Hörde av mig till chefen om hen kunde vara uppmärksam på om några skulle vilja jobba för mig i helgen - mot att jag tar en utav deras helger längre fram.
Jag är hemma, ganska dålig i influensa, och tror inte att två dubbelpass efter varandra är möjligt denna veckan (som hen lagt utan att förklara varför)
Chefen går i taket: "Hur kan du vara sjuk igen?!
Du får skaffa ett förstadagsintyg idag, för jag tror inte det är så illa med dig"
Visst, jag var magsjuk i september och var borta ett pass (tänkte att jag inte borde jobba med matprodukter då) och fick mer besvär av mina diskbråck så jag var borta två pass i oktober, så hen har ju på fötterna för att be om intyg.
Men jag blev ju inte magiskt friskare för att hen ifrågasätter om jag är sjuk
Framförallt kan väl hen inte begära intyg för dagar som jag inte ens jobbar och än mindre inte sjukanmält mig för? Jag försöker ju byta pass!
Hen är inte så impad av mig, har redan fått "hot" om att de måste sparka mig om jag inte jobbar snabbare - sagt efter jag jobbat mitt första pass själv på just det passet och stället OCH första gången tillbaka efter att jag fått tillbaka känslen på insidan av mina lår...
Varför ska det vara lätt när det kan vara svårt?