Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på restad medicin på Apoteket. Nu har jag så jag klarar mig ett tag till, men hoppas det inte varar länge, det är en av mina EP-mediciner, och även om jag ger den skulden för mitt håravfall så vill jag inte behöva byta rakt av pga medicinkris.

Jag stör mig på att favoritkollegan sagt upp sig, hon ska börja jobba natt på akuten. Är så glad för hennes skull och tror det kommer göra henne gott! Samtidigt vill jag inte att hon ska sluta, OCH jag vill följa med henne!!! Det är två ställen jag alltid velat jobba på- Rättsmedicinalverket och akuten.....

Det får mig att må så sjukt dåligt också, för det är så stressigt på jobbet nuförtiden. Underbemannat fortfarande, två nya som börjar om några veckor (stress för att vi måste lära upp dem, det tar tid) och så ska Bästa Personen sluta så ytterligare en ny till! Ännu mer stress!
 
Jag spelar just nu igenom en DLC till ett spel på PS4. Bra så. Sen, när jag nästan är klar med det så hittar PS4an inte längre mina DLCer till spelet!

Jag har försökt ungefär allt (omstarter, ominstallation, restore licences osv osv) förutom att höra av mig till supporten och jag vill inte höra av mig till supporten. Jag vill spela mitt spel!
 
En bekant delar massa politisk smörja på Facebook (typ att det är MPs fel att elen är dyr och sånt). Jag kunde inte hålla mig utan svarade att det är fascinerande hur ett så litet parti kan ha sån internationell makt.
Nu stör jag mig på att bekanten gick totalt bananas och började kalla mig en massa olämpliga saker. Jag blev förvånad, hen har alltid varit så trevlig irl.

Nu plockade jag bort hen från min vänlista.
Samma med en bekant som sa att folk som röstar rött borde få hemorrojder. Men sure, det är the woke left som är kränkta snowflakes 😂 Hon rök också, vill ha lite högre nivå än så.
 
"Hon la tummen över England på kartan och kunde täcka nästan allt, utom Cornwall och Yttre Hebriderna".

Yttre Hebriderna tillhör då alltså Skottland och/eller Storbritannien, inte England. Det kan man ju tycka att en brittisk författare borde ha koll på (och helst en icke-brittisk författare också). :banghead:
 
"Hon la tummen över England på kartan och kunde täcka nästan allt, utom Cornwall och Yttre Hebriderna".

Yttre Hebriderna tillhör då alltså Skottland och/eller Storbritannien, inte England. Det kan man ju tycka att en brittisk författare borde ha koll på (och helst en icke-brittisk författare också). :banghead:
Översatt? Ser för ofta att det översätts helt uppåt väggarna. UK till England osv.
 
Stör mig något på att jag beställde hem lite nu på kvällningen. Var något fundersamnär jag inte hittade allt som jag kollade på häromdagen. Efter jag beställt och fått bekräftelsen inser jag att jag beställt från en återförsäljare och inte från företaget direkt... Tyckte det ju var så bra då företaget ligger i närområdet så ville stötta.
Sidorna var väldigt lika i utseende både menyer och färgmässigt.

Inget å göra åt såhär i efterhand. Men något störigt är det allt. Ska nog undvika göra beställningar sent istället för att sova tror jag allt. 😅
 
"Hon la tummen över England på kartan och kunde täcka nästan allt, utom Cornwall och Yttre Hebriderna".

Yttre Hebriderna tillhör då alltså Skottland och/eller Storbritannien, inte England. Det kan man ju tycka att en brittisk författare borde ha koll på (och helst en icke-brittisk författare också). :banghead:
Innan jag läste din kommentar under såg jag för mig något anekdotiskt sammanhang med statschefer för x hundra år sedan som typ pekar ut "detta land ska jag regera över" utan att ha direkt pejl på vad det motsvarar för verklighet där utanför kartan. Så för att tummen är för stor/kartan för liten kommer alltså en massa mer än landet inom Englands gränser med på köpet och då är det naturligtvis kungens tumme som gäller först. Samtidigt som det ger en halvmytisk förklaring till varför det blir som det brukar vara, att utkanterna består av egensinniga lokalbor som inte ger så mycket för centralmaktens ord.

Ok, så det är bara en beskrivning av någon enklare nutidsscen? Men då börjar jag seriöst fundera på hur anatomin på en normal tumme går ihop med påståendet, så jag var tvungen att plocka fram en karta. Man kan rätt enkelt täcka England och få Cornwall utanför. Men ska man täcka merparten av Skottland så följer både Cornwall och Wales med om man ska göra det på någorlunda naturligt vis. Ett vanligt tumavtryck blir för brett om det ska räcka till norra Skottland samtidigt, om man inte medvetet ska mecka in det i en konstig vinkel och nästan lägga fingret ner.

:rofl:
 
Att jag inte vet om jag ska till Previa idag, har det uppskrivet i almanackan på jobbet, men inte fått nåt påminnelsesms som jag brukar.
Har ringt i morse och lämnat ett meddelande, ingen återkoppling... testat ringa nu... inget svar :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 237
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 740
Senast: Linta
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 699
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 262
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp