Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm, kan helt klart vara värt att kolla upp! Inget ser konstigt ut i proppskåpet, men en gång när strömmen gick tidigare i år så var man tvungen att fixa något i källaren för att få igång allt i lägenheten.
Min tvättmaskin var nämligen död en dag, och visade sig vara någon propp i huvudskåpet som var nere i porten som gått. Den byttes och sen var allt igång igen.
 
Jag surfar så mycket att det brukar bränna i ögonen och rinna. Vill surfa mindre och vara ute i naturen i stället men det är så bekvämt hemma med internet och tv.
 
I morgon ska de stänga av vattnet här i ca tre timmar. Jag har tappat upp vatten i två hinkar så jag kan spola.

Hmm … varför skriver jag om det i den här tråden? Stör mig inte på det direkt.
 
Stör mig som fan på Telenor. Beställde via dom ny iPhone. Nu har de lagt detta som en månadsavbetalning. Jag ringde in och sa att jag vill betala telefonen på EN faktura. Nej då måste jag först betala första fakturan på delbetalningen, SEN måste jag RINGA in för att via telefon begära en slutfaktura. HUR svårt ska det vara? 😅
 
Dagens andra jobbstörning är bara tre bokstäver - UPS. Detta speditionsföretag som envist biter sig kvar i 1900-talets början i allt de företar sig, visar gång på gång att de är tydligt sämst i klassen. På riktigt, empirin över uteblivna upphämtningar, uteblivna aviseringar, felleveranser etc är närmast komisk och sätter UPS i en alldeles egen nivå av uselhet.
Jaha, så ni vill inte ha pappersfaktura? Då får ni logga in här i kundportalen och hämta fakturorna själva. E-faktura? Nej, men vi kan skicka fakturorna på pdf i lösenordsskyddat mail. :banghead:
(Vi vill bara få in fakturorna direkt i systemet utan att behöva hantera dom manuellt, det klarar nästan alla leverantörer av. Men inte UPS, fullkomligt hopplösa)
 
Jaha, så ni vill inte ha pappersfaktura? Då får ni logga in här i kundportalen och hämta fakturorna själva. E-faktura? Nej, men vi kan skicka fakturorna på pdf i lösenordsskyddat mail. :banghead:
(Vi vill bara få in fakturorna direkt i systemet utan att behöva hantera dom manuellt, det klarar nästan alla leverantörer av. Men inte UPS, fullkomligt hopplösa)
Fraktsedel för paketet som ska hämtas? Behövs inte, det har budet med sig och sätter på. Hur budet vet vilket paket som skall vart? Öh... "det vet budet".

Fast OM budet skulle vara osäker på vilket av flera paket som skall vart, så får h*n inte ringa och fråga. För UPS budchaufförer skall inte ha mobiltelefon. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 233
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 698
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 694
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 258
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp