Störiga saker vi stör oss på, del 23

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vuxna människor som hostar, harklar högt och drar in snor ljudligt i kollektivtrafiken. Måste du låta på detta sätt minst var femte minut borde du hålla dig hemma :rage:
Jag reser med tåg i ca 1h till jobbet och sedan 1h från jobbet, fruktansvärt störigt att behöva sitta och lyssna på och fundera på vad det är för jädra baciller de sprider runt sig.
Och så kan jag fortsätta störa mig på människor som dessutom inte håller för munnen när de hostar…
 
Fortfarande arg på föräldrar som ska försöka övertala folk att skaffa barn och "joina klubben".

Mycket för att min stackars partner tydligen fick frågan ett par gånger och det hintades sedan menande till honom om att nu hade man minsann skickat bilder till mig (på min partner som höll i barnet) så det var ju bara att joina klubben för det blir minsann kul.
 
Fortfarande arg på föräldrar som ska försöka övertala folk att skaffa barn och "joina klubben".

Mycket för att min stackars partner tydligen fick frågan ett par gånger och det hintades sedan menande till honom om att nu hade man minsann skickat bilder till mig (på min partner som höll i barnet) så det var ju bara att joina klubben för det blir minsann kul.
Så vansinnigt rövigt beteende.
 
VATTENFALL! :rage:

Jag har mina fakturor på e-faktura. Alltså måste det nånstans i deras system finnas en notering om mitt bankkonto.

Nu skickar de en AVI som kostar 50 pix att lösa in i valfri butik. Såvida man inte har konto i NORDEA. För då kan man sätta in pengarna på det kontot. Gratis.

Finns den infon om NORDEA lätt tillgänglig på deras web? Näe.
Går det ens att se sina fakturor på webben? Näe. DVS försöker man så får man diverse felmeddelanden.
De skryter om att man kan chatta med kundtjänst. Finns det nån länk till nån chat på hemsidan? Näe.

Inte kan jag välja bort dem som nätägare heller :arghh::arghh::arghh:

Tack och lov sköter sig bolaget jag köper el av alldeles perfekt (än så länge)
 
Att jag helt plötsligt får så ont i mina stortå av mina gymnastikskor som jag har gått i tre månader. Foten åker fram och stöter/mosar toppen av stortån mot toppen och det gör ont! Klarar bara två tre timmar i de numera, mot hela dagar. Jag fattar inte!! :arghh:
Köpte ju dyra för att fötterna skulle må bättre!
Snöra dem hårdare så foten inte glider fram?
 
Vuxna människor som hostar, harklar högt och drar in snor ljudligt i kollektivtrafiken. Måste du låta på detta sätt minst var femte minut borde du hålla dig hemma :rage:
Jag reser med tåg i ca 1h till jobbet och sedan 1h från jobbet, fruktansvärt störigt att behöva sitta och lyssna på och fundera på vad det är för jädra baciller de sprider runt sig.
Och så kan jag fortsätta störa mig på människor som dessutom inte håller för munnen när de hostar…
När jag åkte kollektivtrafik hade jag alltid musik i öronen, hade blivit galen annars.
 
Min tand som lagades för någon vecka sedan bara. Den stör mig, men jag kan inte peka ut ett exakt fel. Det känns lite som att den är trasig på ett ställe intill granntanden, för det känns som om mat fastnar i tanden, känns i DEN tanden och inte i granntänderna dock men inte när jag för tungan över, då känns ytan slät som vanligt, förutom vid kanten där jag tror den nu gått sönder.
Den är rotfylld så inget gör ont, men är smått störigt. Speciellt när det kostade nästan 1500 kr att laga den. Och när jag bet snett när jag åt den där steken så gick inte bara tanden sönder utan musklerna i käken påverkades enligt tandis- och jag HAR ONT FORTFARANDE! Det har inte ens hunnit läka innan tanden fått för sig att trasa sig igen!

Undrar om tandläkare har någon form av garanti på sina lagningar och om det i så fall skulle gå på det. Eller om jag får punga ut med 1500 kr igen.... då väntar jag. Rotfyllda tänder gör inte ont som tur är.
 
Undrar om tandläkare har någon form av garanti på sina lagningar och om det i så fall skulle gå på det. Eller om jag får punga ut med 1500 kr igen.... då väntar jag. Rotfyllda tänder gör inte ont som tur är.
Jag råkade ut för en dålig omlagning av en långt tidigare lagning och den fick jag omgjord gratis (folktandvården).
Ring och tala om hur det är. Säg att det är en reklamation. :heart
 
Jag råkade ut för en dålig omlagning av en långt tidigare lagning och den fick jag omgjord gratis (folktandvården).
Ring och tala om hur det är. Säg att det är en reklamation. :heart
Ja jag kanske borde det då. Annars går det ju inte att få omgjort. Det är nu 19 dagar sedan den lagades och bekymmerna började för redan 5-6 dagar sedan, i dag upplever jag det värre dock. En lagning borde hålla längre. Kan tyckas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 269
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
27 28 29
Svar
563
· Visningar
28 262
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 707
Senast: Lingon
·
Svar
2 001
· Visningar
98 277
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp