Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis. När min syster tvättade barnens kläder när de varit där när de var små hamnade de alltid i tvättmaskinen här igen, de stank gräsligt! Hon röker dessutom också så tvättmedel överdoserat, sköljmedel överdoserat + rökning...

Jobbar på vårdcentral och där finns faktiskt några som missbrukar parfym lite grann, det har blivit mycket bättre så det har nog varit en tillsägelse som tur är. Men ändå, där om något ställe borde man veta bättre hur ung man ändå är, någon gång i livet har man väl fått en kallelse och på mina brukar det stå att man inte ska ta på parfym tex.

Skällde på min dotter i går för att hon stank, skällde faktiskt eftersom vi haft detta samtalsämnet 3 miljoner gånger redan, så i går sa jag att det är respektlöst att ändå ta på sig parfym när vi ska göra något ihop när hon vet att jag inte tål parfym. I bästa fall blir det huvudvärk och illamående för mig, näst bästa hosta också, i värsta fall svårt att andas ovanpå allt.... Jag slipper gärna allt det! Speciellt när enda svaret är "Men det var enda tröjan jag ville ha" eller "jag tänkte inte på det".
I min tvättstuga behöver jag ha ättika i sköljmedelsfacket för att inte min tvätt ska lukta av grannarnas tvätt- och sköljmedel. 🤷‍♀️
 
Jag är rädd att jag varit en sån person, även om det inte handlade om bara parfym :o
Var besatt av att lukta gott, använde mjukmedel :yuck: .. och parfym för att mjukmedlet bara luktade när tvätten precis kom ut ur maskin.. I efterhand har jag insett att mina kläder/jag måste ha luktat överjävligt eftersom jag då också ökade doseringen av mjukmedel :yuck: för att jag själv ville känna "doften". Idag kräks jag nästan av bara tanken på hur vidrigt det måste ha luktat :o
Men ja, troligtvis känner inte de här människorna hur de luktar, hur skevt det än känns med tanke på doftmolnet som antagligen syns från månen
Har ingen sagt till dig om att du luktar för mycket? Eller har du inte noterat att andra människor reagerar negativt när du kommer gående? Bra att du har insett hur du luktade i alla fall :)

Jag stör mig inte på dofter som sådana alls, tvärtom, svaga dofter som vi alla har är ju helt ok. Som hon som hade en väska i läder som avgav en doft av läder när hon stoppade ner sin bok i väskan, bara så där svagt ett kort ögonblick så att man kunde ana det liksom. Eller när hon med sitt nytvättade hår tog på sin jacka och lyfte upp sitt hår utanför och man kunde snarare ana doften än riktigt känna den en mycket kort stund osv. Dofter som inte fyller hela spacet liksom, som inte är påträngande alls. Tilltalande och trevligt när det är rätt person till och med ;)
 
Från en annan bank? Då dröjer det nog till måndag eller tisdag beroende på om du gjorde överföringen på fm eller em/kväll.
När jag för över från annan bank till Ica-banken tar det alltid en dag.
Gjorde det mitt i natten, alltså precis när det slog över till 25/11. Brukar alltid komma fram senast kl 15 samma dag. Sjukt störigt att det inte gör det nu.
 
Gjorde det mitt i natten, alltså precis när det slog över till 25/11. Brukar alltid komma fram senast kl 15 samma dag. Sjukt störigt att det inte gör det nu.
Min bank har ett bryt som ligger typ 15 minuter före midnatt. Kan hända att du missat där så det går på nästa bankdag och blir ett dygn senare.
 
Gjorde det mitt i natten, alltså precis när det slog över till 25/11. Brukar alltid komma fram senast kl 15 samma dag. Sjukt störigt att det inte gör det nu.
Det är ju lördag. Om jag gör överföring till annan bank en fredag em eller helg så kommer det in på kontot först på måndag.
 
Det har jag inte riktigt koll på för det är inte jag som tvättar. Det är såklart en möjlig anledning men jag ber alltid att de städar ”efter mig”. Det känns viktigast. Ättikan neutraliserar doft bra, så det kan du kanske testa om du vill slippa dubbelstäda.
Maskinen är så skitig att jag känner att jag måste städa den innan jag börjar tvätta. Torka av tvätt- och sköljmedelfacken och skölja av dem ordentligt tex så allt deras äckelmedel försvinner. Det ligger ju kvar i klumpar där.
 
Att gifta sig är en juridisk handling. Inget annat. Att endel gör det till något större/mer/annat är självklart upp till dem och även om jag inte någonsin skulle kunna tänka mig att göra något sådant eftersom det för mig står för förtryck mot kvinnan skulle jag göra allt i min makt för att de som vill får gifta sig och det oavsett var, hur och med vem. Sålänge två myndiga parter vill gifta sig så kämpar jag för dem och deras rätt att göra det de vill.

Gifter du dig borgeligt är inte risken större för tvångsgifte än vad det är i någon religiös byggnad. Självklart viger inte en ickereligiös vigselförrättare mot någons vilja heller.
Ja?

Jag har varit gift. Av juridiska skäl. Som ateist var präst och kyrka uteslutet.

Präster har vigselrätt. Det har diskuterats att ta bort det automatiska, så att präster som villl viga får samma procedur som andra förättare.

Alla vigselförrättare har licens att utföra samma ceremoni - att viga två personer i två vittnens närvaro.

Att göra det till ett papper att skriva under ger betydligt fler möjligheter till tvång eller bedrägeri.

/tanten, flitigt vigselvittne
 
Min bank har ett bryt som ligger typ 15 minuter före midnatt. Kan hända att du missat där så det går på nästa bankdag och blir ett dygn senare.
Och @Rosett fast det har alltid fungerat innan att göra så. En automatisk dragning vid midnatt och pengarna på kontot vid tre samma dag. Det funkar med ok och Volvo, och har som sagt alltid funkat med Ica också. Eller menar ni att det skulle vara nåt speciellt med just fredagar?

Jag kan ju tycka att när allt ändå sker digitalt borde bankdagar inte påverka alls längre.
 
Och @Rosett fast det har alltid fungerat innan att göra så. En automatisk dragning vid midnatt och pengarna på kontot vid tre samma dag. Det funkar med ok och Volvo, och har som sagt alltid funkat med Ica också. Eller menar ni att det skulle vara nåt speciellt med just fredagar?

Jag kan ju tycka att när allt ändå sker digitalt borde bankdagar inte påverka alls längre.
Helt enig, man borde kunna göra alla bankärenden oavsett dag eftersom inga transaktioner kräver personal längre. Jag sköter allt själv via min dator/mobil, jag behöver i stort sett aldrig besöka ett bankkontor då de inte ens vill hantera pengar längre och gör allt för att slippa träffa mig som kund.
 
Och @Rosett fast det har alltid fungerat innan att göra så. En automatisk dragning vid midnatt och pengarna på kontot vid tre samma dag. Det funkar med ok och Volvo, och har som sagt alltid funkat med Ica också. Eller menar ni att det skulle vara nåt speciellt med just fredagar?

Jag kan ju tycka att när allt ändå sker digitalt borde bankdagar inte påverka alls längre.
Det borde inte påverka men en del menar ju att banken ”håller” pengarna ibland för att få egen ränta på dem.
Vet inte riktigt hur det funkar.

Fredag är ju dag före helg, helger är inte bankdagar.
 
Det borde inte påverka men en del menar ju att banken ”håller” pengarna ibland för att få egen ränta på dem.
Vet inte riktigt hur det funkar.

Fredag är ju dag före helg, helger är inte bankdagar.

Jag fattar fortfarande inte varför just ICA-banken skulle ha någon specialregel för överföring på fredagar. Det har som sagt alltid kommit in på dagen i alla andra fall. Till ICA-banken också.

Jag tycker det är rent bedrövligt.
 
Jag fattar fortfarande inte varför just ICA-banken skulle ha någon specialregel för överföring på fredagar. Det har som sagt alltid kommit in på dagen i alla andra fall. Till ICA-banken också.

Jag tycker det är rent bedrövligt.
Vet inte om det är relevant men mitt kort i ICA-Banken har krånglat sen igår, så de kan ha några tekniska problem.
 
Ja?

Jag har varit gift. Av juridiska skäl. Som ateist var präst och kyrka uteslutet.

Präster har vigselrätt. Det har diskuterats att ta bort det automatiska, så att präster som villl viga får samma procedur som andra förättare.

Alla vigselförrättare har licens att utföra samma ceremoni - att viga två personer i två vittnens närvaro.

Att göra det till ett papper att skriva under ger betydligt fler möjligheter till tvång eller bedrägeri.

/tanten, flitigt vigselvittne
Vad skulle skillnaden vara om vigsel enbart kan ske borgerligt menar du?
 
Att en vän ville resa bort över helgen men var osäker på om hennes mansbebis kunde ta hand om barnet. Hon reser, hans mamma flyttar in hela helgen. Tänker spontant att om jag var hans moder hade jag låtit honom lösa det själv, hur ska han annars lära sig? Men inser också att just hans moder kanske är en stark bidragande faktor till att han blivit just en mansbebis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 740
Senast: Linta
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 237
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 699
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 610
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp