Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju bara ett sätt att skjuta upp problemet. Det är ju inte bara en månad som elräkningen beräknas vara hög :cautious:
Fast omfördela för de som har just eluppvärmningskostnader från vintermånader till sommarmånader kan ändå göra skillnad.
I alla fall i område 4 lär det vara rätt många månader som går att vara till stor del utan värme som kan användas till avbetalning.

Sen förstod jag det som att det också skulle ha en funktion att buffra tills andra ersättningssystem kommit på plats. Detta ska börja senast till novemberräkningen, medan högkostnadsskyddet planeras vara i bruk till decemberräkningen om jag minns rätt.
 
Fast omfördela för de som har just eluppvärmningskostnader från vintermånader till sommarmånader kan ändå göra skillnad.
I alla fall i område 4 lär det vara rätt många månader som går att vara till stor del utan värme som kan användas till avbetalning.

Sen förstod jag det som att det också skulle ha en funktion att buffra tills andra ersättningssystem kommit på plats. Detta ska börja senast till novemberräkningen, medan högkostnadsskyddet planeras vara i bruk till decemberräkningen om jag minns rätt.

Om vi gissar på att december till och med åtminstone mars blir riktigt dyra månader så hjälper det nog inte alla.
 
Jag har blandat ihop vilken tråd vi är i när saker om elen skrivs på olika ställen.
Lämnar den frågan här då jag tycker mer diskussion bör höra hemma i de andra trådarna. (om priserna resp. sparandet är det jag tänker på)
 
Skulle byta bord i vardagsrummet, hör hur det "nya" faller och att det låter kras :cautious: pappa ska se om han kan fixa!
20220908_142157.webp
 
Jag stör mig på att jag stör mig på de stora bitarna i min svampsoppa. Så himla barnsligt av mig! Köper man svampsoppa så får man väl för bövelen räkna med att det är just, pjta, svamp i. Mitt problem är dock att jag älskar smaken av svamp, men har svårt för den slemmiga konsistensen. Jag är därför ett stort fan av just svampsoppa eftersom bitarna brukar vara så små att man får all smak men ingen läbbig konsistens. Just denna soppa är det dock rejäla bitar i och då blir den genast mer svårsmält för mig.

Känner mig som en kräsen, tjurig femåring :angel:
 
Jag stör mig på att ”pain by Numbers” tar så orimligt långt tid att få från att man beställt det! Flera veckor!!!

Stör mig också på att jag hade TRE pain by Numbers att göra men under det halvår som jag satt tvångsintagen på LVM så har färgerna torkat ihop totalt och blivit till en gummi bit=går inte att använda! TRE stycken rakt i papperskorgen 😢😢😢
 
Jag stör mig på att ”pain by Numbers” tar så orimligt långt tid att få från att man beställt det! Flera veckor!!!

Stör mig också på att jag hade TRE pain by Numbers att göra men under det halvår som jag satt tvångsintagen på LVM så har färgerna torkat ihop totalt och blivit till en gummi bit=går inte att använda! TRE stycken rakt i papperskorgen 😢😢😢
Det är ju det ultimata tids fördrivet!!!
 
Jag stör mig på att ”pain by Numbers” tar så orimligt långt tid att få från att man beställt det! Flera veckor!!!

Stör mig också på att jag hade TRE pain by Numbers att göra men under det halvår som jag satt tvångsintagen på LVM så har färgerna torkat ihop totalt och blivit till en gummi bit=går inte att använda! TRE stycken rakt i papperskorgen 😢😢😢
Hade sånt när jag var liten. Min favorit hade flera såna färger som torkade till "gummi". Jag var så besviken för tavlorna som skulle målas var så grymt fina.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 207
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
27 202
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 683
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 246
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp