Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Müslin jag köpte till jobbet, högg en påse som såg ok ut och det står generöst med hasselnötter, russin och dadlar och nog var det så. Jag har nu sorterat ut över en dl med russin, dadlar och banan för att öht kunna äta en portion på min fil! :banghead:

Fruktansvärt sött med allt i, med det mesta bortsorterat så helt ok, men värdelöst att behöva slänga ena hälften av innehållet för att kunna äta den andra hälften. Eller som det står om jag hade läst lite bättre och varit mindre stressad, 45%. :mad:
 
Müslin jag köpte till jobbet, högg en påse som såg ok ut och det står generöst med hasselnötter, russin och dadlar och nog var det så. Jag har nu sorterat ut över en dl med russin, dadlar och banan för att öht kunna äta en portion på min fil! :banghead:

Fruktansvärt sött med allt i, med det mesta bortsorterat så helt ok, men värdelöst att behöva slänga ena hälften av innehållet för att kunna äta den andra hälften. Eller som det står om jag hade läst lite bättre och varit mindre stressad, 45%. :mad:
Kan du inte bara ”späda ut” müslin med havregryn eller liknande? Känns synd att slänga.
 
Müslin jag köpte till jobbet, högg en påse som såg ok ut och det står generöst med hasselnötter, russin och dadlar och nog var det så. Jag har nu sorterat ut över en dl med russin, dadlar och banan för att öht kunna äta en portion på min fil! :banghead:

Fruktansvärt sött med allt i, med det mesta bortsorterat så helt ok, men värdelöst att behöva slänga ena hälften av innehållet för att kunna äta den andra hälften. Eller som det står om jag hade läst lite bättre och varit mindre stressad, 45%. :mad:
Lägg i en påse och spara. Sen köper du en billig müsli med bara flingor och blandar i dina rester i den.
Sorteringsjobbet blir kvar men du slipper i alla fall slänga.
 
Stör mej på att allt känns så jävla pissigt och att jag just hela tiden går med en obehagskänsla i magen. Alltså inte känslan av att nått ska hända utan den där när man bara mår skit. Just nu är jag väldigt glad att jag har min lille Leffe. Hontasdjuret är tyvärr för stor att ha med in i huset och hon skulle definitivt inte få plats i soffan.
 
Jag hatar människor. En i bekantskapskretsen har fått barn och bjöd in till träff för att alla skulle få träffa barnet.

Jag har inte en helt okomplicerad bild rörande barn, utan är djupt ångestfylld över min fobi för barn så jag väljer att inte åka.

Han får dock massor med frågor om när hans barn kommer och dom spammar mig med bilder på när han håller i barnet.

Hatar hur självupptagna föräldrar blir och inte kan förstår att barn inte är okomplicerat och lämpligt att fråga ut/tvinga på andra människor. För många är det en stor sorg.
 
Grrr, en släkting behöver sätta över pengar till en vän utomlands. När hen flyttade över alla sina konton, sparande, mm till Swedbank var ett av villkoren just utlandsöverföringar. Jodå det gick så bra så. Nu visar det sig att sedan 21 oktober 2021 så kan man inte göra några betalningar till just det landet. Hen swishade pengar till mig så jag kunde överföra, det är bara det att jag har min swish kopplad till Skandia som inte heller tillåter överföring till just det landet. Som tur är har jag kvar Nordea som vardagsbank - har bara mat och lite till på det kontot och naturligtvis ingen kredit, för att om jag blir skimmad är det ingen katastrof. Så nu måste hen swisha från Swedbank till Skandia, sedan överför jag pengarna från Skandia till Nordea så jag kan göra en utlandsöverföring.

Jag fattar att det är pga bedrägeririsken, men fasiken vilken tur det är att jag har kvar Nordea trots att de suger på allt annat är just vardagsärenden. Och vi talar inte precis miljoner om vi säger så.
 
Kan du inte bara ”späda ut” müslin med havregryn eller liknande? Känns synd att slänga.
Lägg i en påse och spara. Sen köper du en billig müsli med bara flingor och blandar i dina rester i den.
Sorteringsjobbet blir kvar men du slipper i alla fall slänga.
Bra förslag men jag tycker inte om torkad, sötad frukt och ska jag spara alla russinen kommer jag ha dem i flera år om jag inte dricker massor med glögg i vinter och så mycket sötsliskig alkohol vill jag inte heller dricka. 🙄

Jag ska ge det till hönsen istället, lite extra godis i hönsmaten och det de inte vill ha får väl råttorna ta, de snor så mycket ändå nu när det är öppet om dagarna. 😬
 
Stör mig på att matpriserna är så höga nu, var å handlade och köpte egentligen inget särskilt eller ens mycket. 700 spänn... förr har jag för mig samma mängd gick på mellan 300-400 max. Helt sjukt vilka priser det är nu, hur ska folk överleva i kombon med höga elpriser och drivmedelspriser...... oroväckande minst sagt.
 
IMG_20220918_150740.webp

Jag behöver byta däck på hästvagnen.. Detta är den absolut största jag hittar i min samling verktyg.. Bulten hjulet sitter fast med är typ 23 eller 24.. Minst :banghead: när jag äntligen får tummen ur
 
Visa bifogad fil 100612
Jag behöver byta däck på hästvagnen.. Detta är den absolut största jag hittar i min samling verktyg.. Bulten hjulet sitter fast med är typ 23 eller 24.. Minst :banghead: när jag äntligen får tummen ur
Jag har nog aldrig sett något modernt vanligt hästtransporthjul som suttit med annat än vanliga hjulbultar med 19 eller 17 mm skalle. Centrumbulten däremot är ju ofta t ex 34 mm men den fäster ju inte hjulet vid bromstrumman utan bromstrumman vid hjulnavet. Har du verkligen hjulbultar med >24 mm skalle...? 😳🤔
 
Jag har nog aldrig sett något modernt vanligt hästtransporthjul som suttit med annat än vanliga hjulbultar med 19 eller 17 mm skalle. Centrumbulten däremot är ofta t ex 34 mm men den fäster inte hjulet vid bromstrumman utan bromstrumman vid hjulnavet. Den lossar man inte annat än när man skall byta bromsbelägg eller -vajer. Har du verkligen >24 mm hjulbultar...? 🤔
Hade jag på mitt släp
 
Jag har nog aldrig sett något modernt vanligt hästtransporthjul som suttit med annat än vanliga hjulbultar med 19 eller 17 mm skalle. Centrumbulten däremot är ju ofta t ex 34 mm men den fäster ju inte hjulet vid bromstrumman utan bromstrumman vid hjulnavet. Har du verkligen hjulbultar med >24 mm skalle...? 😳🤔
Var kanske lite otydligt att skriva hästvagn, var en rockard jag syftade på :)
 
Folk som "värnar om klimatet" som glatt miljöskammar andra på insta och sedan åker till Thailand 3 gånger per år, skaffar nya SUV:ar med 2-årsintervall, enbart handlar nya kläder för "begagnat är äckligt" och gör andra småresor med flyg flera gånger per år. Och sedan har mage att klaga på att folk ifrågasätter hyckleriet. O_o

Edit: I det här fallet är det en mycket specifik person jag stör mig på egentligen.
 
Stör mig på att matpriserna är så höga nu, var å handlade och köpte egentligen inget särskilt eller ens mycket. 700 spänn... förr har jag för mig samma mängd gick på mellan 300-400 max. Helt sjukt vilka priser det är nu, hur ska folk överleva i kombon med höga elpriser och drivmedelspriser...... oroväckande minst sagt.
Jag håller med!
Den senaste veckans matinköp var en ögonbrynshöjare, jösses vad priserna har stigit :crazy:
Småhöjningar sker ju normalt, men nu var det stora tag. 4-5 kronor ökning på den limpa vi köper t.ex.
 
Jag håller med!
Den senaste veckans matinköp var en ögonbrynshöjare, jösses vad priserna har stigit :crazy:
Småhöjningar sker ju normalt, men nu var det stora tag. 4-5 kronor ökning på den limpa vi köper t.ex.
Nu kommer snart det märkas på andra varor också som hittills inte verkat va påverkade, vågar knappt tänka på vart det kanske slutar om det inte får ett slut snart med allt som påverkar det....
 
Det finns två sorters människor:

1, Oj, jag ser att du har möjlighet att göra X, det har inte jag. Om du kan tänka dig att göra X för mig, kan jag istället göra Y för dig?

2, Oj, jag ser att du har möjlighet att göra X, det har inte jag. Om du ändå gör X kan du göra det för mig också.

Det är inte katergoi 1 människor jag stör mig på just nu :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 251
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
28 048
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 702
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 269
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp