Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Öhm du sitter alltså hemma i ett annat nätverk? För mig som jobbar på liknande sätt måste koppla upp mig via en fjärranslutning till datorn på jobbet för att kunna skriva ut.
Det var några inställningar som IT-gubbarna fixade för typ två år sedan eller så på alla datorer som skulle användas hemma, man skulle ladda ner program och koppla upp sig mot jobbets nätverk (de gjorde allt det) och sedan fungerar det hemma när man sitter i sitt nätverk, även att använda skrivare som finns i jobbets nätverk, vilket min skrivare gjorde tills för typ tre veckor sedan när de bytte nätverk. De gjorde om min skrivare till nätverksskrivare för två år sedan så att vi skulle kunna skriva ut.

Så det enda jag gör är att har mitt internet, startar min jobbdator och loggar in och när jag behöver skriva ut trycket jag ctrl+p och så skriver skrivaren på jobbet ut (om någon slagit igång den förstås). Mycket enkelt. Eller det fungerade så tills för tre veckor sedan och support påstår att det ska fungera så nu, men min skrivare står som offline trots att den alltså är online och klar för utskrift och påstås vara nätverksskrivare. Vilket det ju inte är eftersom bara jag hittar min skrivare när jag är på jobbet och inte någon av mina andra kollegor.
 
Öhm du sitter alltså hemma i ett annat nätverk? För mig som jobbar på liknande sätt måste koppla upp mig via en fjärranslutning till datorn på jobbet för att kunna skriva ut.
Rent tekniskt är det väl en fjärranslutning till jobbets nätverk som datorn alltså sköter automatiskt så jag gör inget extra.
 
Att Lyckoviken numera verkar gå fredag eftermiddag istället för vardagkväll... Vad fint, inte ens de sedvanliga 1-2 repriserna ligger inlagda? Får hoppas det är tillfället men verkligen trist när man vill följa en serie. Hann se typ 10 min...

Greys gjorde samma sak mitt i en säsong nyligen. Idiotiskt.
 
Rent tekniskt är det väl en fjärranslutning till jobbets nätverk som datorn alltså sköter automatiskt så jag gör inget extra.
Bra fråga, så hipe är jag inte på det. Jag vet bara att jag kopplar upp mig via fjärrdatorn så sitter jag på min fysiska dator på jobbet hemifrån.
 
Bra fråga, så hipe är jag inte på det. Jag vet bara att jag kopplar upp mig via fjärrdatorn så sitter jag på min fysiska dator på jobbet hemifrån.
Jag släpar ju med mig fysiska dator hem från jobbet, en lap top :) Men är antagligen uppkopplad till jobbets nätverk på något automatiskt vis som jag inte satt mig in i direkt.
 
Min ficklampa är död - jag bytte batterier och den är fortfarande död som en norsk papegoja. Nu ska jag ut i kolmörkret (har noll mörkerseende) med glad och ivrig labbe som ska nosa och springa och nosa mer. Får försöka gå längs med gatlyktorna. Förhoppningsvis bajsar hon snabbt. Imorgon måste det inhandlas en ficklampa från Classe.
 
Det är knepigt det där med uttal. Kommer fortfarande ihåg när jag skulle läsa upp en novell av Nathaniel Hawthorne när jag gick på Internationella skolan i Kenya. The minister's black veil. Jag läser och halva klassen brister ut i gapskratt eftersom jag läser the minister's black whale. Just W och V har vi svenskar ofta svårt för.
 
Min ficklampa är död - jag bytte batterier och den är fortfarande död som en norsk papegoja. Nu ska jag ut i kolmörkret (har noll mörkerseende) med glad och ivrig labbe som ska nosa och springa och nosa mer. Får försöka gå längs med gatlyktorna. Förhoppningsvis bajsar hon snabbt. Imorgon måste det inhandlas en ficklampa från Classe.
Jag kommer precis från en sådan snabb runda. Det var mörkare än det brukar, jag är ju annars van, ser inte alls mycket i mörker och blir bländad av ljus. Går ändå i skogen, dock samma skogsbit alltid när det är mörkt och följer min hund (han har vita ben som tur är) som går framför mig (plus att jag har käpp ju), men i kväll är det MÖRKT! Jag ångrade mig flera gånger och blev rädd lika många gånger!
Sådana här tillfällen önskar jag mig en dobermann eller rottweiler! :angel: Min hund är en FEGIS, blev rädd för kattugglornas hoande, vindens prasslande i löven och ... tja spöken... kanske? I går höll han på att skrämma mig till döds när han vänder sig om vid ett plötsligt ljud och ryggar tillbaka bort från ljudet. Jag tittar på vad han backar ifrån och i ett sken från en lampa i mörkret anar jag något som rör sig. En människa?! Varför går det en människa bakom mig här i mörkret där det inte finns ljus, där folk aldrig går typ?! Han säger "Det är bara jag som går med hunden". Så jag vänder och drar med mig hund efter mig för plötsligt insåg han att det fanns en hund med och ville inte lämna den så min draghjälp försvann.... och jag inser ju att jag är så jäkla blind utan att vara helt blind som man ens kan vara. Obehagligt!
 
Misty är mer typen, ooooh! Hund, världens bästa vän. Så jag får hålla i henne hårt innan vi går förbi. Iofs kan jag alltid muta med en Frolic och då glömmer hon andra hundar totalt :D Någon vakthund är hon inte heller eftersom alla människor är typen ooooh bästa kompis, vifta på svansen och hälsa med pussar. Så Frolic är återigen en utmärkt muta. Hon är så upphetsade av alla hunddofter att hon knappt har tid att fokusera på att bajsa.
 
Apple-id. Jag har två ipods jag rotat fram. De har man itunes till. För att logga in på itunes och se sin musik har man apple-id. Det var låst. Jag återställde det och kom i håg rätt lösenord. Loggade in. Körde fast på frågorna. Fick en kod som skickades till en mobil jag hade på den tiden, typ 1800-talet. Kommer inte längre.

JAG HATAR APPLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Det är knepigt det där med uttal. Kommer fortfarande ihåg när jag skulle läsa upp en novell av Nathaniel Hawthorne när jag gick på Internationella skolan i Kenya. The minister's black veil. Jag läser och halva klassen brister ut i gapskratt eftersom jag läser the minister's black whale. Just W och V har vi svenskar ofta svårt för.
Ursäkta men... :rofl:
Det var faktiskt väldigt kul :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
28 021
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 701
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 269
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp