snabbt att skölja ur håret. Nu minns jag inte hur mycket vi sparade, två personer under en månad, men det var såpass att vi blev förvånade och köpte ett till till den andra duschen. Munstycket kostade runt 150 kr och det tjänade vi in snabbt.
Vart köpte du det?
 
Näsvissel! Några av mina sämsta barndomsminnen innehåller näsvissel. Vuxenminnen också. Alla minnen av näsvissel är dåliga minnen, när jag tänker efter, för näsvissel är så förbannat irriterande! Vill bara skrika SLUTA ANDAS! (förutom när det är katten, hennes är bara gulligt, och hon får snarka med)
 
Stör mig på när folk nämner personer man inte känner som om man visste exakt vilka de är. Har (/haft) två nära vänner som gör så och jag förstår inte hur man tänker.

Liksom, vem är Christian och varför ringde du honom för att spat vi varit på saknar en behandling du gillar? Jaha, han äger hela kedjan och bor i samma stad som du bodde i för tre år sen och deras spa där erbjöd den behandlingen och ni är goda vänner så det passar in i er dynamik att ringa och retas lite med att det lokala spat är lite sämre? Borde jag ha förstått det av att han heter Christian?

Ge mig all information jag behöver från början, mänska!
Hear you sister!:rage:

En bekant gör så hela tiden. Hen förutsätter att alla hen känner är bekanta till mig också. Strösslar förnamn som konfetti och vi andra fattar ingenting. Vi misstänker att det är nån sorts name droppng. Men det är verkningslöst eftersom vi aldrig fattar vem hen pratar om
 
Att korrenspondera med idioter. En person hörde av sig för att hyra en lokal.
Jag skickade då över en pfd med kort info. Dessa innehöll lite ordningsregler, vad lokalen har för utrustning samt att man får nyckeln dagen innan osv.
Personen svarar: "okej låter bra men hur får jag tillträde dit?"
Jag: "ja det får du alltså med nycken du du hämtar ut dagen innan"
Personen: "aha men hur kommer jag in i lokalen?"
Jag: "Du sätter alltså nyckeln i låset och vrider om, jag har inte fått några indikationer tidigare på att detta koncept vållat problem tidigare. All info står alltså på pdf: en jag skickade över tidigare" (jag börjar alltså nu tappa det...)
Personen:

2D547C14-7A95-48AC-9673-BBE7338D2387.jpeg



Tillägg: Personen har inte angett något datum.... MEN HAR ANMÄLT SIG!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 987
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 177
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 580
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp