Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är numera på lite dåligt humör, eller lättretlig kanske man kan uttrycka det. Så i dag på jobbet när jag insåg att en person inte gjort vad hon skulle så att jag fick, via teams, be kollegor om hjälp för att lösa min uppgift och de inte svarade på en ganska lång stund så tappade jag det..... den ena har liksom satt i system att svara när hon känner för det så där kan man sitta med en fråga liksom, GODE GUD liksom, läs, svara så slipper jag störa liksom. Jag kan visserligen förstå henne, men det är inte enda grejen som är satt i system där...

Sedan en annan uppgift som någon inte gjort och som hamnade på mig, orkade inte med det i dag, vi är ändå 4 personer som ska göra det och så har någon annan inte känt för det.... jag gjorde inte det i dag, jag pallade inte fixa det. "Oj jag hinner inte, har SÅÅÅÅ mycket annat att göra" och så lämnar man det till någon annan, tröttsamt, vi andra har ju lika mycket att göra!!!
 
Alltså, sådana människor, jag förstår det inte, kan inte med dem! Det går för fan inte att andas i deras närhet. vad är det för fel i att inte lukta? Om man tvättar sig och duschar regelbundet luktar man ju inte äckligt, varför måste man hälla parfym över hela sig då?!
Jag är rädd att jag varit en sån person, även om det inte handlade om bara parfym :o
Var besatt av att lukta gott, använde mjukmedel :yuck: .. och parfym för att mjukmedlet bara luktade när tvätten precis kom ut ur maskin.. I efterhand har jag insett att mina kläder/jag måste ha luktat överjävligt eftersom jag då också ökade doseringen av mjukmedel :yuck: för att jag själv ville känna "doften". Idag kräks jag nästan av bara tanken på hur vidrigt det måste ha luktat :o
Men ja, troligtvis känner inte de här människorna hur de luktar, hur skevt det än känns med tanke på doftmolnet som antagligen syns från månen
 
Alltså, sådana människor, jag förstår det inte, kan inte med dem! Det går för fan inte att andas i deras närhet. vad är det för fel i att inte lukta? Om man tvättar sig och duschar regelbundet luktar man ju inte äckligt, varför måste man hälla parfym över hela sig då?!
Eller sköljmedel! Mötte ett gäng kvinnor på vägen ner till sjukhuset. Det stank sköljmedel och eftersom jag gick där de gått så luktade det flera meter efter att vi mötts.

Fick en klänning av en bekant. Blev tvungen att tvätta den direkt för den luktade sköljmedel.
 
Jag är rädd att jag varit en sån person, även om det inte handlade om bara parfym :o
Var besatt av att lukta gott, använde mjukmedel :yuck: .. och parfym för att mjukmedlet bara luktade när tvätten precis kom ut ur maskin.. I efterhand har jag insett att mina kläder/jag måste ha luktat överjävligt eftersom jag då också ökade doseringen av mjukmedel :yuck: för att jag själv ville känna "doften". Idag kräks jag nästan av bara tanken på hur vidrigt det måste ha luktat :o
Men ja, troligtvis känner inte de här människorna hur de luktar, hur skevt det än känns med tanke på doftmolnet som antagligen syns från månen
Måste säga att det är starkt gjort, både att erkänna det bland alla oss som stör oss på det och att sluta missbruka doftande produkter.
 
Flyttade pengar till ica-kortet igår, de har fortfarande inte kommit in i banken.. Det stör mig, för jag tänkte handla idag för just de pengarna.
 
Jag stör mig på att jag har blivit förkyld så måste vara hemma och inte kan umgås med folk i helgen samtidigt som det kliar i kroppen av att behöva umgås och prata med folk. Det går att ringa men har ingen så där naturlig ringkompis så tror inte det kommer bli av. Finns risk att jag kommer bomba Buke med meddelanden idag 🤓
 
Mitt vatten är borta igen och för gott den här gången verkar det som! :arghh:
Jag har :devil: inte råd med fler utgifter nu, biljäveln kostade en förmögenhet så där försvann det en massa pengar jag hade behövt till annat och nu måste jag ta ut en elektriker efter helgen för att kolla om pumpen lagt av eller om något annat fel är trasigt. :banghead:
 
Skilj på vigselakt och kyrka.

I min värld är det en oerhört viktig symbol att det sker som nu. Bägge parter ska klart och tydligt svara JA på frågan tager du denna xx

Inga paper och underskrifter. Det är för osäkert. En vigselförättare är även skyldig att inte viga paret om en ena parten verkar osäker eller verkar vara under tvång.
Hur löser man det om det "bara" är en underskrift?
Att gifta sig är en juridisk handling. Inget annat. Att endel gör det till något större/mer/annat är självklart upp till dem och även om jag inte någonsin skulle kunna tänka mig att göra något sådant eftersom det för mig står för förtryck mot kvinnan skulle jag göra allt i min makt för att de som vill får gifta sig och det oavsett var, hur och med vem. Sålänge två myndiga parter vill gifta sig så kämpar jag för dem och deras rätt att göra det de vill.

Gifter du dig borgeligt är inte risken större för tvångsgifte än vad det är i någon religiös byggnad. Självklart viger inte en ickereligiös vigselförrättare mot någons vilja heller.
 
Jag är numera på lite dåligt humör, eller lättretlig kanske man kan uttrycka det. Så i dag på jobbet när jag insåg att en person inte gjort vad hon skulle så att jag fick, via teams, be kollegor om hjälp för att lösa min uppgift och de inte svarade på en ganska lång stund så tappade jag det..... den ena har liksom satt i system att svara när hon känner för det så där kan man sitta med en fråga liksom, GODE GUD liksom, läs, svara så slipper jag störa liksom. Jag kan visserligen förstå henne, men det är inte enda grejen som är satt i system där...

Sedan en annan uppgift som någon inte gjort och som hamnade på mig, orkade inte med det i dag, vi är ändå 4 personer som ska göra det och så har någon annan inte känt för det.... jag gjorde inte det i dag, jag pallade inte fixa det. "Oj jag hinner inte, har SÅÅÅÅ mycket annat att göra" och så lämnar man det till någon annan, tröttsamt, vi andra har ju lika mycket att göra!!!
Min chef svar nästan aldrig på mejl eller på Teams. Utan det är muntlig kommunikation som gäller
 
Mitt vatten är borta igen och för gott den här gången verkar det som! :arghh:
Jag har :devil: inte råd med fler utgifter nu, biljäveln kostade en förmögenhet så där försvann det en massa pengar jag hade behövt till annat och nu måste jag ta ut en elektriker efter helgen för att kolla om pumpen lagt av eller om något annat fel är trasigt. :banghead:
Jag lider med dig. Har också haft en massa oförutsedda utgifter på sistone.... :arghh:
 
Flyttade pengar till ica-kortet igår, de har fortfarande inte kommit in i banken.. Det stör mig, för jag tänkte handla idag för just de pengarna.
Från en annan bank? Då dröjer det nog till måndag eller tisdag beroende på om du gjorde överföringen på fm eller em/kväll.
När jag för över från annan bank till Ica-banken tar det alltid en dag.
 
Min chef svar nästan aldrig på mejl eller på Teams. Utan det är muntlig kommunikation som gäller
Det var inte min chef det handlade om. Mina kollegor. Vi har en överenskommelse att de svarar på teams för de som sitter hemma och arbetar så att man kan kommunicera. Det var en enkel fråga, superenkel, hade kollegan bara kikat på vad jag skrev och svarat hade det tagit mindre än en minut att fixa. Men så här är det rätt ofta- därav kommentaren "satt i system". Det var dessutom just precis på det klockslaget så att man kunde förstå att det är något viktigt och absolut jobbrelaterat som inte kunde vänta, något som behövs för att jag ska kunna utföra en uppgift som ska vara klar inom en viss tid.
 
Eller sköljmedel! Mötte ett gäng kvinnor på vägen ner till sjukhuset. Det stank sköljmedel och eftersom jag gick där de gått så luktade det flera meter efter att vi mötts.

Fick en klänning av en bekant. Blev tvungen att tvätta den direkt för den luktade sköljmedel.
Precis. När min syster tvättade barnens kläder när de varit där när de var små hamnade de alltid i tvättmaskinen här igen, de stank gräsligt! Hon röker dessutom också så tvättmedel överdoserat, sköljmedel överdoserat + rökning...

Jobbar på vårdcentral och där finns faktiskt några som missbrukar parfym lite grann, det har blivit mycket bättre så det har nog varit en tillsägelse som tur är. Men ändå, där om något ställe borde man veta bättre hur ung man ändå är, någon gång i livet har man väl fått en kallelse och på mina brukar det stå att man inte ska ta på parfym tex.

Skällde på min dotter i går för att hon stank, skällde faktiskt eftersom vi haft detta samtalsämnet 3 miljoner gånger redan, så i går sa jag att det är respektlöst att ändå ta på sig parfym när vi ska göra något ihop när hon vet att jag inte tål parfym. I bästa fall blir det huvudvärk och illamående för mig, näst bästa hosta också, i värsta fall svårt att andas ovanpå allt.... Jag slipper gärna allt det! Speciellt när enda svaret är "Men det var enda tröjan jag ville ha" eller "jag tänkte inte på det".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 740
Senast: Linta
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 237
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 699
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 610
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp