Det var några inställningar som IT-gubbarna fixade för typ två år sedan eller så på alla datorer som skulle användas hemma, man skulle ladda ner program och koppla upp sig mot jobbets nätverk (de gjorde allt det) och sedan fungerar det hemma när man sitter i sitt nätverk, även att använda skrivare som finns i jobbets nätverk, vilket min skrivare gjorde tills för typ tre veckor sedan när de bytte nätverk. De gjorde om min skrivare till nätverksskrivare för två år sedan så att vi skulle kunna skriva ut.Öhm du sitter alltså hemma i ett annat nätverk? För mig som jobbar på liknande sätt måste koppla upp mig via en fjärranslutning till datorn på jobbet för att kunna skriva ut.
Så det enda jag gör är att har mitt internet, startar min jobbdator och loggar in och när jag behöver skriva ut trycket jag ctrl+p och så skriver skrivaren på jobbet ut (om någon slagit igång den förstås). Mycket enkelt. Eller det fungerade så tills för tre veckor sedan och support påstår att det ska fungera så nu, men min skrivare står som offline trots att den alltså är online och klar för utskrift och påstås vara nätverksskrivare. Vilket det ju inte är eftersom bara jag hittar min skrivare när jag är på jobbet och inte någon av mina andra kollegor.