Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, hur kan du hata honom så mycket? Han lät ju bara skämtsam och inte snorkig alls?

Jag stör mig på när folk ska nedvärdera de svenska ryttarna. Säga att man måste rida för att få pris när svenska ryttare knappt varit nominerade fram till för några år sen! Ja, svenskt ridsport är inne i guldålder nu. Deal with it utan att hålla på och hacka hela tiden. Det är att nedvärdera att påstå att de fått det bara för att de red istället för att bara acceptera att de fått det för att de är fantastiska idrottare. Det tar emot för så väldigt många att kalla en ryttare för en idrottare.
 
Jag stör mig på när folk ska nedvärdera de svenska ryttarna. Säga att man måste rida för att få pris när svenska ryttare knappt varit nominerade fram till för några år sen! Ja, svenskt ridsport är inne i guldålder nu. Deal with it utan att hålla på och hacka hela tiden. Det är att nedvärdera att påstå att de fått det bara för att de red istället för att bara acceptera att de fått det för att de är fantastiska idrottare. Det tar emot för så väldigt många att kalla en ryttare för en idrottare.
Jo alltså, jag håller med om att framförallt journalister haft/har en ganska unken syn! Men tolkar inte riktigt honom så, kanske mest pga. att tänkt högt om att han verkar tycka att det känns lite märkligt med all uppståndelse kring priser etc.
 
Jo alltså, jag håller med om att framförallt journalister haft/har en ganska unken syn! Men tolkar inte riktigt honom så, kanske mest pga. att tänkt högt om att han verkar tycka att det känns lite märkligt med all uppståndelse kring priser etc.

Hade han verkligen velat säga nåt positivt hade han kunnat säga något annat än att för att vinna måste man rida. Nä, man måste inte rida för att vinna Jerringspriset. De allra allra flesta som vunnit har inte ridit. Ska man säga nåt så är det väl snarare så att det hjälper att ha skidor på fötterna. Magdalena Forsberg fick det väl hela 3 ggr om jag inte minns helt fel? Inget fel i med det. Hon var en fantastisk idrottare som dessutom lyckades bli folkkär.
 
Jag såg en reel om någon skandinavisk som lät barnet sova ute i vagn på dagen. Alltså folk från främst USA men också UK var helt rabiata! Ring socialen! Barnet får frostskador! Nån stjäl barnet!
Haha på min brorsbarns föris sover barnen utomhus i sina vagnar nästan hela året :rofl: . Min brorson älskar det. Självklart har dom kläder för vädret samt åkpåse om det behövs.

Tänk vilka ramaskrik det skulle bli bland dom människorna om dom fick höra talas om uteföris!
 
Medkänning på det.
Senaste lagningen jag gjorde blev lite konstig så nu fastnar det mat mellan två tänder varje gång jag äter nåt. För några dar sen åt jag päron som hade nån hård bit som fastnade där, var knappt jag fick ner tandtråden för att ta bort biten.
Åh men jag har också så efter en tand som liksom sprack, det lossnade ett hörn på tanden längst bak och det går visst inte att laga det helt hundra så får ständigt mat som fastnar där. Har alltid plackers med mig, så störigt.
 
Jag stör mig på att jag har tappat bort min plånbok :arghh: . Var på Post Nord för att hämta upp ett paket och råkade då glömma plånboken vid disken (bankID fungerade inte av någon anledning så behövde vissa leg). Upptäckte det ca 16 min senare och skyndade mig tillbaka. Trodde verkligen att den skulle vara där, att någon hade lämnat in den till personalen, men icke!

Bankkorten är en sak, men att fixa nytt körkort känns så jobbigt!
 
Jag har fått någon envis jävla klåda. Typ hela kroppen. Ansiktet och bröstet är skonat än så länge. Jag har smörjt in mig. Huden är mjukare än en barnrumpa. Men trots det så kliar det överallt. Och inte lite heller.

Inte bytt schampo, tvättmedel eller nåt sånt.

Ska byta sängkläder nu och håller tummarna för att det lugnar sig. Jag håller på att bli tokig.
 
Jag har fått någon envis jävla klåda. Typ hela kroppen. Ansiktet och bröstet är skonat än så länge. Jag har smörjt in mig. Huden är mjukare än en barnrumpa. Men trots det så kliar det överallt. Och inte lite heller.

Inte bytt schampo, tvättmedel eller nåt sånt.

Ska byta sängkläder nu och håller tummarna för att det lugnar sig. Jag håller på att bli tokig.
Köldeksem?
 
Jag har fått någon envis jävla klåda. Typ hela kroppen. Ansiktet och bröstet är skonat än så länge. Jag har smörjt in mig. Huden är mjukare än en barnrumpa. Men trots det så kliar det överallt. Och inte lite heller.

Inte bytt schampo, tvättmedel eller nåt sånt.

Ska byta sängkläder nu och håller tummarna för att det lugnar sig. Jag håller på att bli tokig.
Torr vinterluft kan göra att det kliar infernaliskt på mig. Och, nej, det hjälper tyvärr inte alltid att smörja in sig heller. Det fortsätter att klia ändå.
 
Min digitala klockradio. Den går för fort! När jag ställt in den på rätt tid så tar det några månader så är den 5 minuter före och efter några månader till är den 10 min före
Just nu är den 9 min före den verkliga tiden.
Min med! 🫣
Men jag behöver mest få ett hum om tiden så det är lugnt 🤓 vore värre om det var micron för den går jag efter. Eller ja, då hade jag alltid kommit tidigt 😆
 
Medkänning på det.
Senaste lagningen jag gjorde blev lite konstig så nu fastnar det mat mellan två tänder varje gång jag äter nåt. För några dar sen åt jag päron som hade nån hård bit som fastnade där, var knappt jag fick ner tandtråden för att ta bort biten.
Gissa varför jag förvarar min polygrip i köket....
Läste ihop dessa inlägg... :angel:
 
Haha på min brorsbarns föris sover barnen utomhus i sina vagnar nästan hela året :rofl: . Min brorson älskar det. Självklart har dom kläder för vädret samt åkpåse om det behövs.

Tänk vilka ramaskrik det skulle bli bland dom människorna om dom fick höra talas om uteföris!
Många förskolor har så.
Även inneförskolor
Bara när det är typ minus 20 så sover de inne.
För att personalen fryser
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 978
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 577
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp