Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma med mina marshmallows. Jag gör med gelatinpulver och det har alltid blivit jättebra. Nu stelnar det inte längre. Första gången trodde jag att gelatinet var för gammalt så jag köpte nytt. Samma där. Köpte nytt igen och fortfarande likadant. Det stelnar inte tillräckligt. Så nu har jag gett uppAtt kakorna jag bakade till jobbet igår bara dog i ugnen.
Samma recept som alltid. va i h-e, liksom?!?
Japp, och där är det taxerat som lantbruk fast utan uppdaterade uppgifter vilket är varför vi fått att vi ska deklarera för det. Det är en helt ny beteckning som de hade ett jäkla sjå med på Lantmäteriet att slutföra.Det är ju enkelt att gå in på skatteverkets hemsida och kolla om det är taxerat som småhus eller jordbruksfastighet.
Vi har ingen betesmark alls utan bara skog.3,6 hektar, dock är betesmarken inte över 2 hektar. Lantmäteriet vid avstyckning innan försäljning som sa att de ska gå som småhus med skog för eget hushållsbehov eller liknande. Alltså jag vet inte hur det ställer till det egentligen, men lånet från bank togs ju med förutsättning att det ses som vanlig villa och inte verksamhet (och det är så vi ser boendet också). Vi har god bankkontakt så tvivlar på att det förändrar något såhär i efterhand men jag känner mig lite lost. Typ, ska man behöva ange skog som endast gallras mindre för eget bruk? I need a drink.
Det har kanske ändrats. Vi köpte vårt torp 2017. Det hade då använts som fritidshus i en massa år. Det var taxerat som jordbruksfastighet redan då.Det är ingen fast gräns. Beror på hur mark/byggnader ser ut, användning osv. hur det ska klassificeras vid taxeringen. Men det finns en minsta gräns som man måste över för att få skapa nya lantbruksenheter (som jag numera tror ska vara höjd till mer än 2, kanske 4 ha?)
Från Skatteverket:3,6 hektar, dock är betesmarken inte över 2 hektar. Lantmäteriet vid avstyckning innan försäljning som sa att de ska gå som småhus med skog för eget hushållsbehov eller liknande. Alltså jag vet inte hur det ställer till det egentligen, men lånet från bank togs ju med förutsättning att det ses som vanlig villa och inte verksamhet (och det är så vi ser boendet också). Vi har god bankkontakt så tvivlar på att det förändrar något såhär i efterhand men jag känner mig lite lost. Typ, ska man behöva ange skog som endast gallras mindre för eget bruk? I need a drink.
Så det är första deklarationen som ska göras sedan fastigheten bildades?Japp, och där är det taxerat som lantbruk fast utan uppdaterade uppgifter vilket är varför vi fått att vi ska deklarera för det. Det är en helt ny beteckning som de hade ett jäkla sjå med på Lantmäteriet att slutföra.
Att svärmor dyker upp oannonserat och bara sätter sig i soffan. Jag vill ju bara ligga och chilla, inte ha gäster...
Eller sticka ännu mer.Lyckats beställa hem 900g garn istället för 300g.. Rejält mycket mer garn än jag tänkt.
Så nu måste jag skicka tillbaka.
Hade det varit ett annat garn hade jag gjort det, men detta är ett sockgarn med en massa färg. Finns bara ett visst antal färgglada sockar jag orkar sticka.Eller sticka ännu mer.
Årets julklappHade det varit ett annat garn hade jag gjort det, men detta är ett sockgarn med en massa färg. Finns bara ett visst antal färgglada sockar jag orkar sticka.