Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
73900EC3-27CE-42F2-9953-12E58B5D70D8.webp

Om man måste sätta en klisterlapp med ingredienser på paketet kan man väl sätta den över den befintliga ingredienslistan och inte över... instruktionerna 💀
(det står på engelska på klisterlappen också så inget går förlorat av att sätta den till höger)
 
Jag stör mig på att jag vill flytta men inte kan ännu.
Jag stör mig på att jag är vuxen och måste ta ansvar- jag menar, varför inte bara ta ledigt från jobbet, packa väskan med campingprylar och tält och koppla hunden och bege mig i väg, det verkar ju allmänt vara så man gör nuförtiden, gör vad man känner för när man känner för det utan att ens ta ansvar osv.
Jag stör mig på det ostrukturerade i jobbet.
Jag stör mig på vissa människor som bara babblar, konstant.
 
Pluggade in apparaten att ta bort tapeter med i ett annat uttag idag och då slog jordfelsbrytaren ifrån. Nu kan jag inte få igång den igen.
 
En bekant delar massa politisk smörja på Facebook (typ att det är MPs fel att elen är dyr och sånt). Jag kunde inte hålla mig utan svarade att det är fascinerande hur ett så litet parti kan ha sån internationell makt.
Nu stör jag mig på att bekanten gick totalt bananas och började kalla mig en massa olämpliga saker. Jag blev förvånad, hen har alltid varit så trevlig irl.

Nu plockade jag bort hen från min vänlista.
 
En bekant delar massa politisk smörja på Facebook (typ att det är MPs fel att elen är dyr och sånt). Jag kunde inte hålla mig utan svarade att det är fascinerande hur ett så litet parti kan ha sån internationell makt.
Nu stör jag mig på att bekanten gick totalt bananas och började kalla mig en massa olämpliga saker. Jag blev förvånad, hen har alltid varit så trevlig irl.

Nu plockade jag bort hen från min vänlista.
Märkligt sådant där. Jag har ett par gånger ifrågasatt bekantas inlägg som inte riktigt kan stämma, och stämningen har därefter blivit mycket kylig, alternativt har jag fått skäll.
Varför postar man grejer som helt klart är hittepå, och blir sedan sur då någon påpekar det?
 
Märkligt sådant där. Jag har ett par gånger ifrågasatt bekantas inlägg som inte riktigt kan stämma, och stämningen har därefter blivit mycket kylig, alternativt har jag fått skäll.
Varför postar man grejer som helt klart är hittepå, och blir sedan sur då någon påpekar det?
Precis. Om man postar skräp måste man väl ändå vara beredd på att någon säger ifrån.

Jag brukar bara scrolla förbi sånt men nu känner jag att jag kanske borde bita ifrån oftare.
 
Varför postar man grejer som helt klart är hittepå, och blir sedan sur då någon påpekar det?
För att man tror på det själv? Min ungdomsvän som lade upp knepiga inlägg och länkar med diverse konspirationsteorier kring corona och vaccinet trodde väl förmodligen på det hon skrev. Och, ja, hon blev mäkta irriterad om någon vågade ifrågasätta det hon kallade för sanningen. Det har sedan fortsatt med diverse konstigheter kring klimatet, också där helt osannolika påståenden och länkad information från de som predikar "sanningen".
 
På samma tema som att jag äter för mycket glass. Jag SNUSAR ihjäl mig alltså. Maniskt snusande dygnets alla timmar! Och starkaste snuset så klart.
 
För att man tror på det själv? Min ungdomsvän som lade upp knepiga inlägg och länkar med diverse konspirationsteorier kring corona och vaccinet trodde väl förmodligen på det hon skrev. Och, ja, hon blev mäkta irriterad om någon vågade ifrågasätta det hon kallade för sanningen. Det har sedan fortsatt med diverse konstigheter kring klimatet, också där helt osannolika påståenden och länkad information från de som predikar "sanningen".
De inlägg jag påpekade handlade bland annat om att lök är giftig då den drar till sig gifter eller virus eller vad det nu var, och hur farligt det är att dricka kallt vatten. Så inte ens några av de vanliga konspirationsgrejerna utan bara struntprat.

Och så gången då jag undrade hur personens ständiga prat om att leva i fattigdom pga arbetsoförmåga och låga bidrag passade ihop med alla poster med nya mobiler, diverse annan snordyr elektronik, märkeskläder, ny bil osv. Den frågan var tydligen känslig eftersom jag blev blockerad. 🙄
 
Tänkte att surfa är väl ändå något en gör ute i naturen, strongt att hålla på med det även in på hösten! Sen föll poletten ner :D
Som gift med en surf-nörd gör jag här ett litet inpass och informerar om att den surfing som görs på bräda i havet faktiskt är som bäst på hösten/vintern i vår del av världen eftersom de bästa vågorna blir till när det det ligger en rejäl storm ute till havs någonstans och skapar "oreda" i havet.

En annan tycker att den sortens surfing som görs på skärm är betydligt mer passande en decemberdag när det är +3 ute, haglar på tvären och blåser så att man knappt kan stå upprätt, men det är bara jag det :cautious:
 
Visa bifogad fil 100107
Om man måste sätta en klisterlapp med ingredienser på paketet kan man väl sätta den över den befintliga ingredienslistan och inte över... instruktionerna 💀
(det står på engelska på klisterlappen också så inget går förlorat av att sätta den till höger)
Haha tror jag stått och kämpat med just ett sånt paket. Yuzu-smak? Blev dödligt sugen nu.
Som gift med en surf-nörd gör jag här ett litet inpass och informerar om att den surfing som görs på bräda i havet faktiskt är som bäst på hösten/vintern i vår del av världen eftersom de bästa vågorna blir till när det det ligger en rejäl storm ute till havs någonstans och skapar "oreda" i havet.

En annan tycker att den sortens surfing som görs på skärm är betydligt mer passande en decemberdag när det är +3 ute, haglar på tvären och blåser så att man knappt kan stå upprätt, men det är bara jag det :cautious:
Åh, är din man en sån alltså? Hurtbulletypen?
Jag önskar eventuellt att jag var sån, men tror jag får erkänna att jag hellre stannar hemma med dig och din sambo!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 233
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 698
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 694
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 258
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp