I min tvättstuga behöver jag ha ättika i sköljmedelsfacket för att inte min tvätt ska lukta av grannarnas tvätt- och sköljmedel.Precis. När min syster tvättade barnens kläder när de varit där när de var små hamnade de alltid i tvättmaskinen här igen, de stank gräsligt! Hon röker dessutom också så tvättmedel överdoserat, sköljmedel överdoserat + rökning...
Jobbar på vårdcentral och där finns faktiskt några som missbrukar parfym lite grann, det har blivit mycket bättre så det har nog varit en tillsägelse som tur är. Men ändå, där om något ställe borde man veta bättre hur ung man ändå är, någon gång i livet har man väl fått en kallelse och på mina brukar det stå att man inte ska ta på parfym tex.
Skällde på min dotter i går för att hon stank, skällde faktiskt eftersom vi haft detta samtalsämnet 3 miljoner gånger redan, så i går sa jag att det är respektlöst att ändå ta på sig parfym när vi ska göra något ihop när hon vet att jag inte tål parfym. I bästa fall blir det huvudvärk och illamående för mig, näst bästa hosta också, i värsta fall svårt att andas ovanpå allt.... Jag slipper gärna allt det! Speciellt när enda svaret är "Men det var enda tröjan jag ville ha" eller "jag tänkte inte på det".