Kitta fast den så länge. Tills du hittar en ny begagnad?Biten som trillade bort
Visa bifogad fil 106157
Minns inte vad kittet heter men det är för kaminer. Har en burk i källaren....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kitta fast den så länge. Tills du hittar en ny begagnad?Biten som trillade bort
Visa bifogad fil 106157
Vet inte exakt, den kom med huset. Relativt modern i alla fall.Vad är det för kamin?
Det funkar fint att elda ändåKitta fast den så länge. Tills du hittar en ny begagnad?
Bild?Vet inte exakt, den kom med huset. Relativt modern i alla fall.
Det där blir nog tyvärr riktigt svårt att laga varaktigt, gjutjärn är svårt att svetsa och kan behöva förvärmas och så vidare för att inte spricka.Min vedspis har gått sönder
Visa bifogad fil 106156
JeppDet där blir nog tyvärr riktigt svårt att laga varaktigt, gjutjärn är svårt att svetsa och kan behöva förvärmas och så vidare för att inte spricka.
Kolla begagnatmarknaden. Vedspisar håller i hindra år minst - i normalfallet.Jepp
Var i kontakt med Josef Davidsson som säljer sådana här spisar och de visste ingen som kunde svetsa i gjutjärn
Så vart vänder man sig då
Men jag eldar ändå
Jag kan inte installera en vedspis självKolla begagnatmarknaden. Vedspisar håller i hindra år minst - i normalfallet.
Måste du göra det själv? Det finns dom jobbar med sådant.Jag kan inte installera en vedspis själv
Tanten har tyvärr rätt, det bästa alternativet i detta läge kan vara att skaffa en liknande, begagnad spis och låta någon installera åt dig. För att svetsa den du har behöver den antagligen plockas lös ändå, så det blir lika illa. Om den fortfarande går att elda i så gör det, och lös problemet till våren.Jag kan inte installera en vedspis själv
Ja men att hitta någon som kan och vill?Måste du göra det själv? Det finns dom jobbar med sådant.
Det är för att det i princip är omöjligt att svetsa i.Jepp
Var i kontakt med Josef Davidsson som säljer sådana här spisar och de visste ingen som kunde svetsa i gjutjärn
Så vart vänder man sig då
Men jag eldar ändå
Ja till våren eventuelltDet är för att det i princip är omöjligt att svetsa i.
Enklast är att köpa en ny eller begagnad och leja ut installationen. Sen bör sotare ringas ut för att se att allt är riktigt, tätt och eldningssäkert.
Eldfast cement finns i 750gr frp på välsorterade järn/färgbutiker. Pulver blandas med vatten. Enkelt fixatKitta fast den så länge. Tills du hittar en ny begagnad?
Det här påminde mig om när jag åkte genom Norge i snökaos för ett par år sedan. Fruktansvärt väglag och vi hamnade bakom en plogbil. Även bakom plogbilen var det katastrofalt med både halka och massa snö. Vi funderade på hur illa det då var framför och vågade inte köra om utan låg bakom i närmare två mil. Döm vår förvåning när plogbilen svängde av och vägen var snöig men betydligt bättre framför den . Han körde alltså med bladet flera cm över vägen och packade bara ihop snönDom snålplogar för att spara skäret som annars slits och måste bytas ut. Det har jag varit arg på i flera år.
Jag har en jättebra lösning. Förbjud alla kyrkor att viga någon alls. Låt istället folk skriva på det juridiska papper det är att gifta sig på lämplig plats och låt folk ha det som de vill i övrigt. Kan man inte sköta sig blir privilegier indragna....
Åh jag är likadan. Jag kan liksom absolut inte tolerera felaktigheter och misstag hos mig själv.Att jag har så svårt att hantera när jag gör fel. Jag klantade till mig lite på jobbet idag, ingen stor grej alls utan ett simpelt mänskligt fel som egentligen inte påverkar någon annan nämnvärt, men ändå har jag så otroligt svårt att släppa det. Sitter här med en obehagskänsla i magen och skäms, har svårt att koncentrera mig och kan inte sluta tänka på vad den andra personen som var involverad tänker om mig. Detta trots att den personen själv klantat till det både en och två gånger tidigare gällande samma projekt!
Nä, nu har jag skrivit av mig om det här så nu får det banne mig vara färdigältat och jag ska ta mig samman så jag får något gjort resten av arbetsdagen. Skärpning, Mineurs hjärna!