Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som kör om i snigelfart. Ja, det är 100 men snälla kör lite fortare så fler hinner om.
Eller, de som kör 80 på 100-sträcka. Jag väntade länge på att hen skulle gasa upp, men då hen inte gjorde det så började jag omkörning i 100km/h. Precis då jag kommer upp bredvid börjar hen gasa. Mer och mer och mer och sen börjar de komma bilar emot och jag fick verkligen tvinga tillbaka mig i egen fil. Fy satan vilken idiot! Hen körde alltså först 80 och då jag kör om gasar hen upp till 120.
 
Eller, de som kör 80 på 100-sträcka. Jag väntade länge på att hen skulle gasa upp, men då hen inte gjorde det så började jag omkörning i 100km/h. Precis då jag kommer upp bredvid börjar hen gasa. Mer och mer och mer och sen börjar de komma bilar emot och jag fick verkligen tvinga tillbaka mig i egen fil. Fy satan vilken idiot! Hen körde alltså först 80 och då jag kör om gasar hen upp till 120.
Alltså detta!!!! Varför gör folk så? Händer mig typ hela tiden! :banghead: :confused::banghead:
 
Är så SUR på Kronans apotek att jag postar min (första ever, i livet) negativa nätrecension här också:

Beställde produkter från nätet 2 sep, samtliga fanns i lager. Efter en vecka mailar kundtjänst om att en produkt hade felaktigt lagerstatus och därmed inte fanns i lager. Ok, tar bort den från beställningen. Nu 10 dgr senare är paketet fortfarande inte skickat (innehåller födelsedagspresenter) och kundtjänst gör ingenting för att snabba på processen utan har erbjudit mig en 50 kr rabattcheck på nästa köp. Inte helt klipskt av dem att förutsätta att det blir ett nästa köp
 
Är så SUR på Kronans apotek att jag postar min (första ever, i livet) negativa nätrecension här också:

Beställde produkter från nätet 2 sep, samtliga fanns i lager. Efter en vecka mailar kundtjänst om att en produkt hade felaktigt lagerstatus och därmed inte fanns i lager. Ok, tar bort den från beställningen. Nu 10 dgr senare är paketet fortfarande inte skickat (innehåller födelsedagspresenter) och kundtjänst gör ingenting för att snabba på processen utan har erbjudit mig en 50 kr rabattcheck på nästa köp. Inte helt klipskt av dem att förutsätta att det blir ett nästa köp
Tror du har rätt att avbryta/annullera ordern om de inte kan leverera inom utlovad tid.
Kolla på hallå konsuments hemsida.
Har också haft problem med dem, fick fel vara men de påstår att det är den jag beställt. Brukar alltid ta skärmbild när jag handlar på nätet men gjorde tyvärr inte det denna gång så kan inte bevisa att jag har rätt.
 
Hörde hovklapper i natt och mycket riktigt så var det mina hästar som var på väg någonstans! Hittade dem utanför huset, hade grimma på en och några äpplen i en jackficka så jag fångade in henne, gav dem lite äpplen och gick sedan tillbaka och stallade in dem innan jag gick hem igen för att sova.

Uppjagad efteråt, låg och läste lite och försökte sedan sova den ca 1,5 timme som var kvar av natten. Fikade, åkte till stallet och morgonfodrade men de får stå inne tills jag kommer hem från jobbet och ser hur hagen ser ut. Det är mycket vildsvin i farten men jag hade varken tid, ork eller lust att försöka laga ev stängsel i morse så de får stå inne och mumsa tills jag släpper ut dem i em i en annan hage. Jag kommer ta in dem i natt igen så jag kan sova lugnt, ev får de stå inne på nätterna resten av veckan då jag jobbar mycket. :cautious:
 
Tror du har rätt att avbryta/annullera ordern om de inte kan leverera inom utlovad tid.
Kolla på hallå konsuments hemsida.
Har också haft problem med dem, fick fel vara men de påstår att det är den jag beställt. Brukar alltid ta skärmbild när jag handlar på nätet men gjorde tyvärr inte det denna gång så kan inte bevisa att jag har rätt.

Alla produkter fanns i lager när jag beställde, noggrann med det. I torsdags skickade de mail om att en produkts lagerstatus var felaktig MEN VET DU VAD! Svaret på mitt mail från igår när jag krävde att ordern liksom skulle skickas någon gång kom imorse - och nu är det TVÅ produkter TILL som inte finns i lager 😅😅😅 Vilka pajasar
 
Alla produkter fanns i lager när jag beställde, noggrann med det. I torsdags skickade de mail om att en produkts lagerstatus var felaktig MEN VET DU VAD! Svaret på mitt mail från igår när jag krävde att ordern liksom skulle skickas någon gång kom imorse - och nu är det TVÅ produkter TILL som inte finns i lager 😅😅😅 Vilka pajasar
Men asså, vad är det för konstiga grejer du beställer egentligen?
 
Dörren till ett köpcentrum var onödigt hög och körde därför över min fot. Förutom att det gjorde uschligt ont så fick den fina skon märken från dörren :mad:
Jag fastnade en gång med klacken under en svängdörr som var för trång/snurrade för snabbt och rev bort bakre delen av sulan från skon. :mad:

Ironiskt att jag var på väg ut från ett studiebesök på "framtidens kontor" - företaget vi hade besökt hoppades att mina kollegor och jag skulle be vår arbetsgivare att anlita dem för att ordna motsvarande lokaler åt oss. "Nej alltså jobbet är påfrestande nog utan dödsfällor/förstörda kläder."
 
Dagens andra jobbstörning är bara tre bokstäver - UPS. Detta speditionsföretag som envist biter sig kvar i 1900-talets början i allt de företar sig, visar gång på gång att de är tydligt sämst i klassen. På riktigt, empirin över uteblivna upphämtningar, uteblivna aviseringar, felleveranser etc är närmast komisk och sätter UPS i en alldeles egen nivå av uselhet.
 
Stör mig på gårdagen när jag kom ut från affären, där stod en bil på tomgång. Blev inte bättre av att det stod kommunens namn på den. Visst det var biogas, men det är fortfarande max 1 min tomgångskörning här, sen känns det för övrigt dumt att inte snåla med gasen när den är så dyr… undra vem som får betala den räkningen i slutänden, säkert del av mina skattepengar… inte imponerad… :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 230
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 691
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 693
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 257
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp