Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill flytta, söker lägenheter och får ibland visning. När man får erbjudandet så är det oftast en så där 3-4 dagar (inte arbetsdagar, dagar) innan man måste svara. De som ska visa lägenheten har heller inget att säga till om när detta sker så att de kan vara bortresta de dagarna, upptagna, sjuka osv. Många har heller inte någon aning om att det finns en deadline för oss som ska titta 'skulle du kunna komma nästa helg? eller veckan efter?'

Sjukt störigt.
 
Jag stör mig på att jag stör mig på de stora bitarna i min svampsoppa. Så himla barnsligt av mig! Köper man svampsoppa så får man väl för bövelen räkna med att det är just, pjta, svamp i. Mitt problem är dock att jag älskar smaken av svamp, men har svårt för den slemmiga konsistensen. Jag är därför ett stort fan av just svampsoppa eftersom bitarna brukar vara så små att man får all smak men ingen läbbig konsistens. Just denna soppa är det dock rejäla bitar i och då blir den genast mer svårsmält för mig.

Känner mig som en kräsen, tjurig femåring :angel:

Jag är exakt likadan!! Svampsmak är så gott, men jag får kväljningar av ex kantarelltoast 😂
 
Jag stör mig på att jag stör mig på de stora bitarna i min svampsoppa. Så himla barnsligt av mig! Köper man svampsoppa så får man väl för bövelen räkna med att det är just, pjta, svamp i. Mitt problem är dock att jag älskar smaken av svamp, men har svårt för den slemmiga konsistensen. Jag är därför ett stort fan av just svampsoppa eftersom bitarna brukar vara så små att man får all smak men ingen läbbig konsistens. Just denna soppa är det dock rejäla bitar i och då blir den genast mer svårsmält för mig.

Känner mig som en kräsen, tjurig femåring :angel:
Häll den genom en sil alternativt kör med en bra stavmixer!
 
Jag är exakt likadan!! Svampsmak är så gott, men jag får kväljningar av ex kantarelltoast 😂
Samma här! Min stackars pappa var så stolt över att kunna servera kantarelltoast när min man besökte Sverige för första gången. Dessvärre delar mannen min aversion mot svamp-konsistens och vi kunde inte alls ge maten den uppskattning den förtjänade :crazy:

Häll den genom en sil alternativt kör med en bra stavmixer!
Bra idé! Det får nog bli en omgång med stavmixern innan jag äter den sista portionen :up:
 
Röstfiske via telefonen! 🤬
Jag brukar inte svara på (för mig) okända nummer, men tänkte mig inte för pga halvsov i soffan och tänkte att det kanske var någon av de nya stallkompisarna jag inte hunnit lägga in i telefonboken. Nope! "Jag representerar x-partiet och bla bla bla..." Han blev snabbt avbruten av att jag sa att jag har NOLL intresse av att höra vad han har att säga. Det är ett av partierna jag aldrig skulle få för mig att rösta på pga står för långt ifrån mig. Inte blev jag mer vänligt inställd när jag fick samtal från dem...
Min systerdotter fick ett skumt sms från nån Ulf, med en länk till en video. :cautious:
(Ulf K)
 
Stör mig på att jag inte verkar kunna maila till outlock.com -adresser från min nya mail. Får delivery failure meddelandet. Sen stör jag mig på att jag är en boomer som inte fattar varför 😅
 
Jag tror dig, det är säkert något chips som är trasigt :(

BEC781E0-68D7-423F-9A5D-EEAC2068409F.webp
 
Stör mig på att youtube översätter video titlar till svenska som jag vet är på engelska. Jag har inte ens bett om att få de översatta, jag vill ha originalet. 😤

Å så stör jag mig på att jag inte hittar inställningen att stänga av det.
 
Ett par goda vänner som är veganer. Inte störigt i sig..men…men de måste alltid poängtera att maten som äts är VEGANSK. Vid resor osv kan det tex inte bara skrivas att ”vi har det superbra och har ätit så himla god mat” utan man skriver alltid tex att staden X var jättefin och den VEGANSKA burgaren man åt till middag idag var jättegod. Alla vänner vet ju att de är veganer och att maten som äts är vegansk. Hade ju blivit sjukt överraskad om det stod att hen ätit biff 🤔😅
 
Ett par goda vänner som är veganer. Inte störigt i sig..men…men de måste alltid poängtera att maten som äts är VEGANSK. Vid resor osv kan det tex inte bara skrivas att ”vi har det superbra och har ätit så himla god mat” utan man skriver alltid tex att staden X var jättefin och den VEGANSKA burgaren man åt till middag idag var jättegod. Alla vänner vet ju att de är veganer och att maten som äts är vegansk. Hade ju blivit sjukt överraskad om det stod att hen ätit biff 🤔😅
Många människor tänker ju inte så långt, utan om de ser att en vegan äter en hamburgare/glass/choklad säger de "Men äter du hamburgare/glass/choklad? Det är ju inte veganskt!". Tror många lägger sig till med vanan att vara tydliga med att det är veganskt från början så att de slipper diskutera huruvida de är hycklare/om all pasta innehåller ägg/om det verkligen går att göra växtbaserad majonnäs etc. och folk kan gå vidare med sina liv direkt istället.
 
Många människor tänker ju inte så långt, utan om de ser att en vegan äter en hamburgare/glass/choklad säger de "Men äter du hamburgare/glass/choklad? Det är ju inte veganskt!". Tror många lägger sig till med vanan att vara tydliga med att det är veganskt från början så att de slipper diskutera huruvida de är hycklare/om all pasta innehåller ägg/om det verkligen går att göra växtbaserad majonnäs etc. och folk kan gå vidare med sina liv direkt istället.
Så är det absolut, men i dessa fall är det inte tex en bild på mat - och förtydligande att ja. den är vegansk även om det inte syns utan bara ett upprepande om att allt som äts, eller ätits under ett tillfälle är veganskt.

Det vet vi ju… jag som vän till familjen och väl medveten om hur de äter är mer intresserad av om maten på resan var GOD? 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 212
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
549
· Visningar
27 433
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 685
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 247
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp