Störiga saker vi stör oss på, del 24

Status
Stängd för vidare inlägg.
Personer som blandar ihop/inte använder risk och chans korrekt.

Låter så fel när man säger exempelvis: det finns tyvärr en chans för att såret blir infekterat och behandlingen mer komplicerad.
Haha, jag är skyldig till visst felanvändning av risk/chans ganska ofta. Inser dock ganska ofta att jag säger fel, och rättar mig. Och om inte annat så stör sig min partner på det ungefär lika mycket som du verkar göra. Så det passerar sällan obemärkt. :angel:
 
Skulle boka ett par vinterkängor åt sonen för att hämta i butik. Lagersaldot visade slut på nätet och fåtal kvar i vår butik. Klickar på boka och hämta och får en glad notis om att de finns för upphämtning när jag får ett sms. Har ju dock inte fyllt i mitt mobilnummer någonstans, så det är väl bara att hoppas att storebror såg mig den här gången.

Testar för säkerhets skull en gång till. Samma resultat, och sen står de som slut i butik. Blir spännande att se om de vet att det är jag som har bokat dem.
Japp. Algoritmen och cookisarna hade koll :up:
 
Folk som skickar mail med vaga rubriker, typ "Tänkte på en sak..." eller "En fråga" och sen klagar på att jag är sen på att svara. Nä minsann, vill du att jag på något sätt ska prioritera ditt mail får du banne mig se till att ge mig åtminstone en liten indikation på vad/vem/vilket projekt det rör sig om i rubriken, annars åker det raka vägen till "titta på senare" mappen. Så det så. :mad:
 
Kollar på All star academy där en programledare går runt och bedömer hästarna i stallet. Hon kommenterar att en av hästarna borde ha täcke då den enligt henne fryser. Ägaren kommenterar att det i princip inte går, hästen svettas i allt, inte ens ett tunt täcke går. Domaren går vidare med kommentaren "I'm going to stand my ground". Man ba, rimligt... Du har sett hästen i typ några minuter, vad är ägarens ord mot ditt :meh:
 
Att min kamin verkar konstruerad på ett sätt som gör det omöjligt att öppna utan att få in rök i rummet. Öppningen till skortstenen är liksom längst fram mot dörren istället för bakåt, vilket gör att det alltid kommer in lite, lite rök när det är öppet även om det bara är glödbädd kvar. Känns så himla konstigt tänkt av designern.
 
Va? Det är ju samma som jag och mig.

Han gav boken åt jag/mig vs
Han gav boken åt de/dem

Mig/jag gav boken åt pojken vs
Dem/de gav boken åt pojken
Vi/oss har jag fått höra och försöker tänka så. Hoppas det blir bra för jag hör inte naturligt om det ska vara de eller dem som jag gör med jag/mig och vi/oss 🫣
 
Det har känts så drastiskt med tanke på att vi varit vänner och trodde inte han skulle fortsätta efter någon enstaka förfrågan :/
Glömde infoga att han troligtvis gått via en gemensam "funktionsnedsatt" vän och fått denna att skicka meddelanden till mig som "test" så jag vill inte att denne ska hamna mer i kläm. Helt absurt att någon man ändå kände i flera år gör såhär när det verkligen är helt uppenbart att jag inte vill ha något att göra med denne person nu.
 
Det har känts så drastiskt med tanke på att vi varit vänner och trodde inte han skulle fortsätta efter någon enstaka förfrågan :/
Glömde infoga att han troligtvis gått via en gemensam "funktionsnedsatt" vän och fått denna att skicka meddelanden till mig som "test" så jag vill inte att denne ska hamna mer i kläm. Helt absurt att någon man ändå kände i flera år gör såhär när det verkligen är helt uppenbart att jag inte vill ha något att göra med denne person nu.
Om det är någonting som får dig att må dåligt så är en blockering, mitt tycke, inte alls drastiskt. Du ska inte behöva tycka att någons meddelanden är jobbiga att se och behöver heller inte förklara dig för personen.
 
Min vedspis har gått sönder :(
AB19BD0F-835C-4E97-8231-17D26C7A2D2E.webp
 
Stör mig på min huvudvärk
Stör mig också på att det vi pratar om hos psykologen rör upp en massa känslor jag hade gömt undan, trodde jag, tydligen inte eftersom jag tänker på det, drömmer mardrömmar, vill inte sova, kan inte sova och är allmänt mer lättskrämd än vanligt för tillfället. Kan man inte bara hoppa över den här jobbiga biten?
Och som vanligt stör jag mig på att jag fryser.
 
Att min kamin verkar konstruerad på ett sätt som gör det omöjligt att öppna utan att få in rök i rummet. Öppningen till skortstenen är liksom längst fram mot dörren istället för bakåt, vilket gör att det alltid kommer in lite, lite rök när det är öppet även om det bara är glödbädd kvar. Känns så himla konstigt tänkt av designern.
Vad är det för kamin?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
28 087
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 255
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
111 622
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp