Stör mig på att jag är hungrig men istället för att fundera på att äta lunch lägger pussel eftersom jag "ska bara" hela tiden och plötsligt ser massor av bitar som borde höra ihop...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att det där ALLTID har varit ett problem, och jag förstår ärligt inte hur folk tänker när de tycker att det är okej att ta upp mer en ett säte i en fullsatt buss/fullsatt tåg. Om man vill kunna ha en väska på sätet bredvid sig får man köpa biljett till väskan, tänker jag....Tillbaka till den gamla störningen ”folk som har sina väskor på sätet bredvid” trots att vi nu anses ska ha normalläge i kollektivtrafiken igen.
Men ja. Väskor på sätet är väl normalläge då.
Men jag blir orimligt provocerad av dessa stönar och suckar och sura blickar av att behöva flytta på dem när bussen är mer än fullsatt.
Och såklart är det ingen som flyttar väskan före de blir ombedda. Gah!
Ja, därav ”tillbaka till den gamla” störningenJag tycker att det där ALLTID har varit ett problem, och jag förstår ärligt inte hur folk tänker när de tycker att det är okej att ta upp mer en ett säte i en fullsatt buss/fullsatt tåg. Om man vill kunna ha en väska på sätet bredvid sig får man köpa biljett till väskan, tänker jag....
Gammalt bakpulver/bikarbonat?Att kakorna jag bakade till jobbet igår bara dog i ugnen.
Samma recept som alltid. va i h-e, liksom?!?
Hur många hektar? Vårt torp med 2 hektar är taxerat som lantbruk. Och det är väl där gränsen går.Att jag fått mail om att deklarera för vårt lantbruk när jag är ganska säker att vi köpt den som småhusenhet. Color me confused
Det är ingen fast gräns. Beror på hur mark/byggnader ser ut, användning osv. hur det ska klassificeras vid taxeringen. Men det finns en minsta gräns som man måste över för att få skapa nya lantbruksenheter (som jag numera tror ska vara höjd till mer än 2, kanske 4 ha?)Hur många hektar? Vårt torp med 2 hektar är taxerat som lantbruk. Och det är väl där gränsen går.
3,6 hektar, dock är betesmarken inte över 2 hektar. Lantmäteriet vid avstyckning innan försäljning som sa att de ska gå som småhus med skog för eget hushållsbehov eller liknande. Alltså jag vet inte hur det ställer till det egentligen, men lånet från bank togs ju med förutsättning att det ses som vanlig villa och inte verksamhet (och det är så vi ser boendet också). Vi har god bankkontakt så tvivlar på att det förändrar något såhär i efterhand men jag känner mig lite lost. Typ, ska man behöva ange skog som endast gallras mindre för eget bruk? I need a drink.Hur många hektar? Vårt torp med 2 hektar är taxerat som lantbruk. Och det är väl där gränsen går.
Det är ju enkelt att gå in på skatteverkets hemsida och kolla om det är taxerat som småhus eller jordbruksfastighet.3,6 hektar, dock är betesmarken inte över 2 hektar. Lantmäteriet vid avstyckning innan försäljning som sa att de ska gå som småhus med skog för eget hushållsbehov eller liknande. Alltså jag vet inte hur det ställer till det egentligen, men lånet från bank togs ju med förutsättning att det ses som vanlig villa och inte verksamhet (och det är så vi ser boendet också). Vi har god bankkontakt så tvivlar på att det förändrar något såhär i efterhand men jag känner mig lite lost. Typ, ska man behöva ange skog som endast gallras mindre för eget bruk? I need a drink.