Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha!
Jag tänker att det låter skumt att använda ordet ”kött” om det är en vegansk produkt. Ser inte riktigt anledningen till det. Ingen vegetarian/vegan jag känner använder sig av de termerna.

Nu äter ingen jag känner färdigmat på det sättet men köper kanske veg-färs, ärt-färs eller vad det nu heter. Det behöver ju då inte heta ”vegetarisk köttfärs”
Som sagt, jag tycker det fyller en uppenbar språklig-matkulturell funktion. Enklare att säga att man lagat spagetti och köttfärssås än ”spagetti och ehhh vänta nu vad är det gjort på…jo mest ärta visst …spagetti och ärtfärssås!”
 
Jag har varit förkyld ett par dagar, och hostar, vilket gjort att min bäckenbotten sagt upp sig. Så nu måste jag se till att inte vänta för länge med att gå på toa, för då blir det så blött när jag hostar.

Alltså, vissa dagar undrar jag vad som är fördelarna med att vara kvinna.
 
Som sagt, jag tycker det fyller en uppenbar språklig-matkulturell funktion. Enklare att säga att man lagat spagetti och köttfärssås än ”spagetti och ehhh vänta nu vad är det gjort på…jo mest ärta visst …spagetti och ärtfärssås!”

Ok då tycker vi helt enkelt olika! :)
Jag tycker inte att det är så komplicerat alls. Jag specificerar sällan alla ingredienser ändå i maten jag lagar/äter
 
Många människor tänker ju inte så långt, utan om de ser att en vegan äter en hamburgare/glass/choklad säger de "Men äter du hamburgare/glass/choklad? Det är ju inte veganskt!". Tror många lägger sig till med vanan att vara tydliga med att det är veganskt från början så att de slipper diskutera huruvida de är hycklare/om all pasta innehåller ägg/om det verkligen går att göra växtbaserad majonnäs etc. och folk kan gå vidare med sina liv direkt istället.
Tänk om folk kunde låta bli att kommentera andras ätande!:rage:

Jag har fått kommentarer när jag klämt i mig några rutor choklad pga lågt blodsocker. Men ingen har sagt ett knyst om en rejäl portion potatismos. Bägge är rejält blodsockerhöjande.
 
Jag stör mig på att skådespelare alltid går runt med öppen mun?! Senaste var serien Sanditon på SVT, tror huvudpersonen hade stängd mun ungefär 3 min på hela säsongen.
Det enda jag tänker på är att de npg är duktiga flugfångare när de spatserar omkring på tv :angel:
Dom kanske är täppta i näsan allihop :D
 
  • Haha
Reactions: Sel
Jag stör mig på att skådespelare alltid går runt med öppen mun?! Senaste var serien Sanditon på SVT, tror huvudpersonen hade stängd mun ungefär 3 min på hela säsongen.
Det enda jag tänker på är att de npg är duktiga flugfångare när de spatserar omkring på tv :angel:

Jag har alltid öppen mun tror jag!
Dels för att jag TYP alltid pratar eller förbereder mig på att prata 😅
Men dels för att jag verkligen inte kan stänga munnen helt. Alltså jag kan ju såklart pressa ihop läpparna men det är liksom ingen vilsam ”pose för mig”.
Sen går jag ju inte runt och GAPAR såklart
 
Bestämde mig för att skicka tillbaka tangentbordet trots allt, efter att ha skrivit ett tag så får jag ju ont 🙃 Kan inte hålla på så! Det var ju fri frakt och fri retur. Stod det.

Efter mycket om och men får jag ett mail där de typ skriver att ”det är ganska dyrt att skicka tillbaka till oss så därför får du en gratis fraktsedel” typ. Som att de var snälla. Jaja, jag är väl nöjd ändå 🤷‍♀️
 
Just det! Tänkte se om Vigil igår, men det gick inte! Det kan jag också störa mig på :mad:

Och att min kompis är hos sin pojkvän i helgen och jag känner mig lite ensam. Även om vi såklart kan skriva med varann ändå :D Plus att han var lite dum mot henne innan hon åkte dit om en urfånig grej! DET är en rimlig störning!
 
Jag begriper inte vad det är för fel på min rygg. Det känns som att jag sträckt en ryggmuskel på vänster sida, ganska så mitt på, men att belasta muskeln gör inte ont, däremot gör det ont att sitta eller stå en längre stund, även om jag rör mig och inte är statisk. Värken försvinner på natten medan jag ligger ned och sover och kommer sen tillbaka en stund efter att jag klivit ur sängen... När jag står eller sitter hittar jag ingen position som dämpar värken, den är konstant oavsett hur jag håller kroppen eller rör mig...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 219
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 616
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 691
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 251
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp