Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja men att hitta någon som kan och vill?
Och har tid och finns i närheten
Och en begagnad spis vet jag inte hur man kontrollerar att den är ok
Då köper jag hellre en ny där installation ingår
Svetsningen fixar vi lätt. Fullt utrustad verkstad bygger choppers (mc av märket Harley-Davidson. Bo i närheten är problemet.
 
Inte alla som fick lära sig det i skolan, särskilt de senaste åren, tyvärr.
Alltså, jag tror egentligen inte att jag har lärt mig det i skolan utan det är genom läsningen. Jag jobbar med att skriva men kan ärligt talat inte redogöra för någon regel, men jag hör ju vad som är rätt och fel. Om man mest lyssnar så lär man sig inte hur det ska vara, det är läsa, läsa, läsa.

Men unga vuxna nu verkar generellt ha supersvårt för de/dem.
 
Stör mig vansinnigt mycket på att vi väntat sedan i maj på att få klartecken på att koppla på vår solcellsanläggning från Vattenfall...

Som dessutom har mer än timslånga telefonköer till sina olika varianter av "kundservice", när man ringer för att tjata...
Vi fick upp våra i mars och fick igång det för 2 veckor sedan... med många telefonsamtal med löften där i mellan...

Edit, såg att jag svarade ett gammalt inlägg 😁 har ni fått igång anläggningen nu?
 
Jag har en jättebra lösning. Förbjud alla kyrkor att viga någon alls. Låt istället folk skriva på det juridiska papper det är att gifta sig på lämplig plats och låt folk ha det som de vill i övrigt. Kan man inte sköta sig blir privilegier indragna....
Skilj på vigselakt och kyrka.

I min värld är det en oerhört viktig symbol att det sker som nu. Bägge parter ska klart och tydligt svara JA på frågan tager du denna xx

Inga paper och underskrifter. Det är för osäkert. En vigselförättare är även skyldig att inte viga paret om en ena parten verkar osäker eller verkar vara under tvång.
Hur löser man det om det "bara" är en underskrift?
 
Inte alla som fick lära sig det i skolan, särskilt de senaste åren, tyvärr.

Alltså, jag tror egentligen inte att jag har lärt mig det i skolan utan det är genom läsningen. Jag jobbar med att skriva men kan ärligt talat inte redogöra för någon regel, men jag hör ju vad som är rätt och fel. Om man mest lyssnar så lär man sig inte hur det ska vara, det är läsa, läsa, läsa.

Men unga vuxna nu verkar generellt ha supersvårt för de/dem.
Jag har helt missat den delen av svenskalektionerna trots högsta betyg. Jag har också läst mycket och skriver helt ok. Men inte de och dem 🙈 ibland ser jag ju, vad det ska vara men långt ifrån alltid. Är runt 30 år gammal.
 
På att det är något som gör att mitt staket till hästarna* tappar spänning nåt sjukt längs vägen. Jag stör mig också på att jag liksom inte riktigt fattar hur det funkar med el, det blir alltså därför tusen resor svårare att fixa :banghead:
Mellan två stolpar har ja ett tapp på typ 7000 vaddetnuärförenhet :confused:
Detta i sin tur leder till att hästarna* titt som tätt befinner sig på fel sida av tråden


*med hästar syftas i detta fall till djur av sorten häst, närmare definierat shetlandsponny och Welsh mountain.
 
När man ska åka hem från jobbet 🙃
Fick krypa in från andra sidan…
771D800E-E4C3-45F5-8DAE-3A8EB48F8189.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
28 014
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 701
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 617
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp