Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
På att det är något som gör att mitt staket till hästarna* tappar spänning nåt sjukt längs vägen. Jag stör mig också på att jag liksom inte riktigt fattar hur det funkar med el, det blir alltså därför tusen resor svårare att fixa :banghead:
Mellan två stolpar har ja ett tapp på typ 7000 vaddetnuärförenhet :confused:
Detta i sin tur leder till att hästarna* titt som tätt befinner sig på fel sida av tråden


*med hästar syftas i detta fall till djur av sorten häst, närmare definierat shetlandsponny och Welsh mountain.
Beroende på vad det är för material så kan det vara brott i de ledande delarna. Såvida det inte är metalltråd för då är det obegripligt?

Är isolatorerna hela?

Jag skulle råda att klippa bort den delen av tråden och ersätta med ny.
 
Eons hurtiga mail som meddelar att de ännu en gång höjer elnätsavgiften :arghh:
Jag har så svårt för just sådana meddelanden, där man glatt och entusiastiskt meddelar att nu blir allt sämre, svårare och dyrare O_o
Om man nu måste meddela om försämringar, kan man inte göra det med en ursäkt om att det nu är svåra tider och snart blir det ännu värre, så tyvärr och förlåt så mycket.
 
Jag har så svårt för just sådana meddelanden, där man glatt och entusiastiskt meddelar att nu blir allt sämre, svårare och dyrare O_o
Om man nu måste meddela om försämringar, kan man inte göra det med en ursäkt om att det nu är svåra tider och snart blir det ännu värre, så tyvärr och förlåt så mycket.
Jag hade uppskattat ett mail som säger att "I år skippar vi bonusarna så våra kunder slipper extrema höjningar" mer :D
 
Jag har så svårt för just sådana meddelanden, där man glatt och entusiastiskt meddelar att nu blir allt sämre, svårare och dyrare O_o
Om man nu måste meddela om försämringar, kan man inte göra det med en ursäkt om att det nu är svåra tider och snart blir det ännu värre, så tyvärr och förlåt så mycket.
Lokala företaget här skickade ut info om prishöjning i våras och jämförde med priset på en glass eller nåt. :confused: nåt i stil med att det egentligen inte är så dyrt, det handlar bara om att inte köpa glass🤣
 
Idag kör tåget lite långsammare pga köbildning framför! Tydligen fordonsproblem med ännu ett framförvarande tåg idag. Ojoj så enormt unikt och annorlunda, när kan det ha hänt senast? Just ja, igår var det ju! :idea: O_o Ovanpå detta ett sällan skådat jobbinferno med uppgifter som bara regnar in inom 1000 olika områden under dessa mina sista arbetsveckor på jobbet med långpendling. Anpassningar av svensk rätt till EUs förordningar om interoperabilitet t ex, bra början att man inte vet vad ämnet handlar om.

Missar jag anslutningståget idag också och kommer hem kl 1950, så är det en ackumulerad pendlarvrede som riskerar att drabba någon troligtvis oskyldig.
 
:rage: på Sörmlandstrafiken, Nobina eller föraren. Vettisjutton vem skyldiga är.

Kliver på buss vid köpcentrum i Nyköping, noga kolla när bussen går. Bussföraren släpper på oss, säger han är snäll då inte startar förrens nästa hållplats. O_o Kollar i bussen , står hållplatslistan i bussen ,(skärmarna) startar t.om två hållplatser bort O_o. MEN den informationen går ej hitta i appen, nätet eller på Sörmlandsstrafikens trafikinformation på nätet. Va fan :cautious:
Dessutom pratade med några andra(innan klev på min nästa buss) som trodde nästan skämta berättade va föraren sa.

Blev slängde iväg mail till Sörmlandstrafiken, då lite sent att ringa.
 
Screenshot_20221125_165610_Srmland.jpg

:rage: på Sörmlandstrafiken, Nobina eller föraren. Vettisjutton vem skyldiga är.

Kliver på buss vid köpcentrum i Nyköping, noga kolla när bussen går. Bussföraren släpper på oss, säger han är snäll då inte startar förrens nästa hållplats. O_o Kollar i bussen , står hållplatslistan i bussen ,(skärmarna) startar t.om två hållplatser bort O_o. MEN den informationen går ej hitta i appen, nätet eller på Sörmlandsstrafikens trafikinformation på nätet. Va fan :cautious:
Dessutom pratade med några andra(innan klev på min nästa buss) som trodde nästan skämta berättade va föraren sa.

Blev slängde iväg mail till Sörmlandstrafiken, då lite sent att ringa.
 
Beroende på vad det är för material så kan det vara brott i de ledande delarna. Såvida det inte är metalltråd för då är det obegripligt?

Är isolatorerna hela?

Jag skulle råda att klippa bort den delen av tråden och ersätta med ny.
Jag funderade på om det kunde vara nåt sånt. Men då är det det jag ska testa med härnäst :)


:devil:
IMG_20221125_175646.webp

Det är tur att han är söt iaf :laugh:
 

Ok sprängning känns som något att störa sig på i sig själv! Men samtidigt ett lite mer acceptabelt skäl till förseningar än att köra med fallfärdiga tåg som blir stående lite där de själva känner för det och blockerar vägen för dem som ännu orkar rulla.

Den akuta Falling Down-risken är i alla fall reducerad här eftersom jag nu anlänt på det "normala" anslutningståget med en plats i en tyst avdelning.
 
Ok sprängning känns som något att störa sig på i sig själv! Men samtidigt ett lite mer acceptabelt skäl till förseningar än att köra med fallfärdiga tåg som blir stående lite där de själva känner för det och blockerar vägen för dem som ännu orkar rulla.

Den akuta Falling Down-risken är i alla fall reducerad här eftersom jag nu anlänt på det "normala" anslutningståget med en plats i en tyst avdelning.
Jao men sprängningar störde inte, klara 15 och är inte en indragen hållplats.

Hoppas går bättre med tågen för dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
27 928
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 700
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 614
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp