Störiga saker vi stör oss på, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att de gardiner jag tvättade i fintvätt kom ur maskinen och var i fullkomliga trasor.
De hade inga tvättråd och tyget delade sig i varp och inslag (om det går att begripa). Det var mest trådar kvar och när jag ruskade dem ramlade det flagor av vitt.

Föreningen måste alltså köpa fyra nya längder.

Dessutom störd et mig att när jag tittar på nätet för att få lite refenser så visar bilderna hellångt men när jag läser måtten är de korta.....
 
Jag stör mig för övrigt just idag på att någon slarvat på sitt jobb (tror och hoppas att det inte är @villhöver för detta var mer än en miss ).

Men när man lejer ut en uppgift som är att göra om fyra enkla flödesscheman så att de blir "i enlighet med myndighetens layout" - där mycket korta men mycket väsentliga textsnuttar och alla flödena framgår av en powerpointbild som underlag, dvs de ska bara ska överföras exakt som de står men till en annan mall. Och sedan kommer det tillbaka flödesscheman som redan estetiskt känns ganska "meh".

Det stora irritationsmomentet dock att faktatexten är fel överförd med sakfel och felstavningar om vartannat i en helt orimligt stor andel av rutorna, som att de bara slafsat in orden lite på måfå utan att orka kvalitetskontrollera en fyra sidor "lång" produkt innan den lämnas. Och detta jobb ska det faktureras 10 000 spänn för.

(ja jag vet att det går bort en massa omkostnader och alla ska ha betalt för sitt jobb, men tar man på sig ett jobb borde man väl ändå kunna ha en plan för att försöka leverera en professionell produkt?).

(och ja de har gått i retur för rättningar men det är en omgång som kunde ha undvikits med lite normal noggrannhet) :mad:
Haha nej, helt oskyldig till detta :p :D
 
Alla jävla GIF-bilder i kommentarsfält.
Helt omöjligt att följa en diskussion när 50 Gunillor postat "gulliga" GIFS som blinkar och har sig.

Himla kul då jag mötte detta i en grupp där jag suttit och stört mig alla j-a "söta" GIF:ar. Gunilla är överallt :-)
Blaj2x.webp
 
Just nu VÄDRET som inte kan bestämma sig för att åska eller inte åska.... :cautious: Jag har haft modem och TV utdragna två gånger på kort tid nu i eftermiddag. Så fort jag tänker att det blir inget av det....så kommer det närmare igen. Samma när vi försökte ut och gå nyss. Hade inte mullrat på säkert en halvtimme men såklart hörs det igen så fort vi har kommit någon hundra meter hemifrån..... :arghh: Bara att vända för, ja, modem och TV var åter igen inkopplade.... :meh:

Och, nej, vedleverantören har inte svarat på sms på hela dagen. Kan jag också få störa mig på, väl? Jag får nog snart skriva ett avbeställnings-sms, tänker jag, och försöka hitta någon annan... SÅ störigt... :arghh:
Bästa med att köra mobilt bredband efter att ADSL i kopparlinan plockades bort. Ingen risk att datorn ryker av åskan.
Hade förträngt all nervig passning som var hela sommaren innan dess. Du har min sympati. (Min historik är två döda datorer på sex år)
 
Bästa med att köra mobilt bredband efter att ADSL i kopparlinan plockades bort. Ingen risk att datorn ryker av åskan.
Hade förträngt all nervig passning som var hela sommaren innan dess. Du har min sympati. (Min historik är två döda datorer på sex år)
Mobilt bredband har vi, men modem/router är ju kopplat till strömmen!
 
Mobilt bredband har vi, men modem/router är ju kopplat till strömmen!
Det är när det är kopplat till två tåtar som kan leda ström det är påtaglig skaderisk. (alternativt vattenledning i metall/annat som jordar) Som gamla modem med el+tele och tv med el+antenn. När strömmen kan gå igenom apparaten och vidare. Är det en återvändsgränd med bara elkabel in så blir det en spänningstopp, men inte strömgenomgång och det ger inte alls samma skaderisk.
 
Fortfarande på regnet!! Blöt hund som nu valt att ligga i min säng. Min renbäddade säng..... Har man inte jobb så skaffar man sig ju.

Det sägs bli sol i morgon. Med tanke på att jag ska gå till synenheten i morgon och de har flyttat till ett ställe knappa timmen från stationen så ser jag banne mig fram emot just sol. Inte regn, ta mig satan, inget REGN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SÅ himlans kul är det inte att gå i regn.
 
Det är när det är kopplat till två tåtar som kan leda ström det är påtaglig skaderisk. (alternativt vattenledning i metall/annat som jordar) Som gamla modem med el+tele och tv med el+antenn. När strömmen kan gå igenom apparaten och vidare. Är det en återvändsgränd med bara elkabel in så blir det en spänningstopp, men inte strömgenomgång och det ger inte alls samma skaderisk.
Men modemet kan likt för annat gå sönder med mobilt bredband. Jätteroligt att betala nytt modem igen. *not*
 
Jag är i kontakt med tre-fyra olika kundtjänster just nu..
1. Företag som skickat fel delar till bilarna
2. Nästa företag som bara skickade hälften av delarna till bilen
3. Företag som jag inte fått kvitto ifrån
4. Företag som jag köpt ett par trosor av som lämnat typ brännblåsor efter en användning

Dessutom har jag andra månaden i rad fått fel lön från extrajobbet, håller på att hjälpa till att sälja en fastighet, byta jobb, leta boende på annan ort och försöka göra bort en massa på jobbet 🙄
 
Men modemet kan likt för annat gå sönder med mobilt bredband. Jätteroligt att betala nytt modem igen. *not*
Visst, allt som är kopplat på elnätet KAN gå sönder av åskan, men det händer väldigt sällan.
Poängen var att risken för ett mobil-modem i princip inte skiljer sig från alla andra saker du har hemma som går på el. Medan den för ett telenäts-modem är skyhögt mycket större.
 
Visst, allt som är kopplat på elnätet KAN gå sönder av åskan, men det händer väldigt sällan.
Poängen var att risken för ett mobil-modem i princip inte skiljer sig från alla andra saker du har hemma som går på el. Medan den för ett telenäts-modem är skyhögt mycket större.
Jag måste fråga om jag tolkar dig rätt här, hoppas det är ok.
Menar du att jag lika lite behöver dra ut modemet/routern till mitt mobila internet som jag behöver dra ut sladden till kylskåpet eller mikron? Eller datorn egentligen?
 
Stör mig på en bekant som på Facebook la ut två foton på ngn sångerska och ba ”wow vilken hälsosam livsförändring”.
Bilden ”före” visar en mullig person, på andra bilden är människan smal.
Smal behöver ju knappast vara lika med hälsosam? Hur ska han kunna bedöma detta på två foton av en främling? När jag vägde 45 kilo på jag på Donken typ varje dag.
(Stör mig också generellt på män som måste kommentera kvinnors kroppar, lämna oss ifred tack vi behöver inte bli ”bedömda” av er).

Stör mig också på att det alltid ska kommenteras på kvinnors utseenden, men brukar hat-älska när folk börjar prata om hur dom hatar skönhetsoperationer och fillers med mig.

Blir skadeglatt nöjd när jag ser hur obekväma dom blir och hur dom försöker slingra när jag glatt berättar att jag har fillers i både näsa, haka och läppar.
 
Visst, allt som är kopplat på elnätet KAN gå sönder av åskan, men det händer väldigt sällan.
Poängen var att risken för ett mobil-modem i princip inte skiljer sig från alla andra saker du har hemma som går på el. Medan den för ett telenäts-modem är skyhögt mycket större.
Ok. När vi hade mobilt bredband var det det första de frågade om. Två gånger fick vi byta modem pga åska och ingen gång var den nära...
 
Tanten som knackade på för att sälja låsskydd förut. Såg sur ut och var dryg, knappast en bra kombo för att få sälja sin produkt. När jag tackade nej påpekade hon att jag ju faktiskt har installerat en kamera (istället för kikhål) som om jag därför är nojig och borde vilja ha låsskydd. När jag talade om att det var ägaren innan som gjort det såg hon ännu surare ut. Jag hoppas att hon bara hade en dålig dag.
 
Visst, allt som är kopplat på elnätet KAN gå sönder av åskan, men det händer väldigt sällan.
Poängen var att risken för ett mobil-modem i princip inte skiljer sig från alla andra saker du har hemma som går på el. Medan den för ett telenäts-modem är skyhögt mycket större.
Jag vågar inte chansa. Vi drar inte ut kylskåpet, men däremot TV, datorer och till och med sladden till vattenfiltret åker ut. Detta efter att vi fick betala för någon dyr del för ett par år sedan som kan ha gått sönder pga åskväder. Enligt rörmokaren då.
 
Försöker försäkra en häst men Agria vill ha hästens tidigare försäkringsnummer hos just Agria
Jag har hästens pass med både registreringsnummer chipnummer och livsnummer varför går det inte att söka på de siffrorna när jag säger att hästen har varit försäkrad hos dom?
 
Folk som tar individuella frågor i helklass! :banghead:

Nu senast: läraren går igenom vad ett argumenterande tal är, hur vi ska bygga upp det etc och avslutar med "har ni några frågor?"
En elev säger: "ja, jag skrev min inledning igår. Är den bra så här?"

Är rätt säker på att 98% av klassen inte är det minsta intresserad. Vad hände med "jag har en individuell fråga"? Varför använder folk inte det? :confused:
 
Folk som tar individuella frågor i helklass! :banghead:

Nu senast: läraren går igenom vad ett argumenterande tal är, hur vi ska bygga upp det etc och avslutar med "har ni några frågor?"
En elev säger: "ja, jag skrev min inledning igår. Är den bra så här?"

Är rätt säker på att 98% av klassen inte är det minsta intresserad. Vad hände med "jag har en individuell fråga"? Varför använder folk inte det? :confused:
Är det på universitetsnivå? För jag har märkt att många studenter inte verkar förstå att vi lärare är tillgängliga utanför föreläsningarna. Vi har tider då vi liksom bara sitter på kontoret för att studenter ska kunna komma in och fråga/diskutera (vi gör annat då också men vi är på plats av den anledningen). Så jag brukade påminna alla studenter om det, men alla gör inte det, särskilt inte på högre nivå då det förutsätts att studenterna själva ska ta initiativ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 230
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
27 691
Senast: Mirre
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 693
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 334
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp