Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att min förkylning fortfarande är i full gång efter två veckor. När jag pratade med sköterskan på företagshälsovården idag (negativt på covid) trodde hon det var utmattning.
Min chef och bemanning tycker redan jag är mesig för att jag vill sova mer än fyra timmar mellan passen (trots att jag bara tagit en veckas semester och de flesta veckor jobbat sex dagar sen juni) så om jag blir sjuk längre nu kommer jag sönderstraffas.
 
Nä, ergenyl retard. Även depakine som ska vara "motsvarande" verkar vara restade. Jag är förvisso inte sugen på att byta till dom heller för jag litar inte på att det skulle fungera lika bra, men ändå liksom. Jag hoppas innerligt att det går att lösa. Känner så stor ångest över detta
Det förstår jag att du gör, medicinen är ju väldigt viktig! Har faktiskt lite svårt för att förstå just det här med att mediciner blir restade titt som tätt....
 
Det förstår jag att du gör, medicinen är ju väldigt viktig! Har faktiskt lite svårt för att förstå just det här med att mediciner blir restade titt som tätt....
Jag har aldrig varit med om det förut. Min bror har åxå epilepsi och han har heller inte råkat ut för att medicinerna har restas. Däremot krångel med licenser. Jag förstår faktiskt inte hur mediciner kan hålla på att restas. Vissa är ju livsviktiga.
 
Det här måste vara en kupp! Nu får jag inte ens se material från landets public service längre! Är det för att jag bor i Skottland va? Som inte räknas på riktigt va? För det är ju inte England va? Va va va va va? 😤

Screenshot 2022-09-15 at 20.25.13.webp



:laugh:
 
Idag är jag mycket grinig på Cmore. Köpte för ett tag sedan, via Tidningskungen, kampanj på ett år.
Idag är sista dag att lösa in den så knappar in koden. Får felkod :mad:
Jahapp, provar på plattan istället där jag kommer fram till att fylla i mejl och lösenord. Loggar sedan in i appen där det ändå står att jag inte har något aktivt paket :cautious:

Ringer kundtjänst där en synnerligen dryg individ arbetar. Han säger att jag måste göra det på en dator. Jag frågar varför den informationen inte framgår. Han tycker att de inte kan skriva ut vilka enheter det inte funkar på :confused:
Väldigt märkligt eftersom det ibland står på olika saker att det bara funkar via dator, inte mobil eller platta. Det klarar tydligen inte Cmore av.

Jag frågar hur man gör om man inte har en dator men det var tydligen inte relevant.
Det krävs dessutom bank-id vilket gör att jag inte heller kan fixa det på jobbet.

Nåja, jag ber en datorägande kompis om hjälp men då blir det återigen felkod direkt. Antagligen eftersom systemet tycker att koden är använd :banghead:

Jag har nu skickat ett mycket sakligt och korrekt mejl där jag är tydlig med att jag förutsätter att de snarast löser detta.
 
Att min förkylning fortfarande är i full gång efter två veckor. När jag pratade med sköterskan på företagshälsovården idag (negativt på covid) trodde hon det var utmattning.
Min chef och bemanning tycker redan jag är mesig för att jag vill sova mer än fyra timmar mellan passen (trots att jag bara tagit en veckas semester och de flesta veckor jobbat sex dagar sen juni) så om jag blir sjuk längre nu kommer jag sönderstraffas.
Låter inte som en hälsosam arbetsplats där man blir straffad för att man är sjuk.
 
När man lyckas få en drös med utgifter ihopklumpade på kort tid 🙈

Transporten 1000
Service på bilen 5000
Veterinären 3000
🐶 3000
Granngården 2500

Jag hoppas det inte kommer något oförutsett också😂
Tur jag jobbade massa övertid i augusti 🙈

Känner så igen det där, har just betalat en dyr försäkringsräkning, och har tandläkaren och en service på bilen framför mig 🙈
 
Jag retar mig till vansinne på alla som uttalar namn på engelska som inte alls är engelska. Igår gjordes reklam för en film eller serie om Karen Blixen och hon som pratade verkade inte ha en aning om att författaren var dansk.
En ljudboksuppläsare och dennes producent verkade inte ha koll på att vi i Sverige har tradition att döpa om utländska kungligheter till deras latinska namn (undantag Charles III som slipper heta Karl) och uttalade konsekvent Jakob I/V av England/Skottland på engelska när han där heter James. Och dansken Munck fick heta Monk:(
En annan trend verkar vara att uttala W i början av namn på engelska trots att det är uppenbart att de är dekoration även om de det handlar om uttalar sina namn med svenskt v.
 
Jag retar mig till vansinne på alla som uttalar namn på engelska som inte alls är engelska. Igår gjordes reklam för en film eller serie om Karen Blixen och hon som pratade verkade inte ha en aning om att författaren var dansk.
En ljudboksuppläsare och dennes producent verkade inte ha koll på att vi i Sverige har tradition att döpa om utländska kungligheter till deras latinska namn (undantag Charles III som slipper heta Karl) och uttalade konsekvent Jakob I/V av England/Skottland på engelska när han där heter James. Och dansken Munck fick heta Monk:(
En annan trend verkar vara att uttala W i början av namn på engelska trots att det är uppenbart att de är dekoration även om de det handlar om uttalar sina namn med svenskt v.

Haha samma här!
Samma med uttryck. Jag blir smått tokig varje gång jag hör någon säga "dayschaa voo" om dèja vu :p
 
Att min förkylning fortfarande är i full gång efter två veckor. När jag pratade med sköterskan på företagshälsovården idag (negativt på covid) trodde hon det var utmattning.
Min chef och bemanning tycker redan jag är mesig för att jag vill sova mer än fyra timmar mellan passen (trots att jag bara tagit en veckas semester och de flesta veckor jobbat sex dagar sen juni) så om jag blir sjuk längre nu kommer jag sönderstraffas.
Orimliga krav från chefen, låter helt naturligt att må dåligt under dom förutsättningarna.
 
Jag retar mig till vansinne på alla som uttalar namn på engelska som inte alls är engelska. Igår gjordes reklam för en film eller serie om Karen Blixen och hon som pratade verkade inte ha en aning om att författaren var dansk.
En ljudboksuppläsare och dennes producent verkade inte ha koll på att vi i Sverige har tradition att döpa om utländska kungligheter till deras latinska namn (undantag Charles III som slipper heta Karl) och uttalade konsekvent Jakob I/V av England/Skottland på engelska när han där heter James. Och dansken Munck fick heta Monk:(
En annan trend verkar vara att uttala W i början av namn på engelska trots att det är uppenbart att de är dekoration även om de det handlar om uttalar sina namn med svenskt v.

Karl Fejser :D
Retar gallfeber på mig.





(Karl Fazer)
 
Stör mig på att jag hade hämtat alla hämtningar och inte hade något mer att göra, så tagit lunch. Företagen stänger 13 med undantag för vissa.

När jag sitter och käkar dimper det in en bokning på ett företag jag redan vart på och som stänger 13, har släpet kopplar och med det lastbilen jag har är det inte jättesmidigt med släp där.

Så stör mig att jag efter att lunchen är slut koppla av släpet, eller om jag ska testa och ta med det.
Jag vet att det går med en boggi lastbil och släp att köra in där. Jag har bara en två axlad lastbil, som behöver mer plats än en boggi bil för att ta sig därifrån.

Så nu velar jag hur jag vill göra.
Köra på säkert kort eller köra friskt vågat hälften vunnet. 🙈
 
Stör mig på att jag inte vet vilken storlek jag ska ha i jackan jag beställde igår så nu köpte jag två olika storlekar och rimligtvis är det en av dom jag passar i men det innebär att jag ligger ute med pengar. Samma sak med jackorna jag köpte förra veckan som jag skulle gått till affären och lämnat tillbaka med men inte kunnat pga covid så ligger ute med 3000 kr nästan. Är ju en hel djungel att veta storlek när det skiljer så mycket. Kan dom inte bara hålla sig till samma storlekar så man vet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 248
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
27 928
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 700
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 263
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp