Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sådana där småflugor i köket. Var de kommer ifrån vet jag inte. Min syster sa blomflugor och de verkar inte riktigt komma från någon "banan" som ligger någonstans, men ändå cirkulerar de inte runt någon blomma utan vid diskbänken. Har jag missat någon "banan" någonstans så att de utgår därifrån trots allt? Jag som ändå städat noga. Nåja, i morgon är en ny dag och jag kan städa igen + köpa insektsdödarmedel och börja mörda!
 
Idag kör tåget lite långsammare pga köbildning framför! Tydligen fordonsproblem med ännu ett framförvarande tåg idag. Ojoj så enormt unikt och annorlunda, när kan det ha hänt senast? Just ja, igår var det ju! :idea: O_o Ovanpå detta ett sällan skådat jobbinferno med uppgifter som bara regnar in inom 1000 olika områden under dessa mina sista arbetsveckor på jobbet med långpendling. Anpassningar av svensk rätt till EUs förordningar om interoperabilitet t ex, bra början att man inte vet vad ämnet handlar om.

Missar jag anslutningståget idag också och kommer hem kl 1950, så är det en ackumulerad pendlarvrede som riskerar att drabba någon troligtvis oskyldig.
Satte mig på tåget och så kom en kvinna in och satte sig framför oss. Hon hade ungefär tre flaskor parfym på sig. Jsg skojsr inte, jag har aldrig varit med om liknande. Så två timmar bakom henne. Hittade en mask i väskan, det hjälpte lite men tänkte svimma av stanken.
 
Ja men att hitta någon som kan och vill?
Och har tid och finns i närheten
Och en begagnad spis vet jag inte hur man kontrollerar att den är ok
Då köper jag hellre en ny där installation ingår
Om du kollar på kamin oh spisforum så finns det gott om folk som kan bistå med råd och kanske tips om nån klurig som kan installera.
Och det finns massor av folk som renoverar och kollar spisar - just för att de är i stort sett outslitliga.

Vedspisvärlden är ett stort community :up:
 
Nödvändigt beslutsfattande på områden som jag är totalt ointresserad av. :down: Har vetat sedan jag flyttade in med min dåvarande sambo för 6-7 år sedan att köket måste renoveras. Vi bestämde lite saker, rev lite gammalt, gifte oss, förlamades av perfektionism och oenighet om detaljer. Köpte lite saker, förlamades igen, skildes, gjorde inget mer. Men jag bor ju kvar. (För att lägenheten i stort är BÄST, så inte synd om mig.)

Nu behöver jag inte argumentera om varför mina idéer är bäst, jag kan bara bestämma. Men tviiivlen! Och det egentliga ointresset! Jag vill att andra ska tycka att det är fint så att lägenheten inte måste renoveras igen för att kunna säljas till ett rimligt pris, när det nu blir. Jag vill att jag ska tycka att det är fint. Men vad tycker jag egentligen? Vilken är den optimala vägglampan för just min specifika, unika personlighet? Passar den alls ihop med den bästa bänkskivan som jag redan valt? Vem bryr sig, och JAG bryr mig. Inte om detaljerna utan om en helhet som jag inte vet hur man skapar.

Herregud vad jag förstår att inredningsdesigner existerar som jobb.
 
Jag funderade på om det kunde vara nåt sånt. Men då är det det jag ska testa med härnäst :)


:devil:
Visa bifogad fil 106300
Det är tur att han är söt iaf :laugh:
:D:D
Om han lärt sig gå ut trots ström så kan man linda grimman med stängseltråd alternativt göra en antenn på nackstycket.

Det finns de som säger att det är djurplågeri. Men det är inte värre än att hästen går emot staketet. Enligt min ringa mening.
 
Satte mig på tåget och så kom en kvinna in och satte sig framför oss. Hon hade ungefär tre flaskor parfym på sig. Jsg skojsr inte, jag har aldrig varit med om liknande. Så två timmar bakom henne. Hittade en mask i väskan, det hjälpte lite men tänkte svimma av stanken.
Alltså, sådana människor, jag förstår det inte, kan inte med dem! Det går för fan inte att andas i deras närhet. vad är det för fel i att inte lukta? Om man tvättar sig och duschar regelbundet luktar man ju inte äckligt, varför måste man hälla parfym över hela sig då?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
27 928
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 700
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 614
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp