Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle bara ta en snabb runda och handla i morse, men väldigt många saker gick fel och nu orkar jag inte plugga, vilket gör mig stressad. Och det absolut värsta? Köpte inte något gott när jag handlade för "inte kan jag tycka synd om mig själv för minsta lilla". Men nu ÄR det synd om mig, och jag har bara mandel som "godis":(
 
Skulle bara ta en snabb runda och handla i morse, men väldigt många saker gick fel och nu orkar jag inte plugga, vilket gör mig stressad. Och det absolut värsta? Köpte inte något gott när jag handlade för "inte kan jag tycka synd om mig själv för minsta lilla". Men nu ÄR det synd om mig, och jag har bara mandel som "godis":(
Åh det är det värsta när man ska vara så himla duktig när man handlar!! Sen sitter man där på kvällen och lider :cautious:
 
Skulle bara ta en snabb runda och handla i morse, men väldigt många saker gick fel och nu orkar jag inte plugga, vilket gör mig stressad. Och det absolut värsta? Köpte inte något gott när jag handlade för "inte kan jag tycka synd om mig själv för minsta lilla". Men nu ÄR det synd om mig, och jag har bara mandel som "godis":(
Du får rosta mandlarna med lite goda kryddor (liquid smoke eller örtsalt eller fänkål, anis, korianderfrö är bra) om det är för synd om dig för att kunna baka.
 
Att jag ens ska behöva sätta den här lappen på min idiot till parkeringsgrannes bil imorgon 🤦‍♀️

Är så sjukt less på att han jämt och ständigt ställer sin bil så nära/på/över linjen till min parkering trots upprepade tillsägelser.

Visa bifogad fil 107670
Ni har inget p-bolag som du kan tjalla till? Ett par p-böter kanske är bättre incitament för att parkera inom rutan?
 
Apropå vattenbesparande duschmunstycken så har jag haft ett sånt, det var som en cirkel med hål och kom inget vatten i mitten, fanns här när jag flyttade in och funkade jättebra men plötsligt kom värden på att alla skulle ha nya så det blev ett vanligt med en massa strålar. Störigt.
 
Nu stör jag mig på den här smått sexistiska reklamen. 1; uppenbarligen riktad till mig för att jag följer hästkonton 2; antar att jag gör det på grund av min hypotetiska partner?? 3; antar att jag vill att min hypotetiska partner ska spendera mindre tid i stallet trots att jag borde uppmuntra henne att göra det hon vill. 4; antar att jag vill att min hypotetiska partner ska skryta om mig. :yuck::wtf: på allt bara
7AD70180-5F01-4B8D-85C3-05430D942B77.webp
 
Men hur i hela friden får man det blandat annars? 🤔 Känner mig ju otroligt korkad nu men jag får inte till det, har alltid mjöl kvar i botten när jag tycker att det är blandat.
Vänder ner blandar. Rör ordentligt i botten och upp. Det var det första farmor lärde mig när vi bakade inte vispa med bakpulver... :love::love1::love1::love1:
 
Ni har inget p-bolag som du kan tjalla till? Ett par p-böter kanske är bättre incitament för att parkera inom rutan?
Jag ringde p-bolaget ikväll, de skulle skicka en vakt för att kolla om det gick att bötfälla. Grannen står utan tvekan på linjen men p-bolaget sa att det kan vara svårt att avgöra var linjerna går eftersom marken är täckt av snö och is.

Well, i mina ögon är det ju bara att sparka undan snön om man är osäker på hur man står 🤷‍♀️ Jag gjorde det själv ikväll när jag ville se om han faktiskt står på linjen eller ej.
Han var inte bötfälld när jag var ute nu, två timmar efter samtalet till p-bolaget.

Jag tycker mig ana lite aggressioner? :angel:
Kan eventuellt ha byggts upp lite irritation under tiden jag haft honom som parkeringsgranne 🙄

Har inte alltid kunnat fotografera alla parkeringar han fått till eftersom jag oftast kommer hem när det mörknat men så här har det sett ut emellanåt:

Screenshot_20221211_202830_com.android.gallery3d_edit_2773760237504866.webp


En riktig stjärna, den där.
 
Alltså vända ner är ju mest för att bibehålla luft när man tex har vispad äggvita eller grädde eller liknande? Sen visst ska man inte överknåda vissa degar men jag tycker det låter märkligt att vända ner mjöl. Jag har visserligen bakat ett bröd som var lite så men det hette också No-Knead Bread och man skulle ändå knåda åtminstone så pass att det inte var något löst mjöl på botten.
 
Alltså vända ner är ju mest för att bibehålla luft när man tex har vispad äggvita eller grädde eller liknande? Sen visst ska man inte överknåda vissa degar men jag tycker det låter märkligt att vända ner mjöl. Jag har visserligen bakat ett bröd som var lite så men det hette också No-Knead Bread och man skulle ändå knåda åtminstone så pass att det inte var något löst mjöl på botten.
Ok. Är det bakpulver i brukar det stå rör ner eller vänd ner för bakpulver mår inte bra att vispas. Det gällde iaf i forntiden. Jag blev uppländska av min farmor. Hon skulle ha fyllt 98 i augusti så hon lärde ut som förr...
 
Ok. Är det bakpulver i brukar det stå rör ner eller vänd ner för bakpulver mår inte bra att vispas. Det gällde iaf i forntiden. Jag blev uppländska av min farmor. Hon skulle ha fyllt 98 i augusti så hon lärde ut som förr...
Det finns säkert massor med recept det stämmer på!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 958
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 576
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp