Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag: Snälla Google, kan du visa mig bilder på eleganta höstdekorationer?
Google: 🙂
69262D51-C372-4015-AE1A-1D394CE506F8.webp
 
Kvinnan som precis band sin pyttelilla pomeranian utanför ICA på Fridhemsplan?! (För er som inte är bekanta med området så är alltså Fridhemsplan på helgkvällar så nära en no go-zone som vi har i det här landet). Hur tänker man?!
Fridhemsplan är verkligen ingen no go-zon, men redan för >20 år sedan såg jag en kille som försökte sno en schäfer på samma ställe men blev stoppad. Bara en idiot lämnar sin hund bunden ute i city. :banghead:
 
På att folk kommer till jobbet sjuka ”för de har ju testat negativt”.

1. Gå inte till jobbet om du är sjuk.
2. Du kan inte lita på snabbtestet för covid om det visar negativt
3. Ingen bryr sig om du har covid eller inte, även andra förkylningsvirus kan smitta.
Jag testade ju negativt för ett par tre veckor sen (dokumenterat i VGV-tråd.) Det kan ju ha varit något annat men det är först nu jag ens börjar kunna leva någorlunda normalt igen. Dvs. göra mer än en sak om dagen, gå upp för en trappa, formulera en vettig tanke. Andningsapparaten är fortfarande ganska kass. Det känns rätt covid-igt.
 
Jag testade ju negativt för ett par tre veckor sen (dokumenterat i VGV-tråd.) Det kan ju ha varit något annat men det är först nu jag ens börjar kunna leva någorlunda normalt igen. Dvs. göra mer än en sak om dagen, gå upp för en trappa, formulera en vettig tanke. Andningsapparaten är fortfarande ganska kass. Det känns rätt covid-igt.
Ja snabbtesterna är ju bara tillförlitliga vid positivt svar.
Håller tummarna för att du återhämtar dig!
 
Kvinnan som precis band sin pyttelilla pomeranian utanför ICA på Fridhemsplan?! (För er som inte är bekanta med området så är alltså Fridhemsplan på helgkvällar så nära en no go-zone som vi har i det här landet). Hur tänker man?!
Men gud. Bara för något år sedan någon fick sin chihuahua stulen ur en låst bil i närheten av mitt jobb. Att bara lämna bunden mitt i stan är som att be om att få sin hund stulen.
 
Ett par goda vänner som är veganer. Inte störigt i sig..men…men de måste alltid poängtera att maten som äts är VEGANSK. Vid resor osv kan det tex inte bara skrivas att ”vi har det superbra och har ätit så himla god mat” utan man skriver alltid tex att staden X var jättefin och den VEGANSKA burgaren man åt till middag idag var jättegod. Alla vänner vet ju att de är veganer och att maten som äts är vegansk. Hade ju blivit sjukt överraskad om det stod att hen ätit biff 🤔😅
Det är ungefär som när det står veganska köttbullar...
 
Förutom att det har visat sig totalt omöjligt för oss att låna till et hus, trots god ekonomi (har skrivit om det i husköpstråden), så stör jag mig på att mitt jobb igår gick ut med att det är infört ”helt och totalt” anställningsstopp, primärt pga elpriserna.

I dag sa min enda underordnade medarbetare upp sig.

Jag började som chef 1:a september.

Jag är totalt beroende av att ha en underordnad till att sköta den dagliga verksamheten och driften och till råga på allt innebär driften massor som jag inte alls är insatt i ännu.

Bra dag :up:. Inte 🤣.
 
Förutom att det har visat sig totalt omöjligt för oss att låna till et hus, trots god ekonomi (har skrivit om det i husköpstråden), så stör jag mig på att mitt jobb igår gick ut med att det är infört ”helt och totalt” anställningsstopp, primärt pga elpriserna.

I dag sa min enda underordnade medarbetare upp sig.

Jag började som chef 1:a september.

Jag är totalt beroende av att ha en underordnad till att sköta den dagliga verksamheten och driften och till råga på allt innebär driften massor som jag inte alls är insatt i ännu.

Bra dag :up:. Inte 🤣.

Fan vilket seg dag du. Och jobbig situation på många plan. Hoppas du får en bra helg iaf
 
Det är ungefär som när det står veganska köttbullar...
Det finns ju ganska bra anledningar till varför man kallat det exakt det.

Fundera lite på alternativen. Tycker du det är bättre att kalla dem 'veganska bullar' (för veganskt kött är ju bara tramsigt)? Eller kanske bara 'bullar' (eftersom veganmat inte ska hålla på och påpeka att den är vegansk utan bara vara det den är)? Men vänta, då blev det ju fikabröd. 'Växtbaserade små klot med hög proteinhalt som kan användas ungefär på samma sätt som köttbullar, till exempel ätas med snabbmakaroner och ketchup eller kokt potatis och brunsås' då?

... eller är det enklaste sättet att snabbt och smidigt förmedla för alla i en svensk matkultur vad det rör sig om att säga "veganska köttbullar"?
 
Tycker du det är bättre att kalla dem 'veganska bullar' (för veganskt kött är ju bara tramsigt)? Eller kanske bara 'bullar' (eftersom veganmat inte ska hålla på och påpeka att den är vegansk utan bara vara det den är)? Men vänta, då blev det ju fikabröd. 'Växtbaserade små klot med hög proteinhalt som kan användas ungefär på samma sätt som köttbullar, till exempel ätas med snabbmakaroner och ketchup eller kokt potatis och brunsås' då?

... eller är det enklaste sättet att snabbt och smidigt förmedla för alla i en svensk matkultur vad det rör sig om att säga "veganska köttbullar"?
Ja ikeas tex heter vell precis vad det är ärtbullar. Varför inte vad det är veganska bullar. Att det heter veganska köttbullar är helt fel tycker jag eller vegansk smördeg.
 
Ja ikeas tex heter vell precis vad det är ärtbullar. Varför inte vad det är veganska bullar. Att det heter veganska köttbullar är helt fel tycker jag eller vegansk smördeg.
Majoriteten jag ser i butik heter vegobullar. De flesta ställen jag ser att det kallas för veganska köttbullar är receptsamlingar på sidor som vänder sig till allätare. Detta gäller även för annat.

Samma gäller för de jag hör kalla det för veganska köttbullar och dylikt. Det är inte veganer som gör det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 212
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
549
· Visningar
27 433
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 685
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 247
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp