Störiga saker vi stör oss på, del 38

O'learys här har fruktansvärd mat 😅 vi brukar vara där och bowla, men då äter vi nån annanstans innan eller efter!
Jag tänker det är olika från Stad till Stad, men i AW syfte så kan det ju bli hit or miss. Jag tänker väl lite att alla O'learys i Sverige kan väl inte ha äcklig mat eller? Har inte varit på O'learys på år och dagar.

Jag har aldrig fått dålig mat på Pinchos iaf 😅

Båda ställena tycker jag är så otroligt ojämna i både kvalitet och service så jag kan förstå att man inte hade velat betala ur egen ficka. Bjuder jobbet så skiter jag nog i vilket ställe vi går till ^^
Eller hur! Precis så jag resonerar med. Men reaktionen var typ "ah vi kan aboslut inte äta där" typ. Som sagt så betalar jobbet på budget är begränsat.

Ljudet i mina hörlurar funkar inte ihop med Teams och Zoom. Jag har bytt ljudkälla och allt men nåt ljud får jag inte. Hör allt annat som händer i datorn, mailpling och sånt störigt.
Har du flera skärmar? Jag måste ha teams på laptopskärmen för att få ljud, har jag den på nån extern skärm blir det inget ljud (fråga inte mig hur eller varför)

Har du flera skärmar? Jag måste ha teams på laptopskärmen för att få ljud, har jag den på nån extern skärm blir det inget ljud (fråga inte mig hur eller varför)
Så kanske det kan vara. Jag hade mötet på den stora skärmen, kanske finns ett samband :idea:

Jag tänker det är olika från Stad till Stad, men i AW syfte så kan det ju bli hit or miss. Jag tänker väl lite att alla O'learys i Sverige kan väl inte ha äcklig mat eller? Har inte varit på O'learys på år och dagar.

Jag har aldrig fått dålig mat på Pinchos iaf 😅
Jag tycker ju att personen som klagar kan väl själv komma med ett förslag då?

Håller på att planera en AW med jobbet (typ teamaktivitet mm) vart jobbet betalar, så budget är begränsat. Så grupp brainstorming, den ena människan får det till att låta som man absolut inte kan käka på varken O'learys eller Pinchos (typ äckligt) och jag bara sitter här och undrar vad det är för fel på dom ställen? :confused:

Bara blev lite stört av hur man kan ha en sån snoffsig attityd kring dessa ställen- för mig är det såna där typiska AW ställen.
Tänker själv att de är jättebra AW-ställen ju. Olika mat att välja på, ok budget och möjlighet att ta både en öl eller drink om man vill - och (på O'Learys) tex bowla eller köra shuffleboard.

Stör mig på att jag suttit hela långa dagen med ett och samma skolarbete och jag kommer ingenstans. Det går så trögt!

Men mest av allt stör jag mig på den så kallade sjukvården här. Jag ringde vc igår för att få (trodde jag) en läkartid för min evighetshosta som aldrig ger sig. Jag har nu hostat som tusan och varit sjuk om och om igen sedan oktober. Svaret jag fick igår var att läkarna var sjuka så de skulle göra nya scheman och återkomma om tid under eftermiddagen alternativt idag på morgonen. Vid 11 hade jag fortfarande inte hört ett ljud så bokade en ny telefontid idag vid 14, fortfarande med förhoppning att få en jädra läkartid. Men nej, fick prata med en stressad ssk som bara kastade ur sig att det var hon som skulle ha ringt när jag ifrågasatte varför de inte hört av sig som utlovat. Fick ingen ursäkt, ingen förklaring ingenting. Det enda jag fick var att ssk hade fått tag i en läkare på telefon, vilken har jag ingen aning om, som tydligen var hemma. Han hade då sagt, utan att någonsin ha träffat mig, pratat med mig, läst min journal osv osv, att hostan antagligen kom från magen så jag skulle ta omeprazol i två veckor O_o Ursäkta?

Jag har inte några som helst problem med magen, halsbränna, sura uppstötningar eller någonting som gör att jag skulle vara i behov av det. Men tydligen är det något nytt påhitt de kör med vid långvarig hosta. Jag skulle alltså i princip kunna gå runt med lunginflammation som inte blir behandlat för att man ska äta omeprazol först, innan man kanske får ett jäkla läkarbesök. Så ja, jag får väl försöka trolla med knäna och lösa skiten själv då.

Tänker själv att de är jättebra AW-ställen ju. Olika mat att välja på, ok budget och möjlighet att ta både en öl eller drink om man vill - och (på O'Learys) tex bowla eller köra shuffleboard.
ja alltså hela attityden kring ställen där gjorde typ att jag blev mindre sugen på AW alls. Tyvärr har denna personen och en annan i teamet lite sådär "mean girls/mobbare" fasoner. Som tur är jobbar dom dock på annan ort så inte någon jag råker ut för i person så ofta. Men dom två snackar mycket skit om andra i teamet och drar med en 3 person i skitpratet. Dock brukar jag bara ignorera det. Hur jag vet det är hur dom pratade skit om en annan kollega inför mig när jag nyanställd och gjorde nar av dennas kompetens 🤷‍♀️

Dom har det också med att himla med ögonen etc (på kamera). väldigt många såna signaler hela tiden.

Tråkigaste med den situationen är att det inte går att göra något åt.- Jag älskar jobbet därutöver och dom andra kollegorna är super härliga. min teamleader vet om det, men brukar ignorera dom med. Då det inte finns såna "konkreta bevis" så kan man inte göra något åt det. Men dom har defintivt översittare fasoner och ibland slänger dom kängor mot mig som är nyast i teamet som jag brukar strunta i och ignorera.

Typ som idag gällande en sak jag hållit på med, som jag har haft hjälp av andra duktiga kollegor, som går vidare till chef/utvecklingsteamet då det är en bugg i en nyare version av vårt system, som ställer till problem så frågor denna personen om vilken version jag har lagt till på kunden som drabbats. Inget mer, men typ skall kontrollera jag har "gjort rätt". Personen har inte sagt något annat under hela dagen, eller ens varit involverat i saken, men skall ändå lägga sig i min case, fast personen inte hjälpt mig öht. min teamleader har varit involverat i saken innan jag eskalerade den och en annan kollega kollade med mig i systemet igår. Bara varför skall personen öht ställa mig den frågan? typ som denna ville dubbeltkolla om jag hade lagt på fel version, vilket jag inte har. Men det är inte denna människans jobb öht att kolla dessa saker, utan behövs detta är det vår team leader eller en av "seniors" i mitt team som gör detta. Denna människan började 1 år innan mig och är väldigt ny med. Kan aldrig svara på frågor etc, utan som sagt oftast team leader eller en senior som svarar/hjälper/stöttar. Så fattar inte alls vara hen skall trycka in sin näsa där. Särskilt efter hela AW grejen.

Just det denna människan har även haft klagat på teams när jag inte har haft på kameran. Vi har ingen policy om kamera vid möten på mitt jobb, men nu vid senaste möten har jag haft på kameran för att få denna personen att hålla käft. Jag är inte ensam om inte att ha på kameran ibland heller, då det är möten varje dag.

Stör mig på att jag suttit hela långa dagen med ett och samma skolarbete och jag kommer ingenstans. Det går så trögt!

Men mest av allt stör jag mig på den så kallade sjukvården här. Jag ringde vc igår för att få (trodde jag) en läkartid för min evighetshosta som aldrig ger sig. Jag har nu hostat som tusan och varit sjuk om och om igen sedan oktober. Svaret jag fick igår var att läkarna var sjuka så de skulle göra nya scheman och återkomma om tid under eftermiddagen alternativt idag på morgonen. Vid 11 hade jag fortfarande inte hört ett ljud så bokade en ny telefontid idag vid 14, fortfarande med förhoppning att få en jädra läkartid. Men nej, fick prata med en stressad ssk som bara kastade ur sig att det var hon som skulle ha ringt när jag ifrågasatte varför de inte hört av sig som utlovat. Fick ingen ursäkt, ingen förklaring ingenting. Det enda jag fick var att ssk hade fått tag i en läkare på telefon, vilken har jag ingen aning om, som tydligen var hemma. Han hade då sagt, utan att någonsin ha träffat mig, pratat med mig, läst min journal osv osv, att hostan antagligen kom från magen så jag skulle ta omeprazol i två veckor O_o Ursäkta?

Jag har inte några som helst problem med magen, halsbränna, sura uppstötningar eller någonting som gör att jag skulle vara i behov av det. Men tydligen är det något nytt påhitt de kör med vid långvarig hosta. Jag skulle alltså i princip kunna gå runt med lunginflammation som inte blir behandlat för att man ska äta omeprazol först, innan man kanske får ett jäkla läkarbesök. Så ja, jag får väl försöka trolla med knäna och lösa skiten själv då.
Region Värmland hade gjort en Lex Maria anmälan på en händelse där en patient sökt för långvarig hosta, fick inte vare sig en ordentlig utredning eller rätt vård utan blev istället ordinerad bland annat omeprazol. Det visade sig vara lungcancer och personen dog pga att rätt vård inte sattes in i tid

Byt Vc eller åk till akuten.
Plus anmäl till Patientnämnden, det är enkelt att göra via 1177. ”Övriga tjänster” tror jag de står under.

Byt Vc eller åk till akuten.
Plus anmäl till Patientnämnden, det är enkelt att göra via 1177. ”Övriga tjänster” tror jag de står under.
Ja, det sura är att jag har precis bytt vc i tron om att det skulle bli bättre där. Vc lades ner här, sedan öppnade den igen i grannbyn sas i privat regi så då bytte jag dit igen.
Men är det här något nytt påfund överallt eller bara här? Har aldrig någonsin hört talas om att man får omeprazol mot hosta

Ja, det sura är att jag har precis bytt vc i tron om att det skulle bli bättre där. Vc lades ner här, sedan öppnade den igen i grannbyn sas i privat regi så då bytte jag dit igen.
Men är det här något nytt påfund överallt eller bara här? Har aldrig någonsin hört talas om att man får omeprazol mot hosta
De kanske tänker att det är sura uppstötningar som orsakar hostan men de måste ju isf fråga om man har såna.
Själv har jag en gång, på en psyk jourmottagning, fått kommentaren att jag nog har halsbränna när jag sökte för ångest och insomni. Det var en skötare, läkaren var däremot bra.

De kanske tänker att det är sura uppstötningar som orsakar hostan men de måste ju isf fråga om man har såna.
Själv har jag en gång, på en psyk jourmottagning, fått kommentaren att jag nog har halsbränna när jag sökte för ångest och insomni. Det var en skötare, läkaren var däremot bra.
Ja men det var det ingen som gjorde. Läkaren satt hemma hos sig och pratade med ssk om mig, inte med mig

Jag stör mig, fortfarande, på chauffören på den bussen som sambon skulle ta hem efter jobbet igår kväll. Sambon köper biljett och kliver på bussen. Chauffören säger att han inte ska till sambons hållplats, slänger av sambon efter typ 800 meter för att sedan definitivt åka förbi den hållplats sambon skulle till. Att den gjorde det vet jag FÖR ATT JAG OCH MARODÖREN VÄNTADE PÅ HONOM PÅ SAGDA HÅLLPLATS. Som tur är så ska Västtrafik betala tillbaks för biljetten och min mamma var snäll och hämtade sambon så han slapp vänta en timme till på att komma hem...
Men va i h-vete :rage:

Region Värmland hade gjort en Lex Maria anmälan på en händelse där en patient sökt för långvarig hosta, fick inte vare sig en ordentlig utredning eller rätt vård utan blev istället ordinerad bland annat omeprazol. Det visade sig vara lungcancer och personen dog pga att rätt vård inte sattes in i tid
Det är så tragiskt när det blir så!

Jag sökte själv, tror det var 2019 efter en förkyldning i december 2018 pga långvarig hosta, först i mars gjordes spirometri och jag fick veta att jag, som har diagnosen astma, sedan barnsben och tidigare fått astmamedicin sedan lika tidigt, inte hade astma, och inget skulle göras. Sedan efter lite tjat fick jag lämna blodprov för allergi i april och i slutet av maj skrevs en remiss för lungröntgen med frågeställning lunginflammation. Inget besök hos läkare ännu, bara besöket i mars hos astmasköterskan. Visade att jag hade lunginflammation och fick utskrivet antibiotika, sjuksköterska ringde och berättade det... efter X antal veckor fick jag uppföljande röntgen och friades från lunginflammation men hostade lika mycket, ingen förändring alls sedan december. Nu var vi framme i september och jag frågade återigen efter läkartid och åtgärd, tex astmamedicin då jag ju har astma. Inget svar. Ställer frågan igen i oktober. Inget svar. Bytte VC och förklarade mina besvär, fick läkartid, de beklagade väntetid, den 23 december och fick utskrivet astmamedicin och sedan uppföljning efter några veckor. Hostan försvann allt eftersom. Diagnosen astma som vc hade plockat bort, sattes in och jag har fått medicin sedan dess, med order om att ta extra vid förkylningar.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt!
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
92 803
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 840
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
129 404
Senast: Lilla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 20/12 Arbetsterapeut Julia, startade film om sömn/sömnbrist. Jag hann inte se vad den hette. En stor del av människor mellan 18-35...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka