Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sånt här:

20220919_173537.webp


Är det överhuvudtaget någon som någonsin lyckas öppna sådana här förpackningar med tålamodet och stoltheten i behåll?
 
Mina barn tycker inte om hästar och avskyr att läsa och jag har sparat alla mina böcker sedan jag var liten. Många hästböcker som bara står. Det gör mig inget, men jag älskar ju mina böcker och blir glad om någon vill läsa. Nu har jag hittat ett ungt lämpligt hästtokigt offer och kollade efter bokserien Stallkompisar, jag har ju alla av dem. Insåg att jag nog saknar de 5 första eller så!!!! Jag köpte dem som tonåring så vet att jag har köpt dem, var så väldigt glad över att äntligen ha alla, minns jag, men jag gissar att det var dem en bekant lånade en gång i tiden när mina böcker var nedpackade och stod i förvar hos henne. Så oerhört mycket som försvann då, som hon "lånade" och som aldrig hittade tillbaka.

Och jag blev alltså så orimligt besviken när jag insåg detta nyss. Att stjäla mina böcker känns lika mycket i hjärtat som när hon stal mina barns första teckningar och allt de gjort på förskolorna under sina år där! En enorm sorg och besvikelse!
 
Har en adventskalender (tom, bara själva kalendern) från förra året. Lade upp den i en köp/sälj-grupp på FB för en tjuga, för att se om nån vill ha den innan jag tar sönder den och återvinner istället. En person skrev direkt. Vi kom överens om en tid ikväll - inte den jag önskade men hen skulle vara här på orten vid den tiden. Mhm, eller hur - när jag väntat i 40min gav jag upp. Hen har läst mitt meddelande där jag (efter tio minuter) frågade hur det gick, men inte svarat. Jag kollade upp människan snabbt på Eniro - en människa i övre medelåldern. Som inte ens kan svara på ett meddelande. Så förbannat trött på folk :devil: .
 
Det har på något sätt regnat i i min bil :banghead: har tyckt att det luktat lite konstigt men har förutsatt att det spillts något i någon av flergångskassarna som ligger på golvet i baksätet. Lyfte bort dom idag och tänkte sanera och hittar då ett par cm vatten på golvet under mattan:rage: ingen aning vad det kommer ifrån heller…
 
Det har på något sätt regnat i i min bil :banghead: har tyckt att det luktat lite konstigt men har förutsatt att det spillts något i någon av flergångskassarna som ligger på golvet i baksätet. Lyfte bort dom idag och tänkte sanera och hittar då ett par cm vatten på golvet under mattan:rage: ingen aning vad det kommer ifrån heller…
Det hände med vår Audi också. Fick då till oss att det är löv eller annat som hamnat nedanför vindrutan och täppt till nåt. Skulle visst vara ett vanligt problem med märket och några därtill.. Kanske är det samma på din
 
Varför vaknar jag "alltid" vid 03 på natten?! :arghh:
Vet inte hur du bor men för min särbo visade det sig att ventilationssystemet i huset hade någonting för sig 02 varje natt. Han vaknade alltid då, men visste inte vad det berodde på. Kan det finns något som är tidsinställt till då?
 
Det har på något sätt regnat i i min bil :banghead: har tyckt att det luktat lite konstigt men har förutsatt att det spillts något i någon av flergångskassarna som ligger på golvet i baksätet. Lyfte bort dom idag och tänkte sanera och hittar då ett par cm vatten på golvet under mattan:rage: ingen aning vad det kommer ifrån heller…
Det hände typ två gånger i min Volvo v50!! Då var nått rör till för kondensvatten till AC trasigt och det var flod under sätet bak. Fick laga och sen ställa in värmefläkt för att blåsa torrt. 🔫
 
Tusen insamlingar till folk som slutar, fyller jämt osv på jobbet. Glömmer hälften känns det som! Hade gärna swishat typ 500:- till en central pott som får räcka tills jag slutar!
Vi hade en fast summa man betalade varje år. Men det var ju helt sjukt med hur många (som man inte ens kände) det var, så vi slutade och varje avdelning/team tog i fortsättningen ansvar för sina egna uppvaktaden.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 255
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
560
· Visningar
28 087
Senast: MCP
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 277
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp