Stör mig på att jag suttit hela långa dagen med ett och samma skolarbete och jag kommer ingenstans. Det går så trögt!
Men mest av allt stör jag mig på den så kallade sjukvården här. Jag ringde vc igår för att få (trodde jag) en läkartid för min evighetshosta som aldrig ger sig. Jag har nu hostat som tusan och varit sjuk om och om igen sedan oktober. Svaret jag fick igår var att läkarna var sjuka så de skulle göra nya scheman och återkomma om tid under eftermiddagen alternativt idag på morgonen. Vid 11 hade jag fortfarande inte hört ett ljud så bokade en ny telefontid idag vid 14, fortfarande med förhoppning att få en jädra läkartid. Men nej, fick prata med en stressad ssk som bara kastade ur sig att det var hon som skulle ha ringt när jag ifrågasatte varför de inte hört av sig som utlovat. Fick ingen ursäkt, ingen förklaring ingenting. Det enda jag fick var att ssk hade fått tag i en läkare på telefon, vilken har jag ingen aning om, som tydligen var hemma. Han hade då sagt, utan att någonsin ha träffat mig, pratat med mig, läst min journal osv osv, att hostan antagligen kom från magen så jag skulle ta omeprazol i två veckor
Ursäkta?
Jag har inte några som helst problem med magen, halsbränna, sura uppstötningar eller någonting som gör att jag skulle vara i behov av det. Men tydligen är det något nytt påhitt de kör med vid långvarig hosta. Jag skulle alltså i princip kunna gå runt med lunginflammation som inte blir behandlat för att man ska äta omeprazol först, innan man kanske får ett jäkla läkarbesök. Så ja, jag får väl försöka trolla med knäna och lösa skiten själv då.